Gå til innhold

– Diablo III føles best med håndkontrollere (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, var i første omgang skeptisk til det visuelle uttrykket til D3 sammenlignet med de forrige spillene i serien. Dette gjør meg ikke akkurat mindre skeptisk. Hvis de i tillegg klarer å ødelegge musikken serien er kjent for kan de like godt gi spillet et annet navn for da er hele atmosfæren borte. :(

 

Jeg er blodfan av Diablo-spillene selv, og det jeg har spilt av betaen så langt har bare vært positivt. Stemningen er til stede fra første sekund, og det noe bredere fargepalettet brukes veldig smakfullt. Jeg fikk i hvert fall gåsehud.

Lenke til kommentar

Haha, er vel bare å vente på at fansen går amok når skolen/jobben slutter i dag og de leser dette. :p Personlig har jeg ingen mening om dette før jeg faktisk har prøvd spillet. Kunne gjerne tenkt meg Diablo 2 og andre spill i denne sjangeren med håndkontroll. Da kan jeg ligge på sofaen og storkose meg i timesvis i stedet for å slite med mus og tastatur. Det er jo ikke håndkontrolleren som sier om spillet blir bra eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt å se problemet med å styre spillet med håndkontroller. Tror faktisk det kan bli kjempemessige, og kanskje en mulighet til å nyte spillet fra sofaen.

 

Eneste problemet jeg kan se er at de finner på å forenkle pc versjonen så den skal være lik den de eventuelt gir ut på konsoll.

 

 

Lenke til kommentar

«Oi, denne direkte kontrollen føles enda bedre,»

 

OI, er det ikke bedre å bare si dere ikke kan la muligheten tili å tjene mer penger gå fra dere, i steden for å komme med et tåpelige utsagn som får det til å høres ut som man ikke har tatt i en spillontroll\konsoll før.

 

Så blir det " OI, så mye gøyere det er når vi kan gå fra a til b og det vi trenger lyser opp" , "Oi så gøy det er med cutscene med masse quicktime events" , "Oi, avangsert meny system er drit kjedelig, vi lager skill tree med kun 3 valg" ;)

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke litt av morra på PC at man kan koble til alt mulig rart? Gamepads, joysticks, ratt/pedaler, flysim-støff etc. Når ble PC = mus&tastatur? Aldri.

 

Man må da kunne la PC-plattformen være alt den kan være, ikke bare et uendelig mas om grafikk og FPS. Mange spill fungerer like bra eller bedre med en gamepad eller joystick, så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

Er ikke litt av morra på PC at man kan koble til alt mulig rart? Gamepads, joysticks, ratt/pedaler, flysim-støff etc. Når ble PC = mus&tastatur? Aldri.

 

Man må da kunne la PC-plattformen være alt den kan være, ikke bare et uendelig mas om grafikk og FPS. Mange spill fungerer like bra eller bedre med en gamepad eller joystick, så hvorfor ikke.

 

Joda, den biten er jo grei. Men det mange kan tenke på er hva som skjer i neste spill hehe, bare tenk på meny systemet om pluttselig Diablo lages første og fremst med konsoll i tankene. Derfor et litt skremmendet utsagn "Oi ... "

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svært skeptisk. Jeg lukter en konsollifisering. Dette er bare en mild måte å si det på. Syns alt jeg har sett av D3 har virket alt for fargesprakende og "over the top" med tanke på effekter. Kjøp blir det nok uansett, men jeg krysser alt jeg har av kryssbare ting for at de ikke går for en blockbuster og mister sjela diablo I og II har. Veldig spent på å se hvordan ståa er etter beta.

Lenke til kommentar

Er ikke litt av morra på PC at man kan koble til alt mulig rart? Gamepads, joysticks, ratt/pedaler, flysim-støff etc. Når ble PC = mus&tastatur? Aldri.

 

Man må da kunne la PC-plattformen være alt den kan være, ikke bare et uendelig mas om grafikk og FPS. Mange spill fungerer like bra eller bedre med en gamepad eller joystick, så hvorfor ikke.

 

Jo, det er faktisk ett vesentlig poeng med PC som spillplattform, når det er sagt, så tviler jeg på at jeg vil være enig med Jay i at håndkontroll egner seg best på D3.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ikke å nevne at Diablo kom til Playstation. ;)

 

In 1998 Electronic Arts released the Climax Group developed Diablo Playstation [3] this version featured direct control of the main character using the Playstation controller

 

Det kom først senere, så utsagnet ditt er milt skreve missvisendet, som en It-avisen overskrift omtrent.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Diablo_%28video_game%29

 

For å sitere meg selv igjen:

 

«Oi, denne direkte kontrollen føles enda bedre,»

 

OI, er det ikke bedre å bare si dere ikke kan la muligheten tili å tjene mer penger gå fra dere, i steden for å komme med et tåpelige utsagn som får det til å høres ut som man ikke har tatt i en spillontroll\konsoll før.

 

Det er ikke som om de ikke har tatt i en kontroller før...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...