Gå til innhold

"Nexus Prime" kupper iPhone-salget?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja skjønner. That makes a ton of sense. No pun intended. Man får altså ikke tak i plain original Android som man ser dem på Nexus enhetene til de andre, som ROMs?

CyanogenMod er ,slik jeg ha forstått det, den mest rene android versjonen av custom rooms men med en del ekstra tweeks som gjør den mye mer funksjonsabel, jeg kunne ikke levd uten lookscreen gestures, du kan sjekke ut mer på http://www.cyanogenmod.com/ hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke det er det. Rett nok så vil jeg si det er mange fanboys hos apple, men det er også mange folk som ikke er så veldig tekno-ivrige, som kanskje ikke kjenner alternativene så godt, og kjøper det vennene/andre har. Denne gruppen av folk er nok en langt mindre standhaftig kunde.

 

AtW

Synes dette var en lite nyansert betraktning. Er selv en lykkelig iPhone-eier og det er ikke fordi jeg ikke er tekno-ivrig, eller fordi jeg ikke kjenner alternativene, eller fordi jeg kjøper venner eller "andre" har. Ser heller ikke på meg selv som en fanboy, først og fremst fordi det er et nedsettende uttrykk som i alt for stor grad blir dratt frem av android-tilhengere(fanboys) i kommentarfeltet til artikler som inneholder ordet "Apple". Så fort man stempler noen som en fanboy så impliserer man at deres meninger ikke har noen verdi, og ev. alle deres logiske resonnementer er "ugyldige". Kan vel i stor grad sammenlignes med å "Hitle" en debatt.

 

Både i Android-land og i iPhone-verden finnes det brukere som ikke har en god begrunnelse for hva de har valgt (selv om det ikke nødvendigvis er de samme begrunnelsene), så i så måte er vel egentlig ikke det så veldig interessant heller. Har selvsagt ikke noe problem med å se at det finnes individer som bruker Apple-produkter som smykker/pynt/bling/penisforlengelse, men om ikke like utbredt så mener jeg at det finnes noen prosent med slik brukere på Android-plattformen (det er disse som gjerne skulle hatt et Apple-produkt, men av ulike årsaker har funnet at de ikke kan ta i de, og i stedet kjøper de produktene som ligner mest.

 

Når det gjelder temaet om det er gjennomtrekk av kunder fra Apple til Android så er det jo ikke det om man skal tro nylige undersøkelser som viser at gjenkjøpsønsket er størst hos Apple-kunder og at produsenttrofastheten blant de som har tenkt å ta et gjenkjøp på Android er rimelig lav (men det er jo flott at de har valgmuligheter).

 

Jeg tror forøvrig ikke at Nexus Prime kommer til å "kuppe" noe salg, hverken det ene eller det andre, men for oss som bryr oss om teknologi så er det en utrolig spennende telefon, og sannsynligvis en verdig utfordrer til neste generasjon iPhone (hva den enn blir hetende). Ikke minst blir det spennende å se om Ice Cream Sandwich tetter de hullene som til nå har gjort at jeg ikke har vurdert Android ;)

 

 

Du har også N9 :p . Men jo, WP har jeg trua på når nokia får trykt ut litt godsaker.

Føler bare for å kommentere at jeg synes synd på de som velger å kjøpe seg en N9. Intel har forøvrig akkurat gitt Meego "øksen" (blir kombinert med et annet mobil-os og får nytt navn, samt at Intel etterhvert ser ut til å dra inn årene), noe som kommer til å gjøre Meego-plattformen særs lite interessant. For all del, om folk ønsker å kjøpe en telefon med et operativsystem som ikke blir videreutviklet så skal de jo få lov, men kan ikke si at jeg synes telefonen er verd prislappen, men som Slai sier: WP7 og Nokia kan bli spennende :)

Lenke til kommentar

Jeg tror en telefon varer 6-12 måneder maks før man bytter den ut, in my weird world, derfor er jeg gira på N9 :) .

 

N900 trengte ikke nokia eller intel for å holde seg godt, communityet har gjort underverker for den mobilen etter Nokia droppa hele greia. Jeg holder en knapp på N9 ut av boksen pluss communityet for å bære N9 ut forventa levetid, ikke nokia eller intel.

