Gå til innhold

Sniktitt: Warhammer 40,000: Space Marine (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Keiseren beskytter! Men det skader ikke å ha en ladd skytter.» Er ikke det fra filmen Ultramarines?

 

Ser veldig inntresangt ut, men håper de tar med ALLE våpnene, slik at man ikke blir endenes med å bruke en assult rifle i hele gamet (pga at den er "best). er det 3 person eller et fps?

Lenke til kommentar

En forgeworld som er direkte kotrollert av Adeptus Mechanicus... en organisasjon med et monopol på Imperiums høyteknologiske våpen og de mektigste styrkene: Titan Lagions trenger hjelp fra Space Smurfs (aka Ultramarines)?

 

Ingen tvil om at Matt Ward har hatt en innflytelse over historien i singleplayer. For oss alle andre som ikke er fanboys av Space Smurfene, så får vi multiplayer som lar oss ha White Scars, Salamanders, Iron Hands, Space Wolves, Blood Angels, etc...

Lenke til kommentar

Trur dette kan verte eitt av høgdepunkta i år, for min del, men eg er redd mange kjem til å hoppe over det. Når dei mindre spesialiserte delane av spelpressa skriv om Space Marine som ein "Gears of War-ripoff" (dog av same geni som slakta Mass Effect fordi han aldri oppdaga korleis ein fordelte nye skill points), og WH40k sett gjennom fjorten år gamle auge i dag framstår ekstremt derivativt ... Trass i at det eigentleg er motsatt. Datoen uroar meg òg - akkurat hausten 2011 er, tja, kanskje ikkje den beste tida for å gje ut spel? Skal mykje til for å sleppe underdog-stempelet når ein ligg inneklemt mellom Deus Ex: HR og BF3, medan Rage og Skyrim lurar bak horisonten.

Lenke til kommentar

En forgeworld som er direkte kotrollert av Adeptus Mechanicus... en organisasjon med et monopol på Imperiums høyteknologiske våpen og de mektigste styrkene: Titan Lagions trenger hjelp fra Space Smurfs (aka Ultramarines)?

 

Ingen tvil om at Matt Ward har hatt en innflytelse over historien i singleplayer. For oss alle andre som ikke er fanboys av Space Smurfene, så får vi multiplayer som lar oss ha White Scars, Salamanders, Iron Hands, Space Wolves, Blood Angels, etc...

 

http://1d4chan.org/wiki/Ultramarines noe slik du tenker på?

 

Jeg ser på det som naturlig, ultramarines er posterboys og på mange måter det de fleste som ikke er særlig kjent med warhammer universet kjenner igjen. Vet ikke helt om f.eks. Iron Hands, som nærmest ingen som ikke har en interesse i warhammer 40k fra før kjenner til. Det hadde vært artig med andre chapters, misforstå meg rett. Men posterboys er posterboys. Samme med Black og Alpha legion til chaos (kanskje world eaters og?), mens death guard og thousand sons ikke brukes.

 

Hive world tror jeg kan være en ganske artig setting også, som får fram mye av det som virkelig er warhammer, en slags Dark ages langt inn i framtiden. Og hvor selv de gode har mindre skrupler enn skurker i andre film/spill verdener.

Lenke til kommentar

Nærast kriminelt det Matt Ward gjer med WH40K-canonen, sjølv om det vert underhaldande lesing. :p

 

Ultramarines er vel det logiske valet, sjølv om eg trur Blood Ravens - utan at dei har nokon høg stjerne hos /tg/-gjengen - òg kunne virka. Dei er jo kjende for alle som har vore innom DoW.

 

Ein ting å hugse på er at customization-biten i multiplayer visst er veldig detaljert, så utanom einspelarkampanjen burde det jo vere mogleg å repainte til du har favorittchapteret ditt, både som "vanlege" og Chaos Space Marines.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
http://1d4chan.org/wiki/Ultramarines noe slik du tenker på?

