Gå til innhold

Intel snakker om høydepunktene fra IDF


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver gang jeg hører noen si "PCen er død", ler jeg ganske godt her jeg sitter... Dommedagsprofeter har dømt PCen død siden 80-tallet, og de har alle tatt feil.

 

Utviklingen skjer på PCer, så nyter andre typer hardware godt av de utviklingene som skjer av PCer når de skreddersyr og propretiariserer de løsningene PC markedet har utviklet. For eksempel smartphones, konsoller, nettbrett, tynnklienter osv osv osv osv hadde ALLE vært umulige uten god gammel desktop PC og de teknologiske kvantesprang som blir gjort der.

 

PCen ligger per definisjon ytelsesmessig og teknologisk ALLTID foran utviklingen på alt annet.

Lenke til kommentar

I call bullshit, akkurat som jeg sa forrige gang dere hadde en slik artikkel.

Ingen form for effektivt arbeid kan foregå på noen smarttelefon, pad eller lignende. At PCen blir smalere er en selvfølgelighet og ingen revolusjon i den form, det har alltid vært et tilfelle og aldri vært noen overraskelse. Dessverre skjønner ikke alle produsenter dette :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I call bullshit, akkurat som jeg sa forrige gang dere hadde en slik artikkel.

Ingen form for effektivt arbeid kan foregå på noen smarttelefon, pad eller lignende. At PCen blir smalere er en selvfølgelighet og ingen revolusjon i den form, det har alltid vært et tilfelle og aldri vært noen overraskelse. Dessverre skjønner ikke alle produsenter dette :(

Noen type jobber som det nå brukes pcer for kan godt gjøres på pad eller telefon, men det dreier seg da ikke om kontorarbeide. For en sjafør er en pad mer praktisk en en bærbar.

Lenke til kommentar

Lurer på om folk vet hva en PC er for noe? PC er jo tross alt en forkortelse for Personal Computer. En smarttelefon, nettbrett, ultrabook, til og med dagens konsoller er alle PCer.

+1

 

Det er nettopp dette Intel sier. Endring av formfaktor. De som tror at en pad ikke er en pc har ikke helt forstått begrepet pc, evnt. svakheten i begrepet...

 

Antakelig er det ikke pc'en som er død, men selve begrepet "pc". Det gir ikke lenger noen mening da alt vi omgir oss med av forbrukerelektronikk kvalifiserer til å være pc.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Til og med Mac er en PC..........

 

Du, nå tror jeg vi skal roe oss ned et par hakk.

 

hahahah.. PC betyr Personal Computer og om du bruker en datamaskin med macintosh (Mac) som din personlige datamaskin, så er Mac'en din, din PC. Folk burde heller si Windows vs Mac. PC vs Mac er teknisk sett ikke mulig å sammenligne

Lenke til kommentar

Til og med Mac er en PC..........

 

Du, nå tror jeg vi skal roe oss ned et par hakk.

 

hahahah.. PC betyr Personal Computer og om du bruker en datamaskin med macintosh (Mac) som din personlige datamaskin, så er Mac'en din, din PC. Folk burde heller si Windows vs Mac. PC vs Mac er teknisk sett ikke mulig å sammenligne

Tror du feiltolket litt her ;)

 

Uansett er jeg helt enig i PC vs Mac: skal man sammenligne Mac mot Mac altså?

Uansett er både Windows og OS X gode alternativer, Linux stiller dog i en helt annen klasse med tanke på arbeidsmiljø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...