 

Men for den vanlige bruker som bare vil ha en telefon å ha et par år, og ikke drive med xterm, kernels og annet dall, er meego neppe the way to go. Da funker iphone bedre.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke det er det. Rett nok så vil jeg si det er mange fanboys hos apple, men det er også mange folk som ikke er så veldig tekno-ivrige, som kanskje ikke kjenner alternativene så godt, og kjøper det vennene/andre har. Denne gruppen av folk er nok en langt mindre standhaftig kunde.

 

AtW

Synes dette var en lite nyansert betraktning. Er selv en lykkelig iPhone-eier og det er ikke fordi jeg ikke er tekno-ivrig, eller fordi jeg ikke kjenner alternativene, eller fordi jeg kjøper venner eller "andre" har. Ser heller ikke på meg selv som en fanboy, først og fremst fordi det er et nedsettende uttrykk som i alt for stor grad blir dratt frem av android-tilhengere(fanboys) i kommentarfeltet til artikler som inneholder ordet "Apple". Så fort man stempler noen som en fanboy så impliserer man at deres meninger ikke har noen verdi, og ev. alle deres logiske resonnementer er "ugyldige". Kan vel i stor grad sammenlignes med å "Hitle" en debatt.

 

Det er ikke mindre nyansert enn du gjør det til, at jeg oppfatter dette som to relativt store grupper i iphone-universet gjør jo ikke at alle iphone-brukerene havner i en av disse to gruppene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror en telefon varer 6-12 måneder maks før man bytter den ut, in my weird world, derfor er jeg gira på N9 :)

Jeg lurer på om jeg er atypisk i denne kategorien. Jeg hadde min SE P900 i 5 år jeg. Og min iPhone 3GS har jeg hatt siden de kom ut i Norge. (Og mye tyder på at jeg fortsatt har den et år eller to til. Uansett hva som kommer fram på tirsdag.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja skjønner. That makes a ton of sense. No pun intended. Man får altså ikke tak i plain original Android som man ser dem på Nexus enhetene til de andre, som ROMs?

 

Jo

Jeg var ikke klar over at man fikk helt plain rom? Mitt intrykk var at CyanogenMod var noe av det nærmeste man kommer. Du kunne kanskje kommet med litt mer info som navn på rom?

 

@Slai: Jeg kan anbeale CyanogenMod på det sterkeste, sjekk ut www.cyanogenmod.com, les litt på diverse forums (anbefaler xda-developers) og sjekk ut litt videoer på youtube så får du et godt inntrykk av hvordan denne eller andre rom ser ut. Ofte er det personlige preferanser som bestemmer hva man velger så det beste er nok å prøve seg litt frem.

Lenke til kommentar

Skal nok godt gjøre å ta iPhone med denne her. Folk kjøper jo ikke iphone pga. hardware. Folk kjøper iPhone fordi det er kult.

Folk kjøper iPhone fordi dem ikke vet bedre mener du vel? (please don't hurt me) :)

 

Neida, kjenner mange tech folk som sverger til iPhone også. Noen kan absolutt kalles fanboys med rette, mens andre vet godt hva de går til og hva alternativene er. Noen kjøper iPhone fordi det er på moten og noen fordi Apple tross alt kan tilby den beste samlingen apps. Jeg velger nok Android også for min neste mobil, men er smertelig klar over forskjellen i den jevne kvalitet på apps.

 

En ting jeg har lagt merke til er at gutta gjerne velger mellom enten iPhone og SGS2/tilsvarende, mens jentene velger mellom iPhone og en liten søt rosa telefon (satt på spissen). At disse jentene velger iPhone pga noe særlig annet enn hot-faktoren er jeg skeptisk til. Dette gjelder selvsagt ikke alle jenter, eller andre gutter for den saks skyld. Gutta er opptatt av teknologi, mens jentene er opptatt av mote. Sånn helt generelt selvsagt. (Eller damer og menn siden jeg tross alt er midtveis i livet.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...