Gå til innhold

Altibox lanserer Chill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det virker lit som en smør på flesk løsning . Har man en dekoder tilkoblet en skjerm så har man lite bruk for streaming til pcen Da er det bedre men egen tjeneste tilknytte til den enheten man har med seg hvis det er tiltenkt bærbare pcer med mobilt bredband så er jeg skeptisk med hensyn til bandbredden og kapasitet på nettet. hvem husker ikke den dagen hele telenettet brøt sammen ( det er vel gått 6 måneder nå) fordi alle ville ringe på samme tid. man fik samme resultat da terror aksjonen på utøya foregikk

Lenke til kommentar

det virker lit som en smør på flesk løsning . Har man en dekoder tilkoblet en skjerm så har man lite bruk for streaming til pcen Da er det bedre men egen tjeneste tilknytte til den enheten man har med seg hvis det er tiltenkt bærbare pcer med mobilt bredband så er jeg skeptisk med hensyn til bandbredden og kapasitet på nettet. hvem husker ikke den dagen hele telenettet brøt sammen ( det er vel gått 6 måneder nå) fordi alle ville ringe på samme tid. man fik samme resultat da terror aksjonen på utøya foregikk

Greit at DU ikke ser poenget i dette, men dette er en gledelig nyhet.

 

 

Folk har brukt slike løsninger i mange år, f.eks. via dreambox, slingbox, hjemmemekka vlc løsninger eller annet.

 

Nå kan man f.eks. se tv på ipaden/mobilen på senga, i stedet for å kjøpe dedikert kringkastingsapparat til soveromet.

 

Dette vil nok fungere greit over HSPA, (og etter hvert LTE) da komprimeringen dynamisk justeres etter båndbredden. Det funker med youtube, det funker med sliverlight .... Ikke alle bor midt i byen vettu.

 

Lurer på om det går an å porte disse appene, evt hente ut nok data til å lage en mediacenterplugin....? Kommer det app til Windows phone vil den nok (forhåpentligvis?) også fungere som en windows 8 metro app.

 

Hva om man sitter på kontoret og ikke har tilgang til tv, men ønsker å se noe live?

 

Hvorfor i all verden KLAGER folk på slike tilbud? Er det en total mangel på å sette seg inn i andres behov?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar feil . jeg ser poenget med det men mener at det er smør på flesk hvis man har en tv i nærheten.

 

jeg ser at det kan være greit hvis man bruker det på en mobil enhet og man er rimelig langt unna mottakeren til tven.

men at dette skal erstatte tven på soverommet eller toalettet ( for de som ikke vil gå glip av noe ) gjør at det vil fremstå som unødvendig

 

 

Hvis man skulle bruke en mobil nettlinje eller en annen trådløs forbindelse så aner jeg kapasitetsproblemer.

Jeg har selv altibox og kunne god tenke meg å ta med tv kanalen hvis jeg riste bort.

 

 

Slik Altibox har bygd opp Tv systemet så ser jeg mye trøbbel hvis man skal overføre det man ser på tv til hytta fler mil unna.

 

nå fant jeg så mange detaljer om hvordan det skal fungere men jeg har lest litt om systemer som skal kunne overføre det bildet man har på tv til en annen enhet via Internett. Da var man avhengig at dekoderen og nettet fungerte.

et lite strømbrudd ville skape trøbbel.

 

Min dekoder går alltid til en egen startskjerm ved hver oppstart ( inkludert strømbrudd) .

Den bruker også rund 2 minutter før den er klar til bruk.

 

Hvis dette skal funger så må man logge seg inn på en nettside og så velge alt derfra.

 

Det jeg er skeptisk er overføringskapasiteten ved mange at de trådløse nettene selv ved lav bildekvalitet

Lenke til kommentar

Dette er vel i utgangspunktet bare brukbart kvalitetsmessig hvis man er tilknyttet med wifi til en bærbar datamaskin eller en smartphone. Det blir vel kanskje omtrent som TV2's Sumo, tenker jeg. Har selv prøvd å se Premier League på min smartphone via TV2 Sporten's android app, og det funker overraskende bra, så lenge man har god wifi forbindelse.

Lenke til kommentar

Kringkastingsavgiften begrenser seg ikke til TV-apparater. Den inkluderer alle tekniske apparater som er egnet til å ta i mot TV-signaler(ikke nødvendigvis trådløse).

 

NRK spør bare om man bruker en mottaker .

Hvis dett er tjenester som går via Internett så må loven endres før NRK kan kreve lisens

Dessuten kan man ikke kreve lisns fordi man tror at man benytter en enhet som kan brukes til å se tv.

f.eks så kan man ikke kreve lisens på mobiltelefoner fordi det kan brukes til å se på tv.

 

 

anbar: Det står i artikkelen for å kunne bruke Chill så må man ha basis kanelpakken hos Altibox .

Det betyr at man da sitter med minst en mottaker

Da betyr det at det ikke hjelper deg i det hele tatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...