 

Jeg ser på det som naturlig, ultramarines er posterboys og på mange måter det de fleste som ikke er særlig kjent med warhammer universet kjenner igjen. Vet ikke helt om f.eks. Iron Hands, som nærmest ingen som ikke har en interesse i warhammer 40k fra før kjenner til. Det hadde vært artig med andre chapters, misforstå meg rett. Men posterboys er posterboys. Samme med Black og Alpha legion til chaos (kanskje world eaters og?), mens death guard og thousand sons ikke brukes.

 

Hive world tror jeg kan være en ganske artig setting også, som får fram mye av det som virkelig er warhammer, en slags Dark ages langt inn i framtiden. Og hvor selv de gode har mindre skrupler enn skurker i andre film/spill verdener.

 

Du har helt rett i alt du sier, poster boys er poster boys. Men Blood Ravens er et godt eksempel at de kan lage en helt ny chapter ut fra ingenting og det fungerer bra.

 

Det er en god eksempel om at få kjenner til Iron Hands, men forestill deg en intro hvor du hører noe som:

"Forgeworld er under angrep, Iron Hands, en space marine chapter som spesialiserer seg i bionics og cybernetiske proteser kommer til unnsetting for å hjelpe Adeptus Mechanicus, en organisasjon som har en sterkere tilknytning til Iron Hands, enn noen andre chapters."

 

Om ikke noe annet, så kan det være verdt å promotere chapters som vanlige dødelige kjenner lite til. Kanskje for å booste salget til miniatyrene?

 

Warhammer 40k universet er veldig rikt, så det er synd at spillutviklere stoppet på en "default template marines" bare fordi de har navnet "ultra".

 

Men som sagt, du har rett, posterboys er posterboys, det er bare veldig synd at du har rett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er spillet kjøpt og spillt enn 4-5 timer og må bare si en ting! Jeg STOR koser meg. Kun spillt singel player men historien er god og følelsen er bedre når man springer rundt å slakter. Kunne kanskje vært litt flere melee wåpen i spillet.

 

Har ikke kost meg så mye i et spill siden ME2. Gleder meg også til å prøve multi player, selv om jeg er redd for at det kan bli en skuffende opplevelse

 

Da er spillet kjøpt og spillt enn 4-5 timer og må bare si en ting! Jeg STOR koser meg. Kun spillt singel player men historien er god og følelsen er bedre når man springer rundt å slakter. Kunne kanskje vært litt flere melee wåpen i spillet.

 

Har ikke kost meg så mye i et spill siden ME2. Gleder meg også til å prøve multi player, selv om jeg er redd for at det kan bli en skuffende opplevelse

Lenke til kommentar

Var litt kort singleplayerdel, men artig så lenge det varte. Multiplayer-delen er i og for seg også ganske festlig, men er redd det kan bli litt få brett i lengden. Men mye morro. Masse våpen og perks og ting man låser opp underveis, så man ender opp med et greit arsenal. Er ganske forskjellig spillemåte på de 3 klassen også, så det er muligheter for litt variasjon. Bare litt usikker på hvor lenge det holder.

 

Et par småting er det jo; execution-animasjonen tar til tider litt lang tid.. dersom det er fryktelig hårete vil du helst ha litt HP der og da - noen ganger er det lett å bli slakta ned mens man må sitte og se på at en river en ork i småbiter (som egentlig er veldig morro, for all del). Skulle også ønske der var litt flere orker innimellom. Å kutte ned enorme bølger med greenskins burde være det spillet handler om, men utover i historiedelen blir det mindre av det.

 

Meeeeen mye morro :)

Lenke til kommentar

Vart så oppslukt av MP at eg ikkje har byrja på SP endå. Eg trur ikkje du kjem til å verte skuffa - kjernegameplayet er unikt og veldig underhaldande, men innpakkinga kunne vore betre - fire-fem kart, 8v8, to modus og p2p-hosting er ikkje allverda. Kunne og vore litt meir slow-paced og fleire/treigare unlocks. Eg kjem til å spele etter at eg er level 41 (snart), og eg har neppe låst opp allslags weapon perks då heller, men eg er litt redd for at folk kjem til å droppe det når dei er "ferdige"... Og ein treng som kjend andre folk for å spele MP :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...