Gå til innhold

– Apple har ikke hastverk med iPad 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke før 2012? Har de røykt sokkene sine? Om ikke iPad 2 er for lengs utdatert innen mai i 2012, så er det noe alvorlig gale med konkurentene. Jeg syntes brettet til Apple er "helt OK" i forhold til konkurentene per i dag, men på ingen måte overlegen.

 

iPhone 4 er jo utrolig nok fortsatt den telefonen som selger best, så iPad 2 vil klare seg helt fint i et år til :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det at Nvidia's tegra2-brikke ikke klarer å håndtere video så godt som bransjen ventet gjør at mange som kjøper android-brett nå blir skuffet. Det endrer seg trolig når TI OMAP4-baserte brett (som Toshiba AT200 og Samsung Galaxy Tab 7.7) kommer på markedet senere i år, og når neste generasjon brikker fra Nvidia (tegra3) kommer på markedet rundt årsskiftet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt en iPad 2 (mitt første Apple produkt)

Syns den fungerer meget greit til det den er ment å fungere til.

Det er ikke en pc, så forventer man en mini pc blir man selvfølgelig skuffet. Men da er man også litt idiot som ikke har sjekket ting først. Jeg kvittet meg med en 1/2 år gammel Asus eee til fordel for denne og har ikke angret. Om noen skulle tro jeg er Apple fan, så kan jeg opplyse at jeg har en Samsung Galaxy S2 med Android som jeg også er strålende fornøyd med :)

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Jeg synes iPad 2 er helt grei fortsatt jeg også, til mitt bruk. Jeg tror nok at en retinanær oppløsning vil være en god ting for meg som er så nærsynt og sitter med nesen noen cm fra skjermen. Og andre ting kan sikkert forbedres når de først er i gang.

 

Nå har jeg tilbrakt noen kvalitetstid med konkurrentene ennå, ei heller vet jeg hva de har i pipeline, så hvor mye det haster med iPad 3 skal jeg ikke si så mye om.

 

Men som jeg har sagt om iPhone 5: Jeg håper egentlig de bruker såpass tid på dette at neste versjon blir en vesentlig oppgradering. Ellers får jeg gjøre som med andre ting og hoppe over annenhver versjon. Det går an det også.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

iPad 2 er må ingen måte det beste nettbrettet. Men har vi bruk for noe mer ennå? Man kan surfe, høre musikk, spille, se film etc. Og alt med helt ok hastighet. Klart, det er moro å ha det beste som finnes på markedet, men da må man jo bytte annenhver måned da. Nei, min iPad skal få leve i både ett og to år til før jeg oppgraderer den. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke før 2012? Har de røykt sokkene sine? Om ikke iPad 2 er for lengs utdatert innen mai i 2012, så er det noe alvorlig gale med konkurentene. Jeg syntes brettet til Apple er "helt OK" i forhold til konkurentene per i dag, men på ingen måte overlegen.

 

iPhone 4 er jo utrolig nok fortsatt den telefonen som selger best, så iPad 2 vil klare seg helt fint i et år til :thumbdown:

 

Les alt om det her:

 

http://androidnorge.wordpress.com/2011/03/01/markedsforing-android-vs-apple/

Lenke til kommentar

iPad 2 er må ingen måte det beste nettbrettet. Men har vi bruk for noe mer ennå? Man kan surfe, høre musikk, spille, se film etc. Og alt med helt ok hastighet. Klart, det er moro å ha det beste som finnes på markedet, men da må man jo bytte annenhver måned da. Nei, min iPad skal få leve i både ett og to år til før jeg oppgraderer den. :thumbup:

Det er vel rimelig klart at iPad 2 på flere måter er det beste eller fullt på høyde med de beste nettbrettene, selv om noen konkurrerende nettbrett har en smule bedre skjermoppløsning og noen andre kan være bedre på andre enkeltting som ikke har all verdens betydning for helheten. Når iOS 5 snart løfter iPad til nye høyder når det gjelder brukbarhet og brukervennlighet så trenger nok ikke Apple å stresse så voldsomt med neste versjon - jeg synes en 1-års oppgraderingssyklus fungerer helt fint.

Lenke til kommentar

iPad 2 er må ingen måte det beste nettbrettet. Men har vi bruk for noe mer ennå? Man kan surfe, høre musikk, spille, se film etc. Og alt med helt ok hastighet. Klart, det er moro å ha det beste som finnes på markedet, men da må man jo bytte annenhver måned da. Nei, min iPad skal få leve i både ett og to år til før jeg oppgraderer den. :thumbup:

 

Har man bruk for nettbrett i det hele tatt? Hva man har bruk for er ett ganske diffust utgangspunkt, og ikke en særlig god måte å analysere om det er en god ide for en bedrift med oppdateringer slik jeg ser det. Uansett om alle kundene venter feks to år mellom vær oppdatering, så er det til enhver tid en viss mengde folk som kjøper en ny tablet, begynner man å henge etter, så risikerer man å miste disse salgene, og når andre konkurrenter får godt nok fotfeste kan man få en snøball-effekt. Som sagt, dette er jo ikke akkurat noen offisiell apple-uttalelse, kun en analytiker som spekulerer, men jeg tror apple skal være forsiktige med å ta det for mye med ro i dette segmentet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å konsentrere ressursene, og lansere færre produkt og færre oppdateringer, er jo ikke ensbetydende med "å ta det for mye med ro". Det kan bety at man heller vil legge mer entusiasme og mer perfeksjonisme i hvert produkt, og gjøre merkbare sprang, framfor å komme med en hyppig støm av nesten like "meh"-oppdateringer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...