Gå til innhold

Nintendo taper på børsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Børsen reagerte veldig positivt.

 

For min del så er Wii U ganske uinteressant. Sjølvsagt så håpar eg at den blir knakande god. Men etter skuffelsen med Wii og Nintendo sin tanke om at dei kan melka oss kundar i det uendelege(overprising) så skal det mykje til å fange min interesse.

 

Utfordringa til Nintendo er å forklare meg og andre om kvifor me skal kjøpa Wii U istadenfor Xbox eller Playstation. Dei greidde det med Wii, men konkurransen er skjerpa.

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar

Ingen gidder vel å kjøpe 7 år gamle XBOX360 og PS3 når Wii U kommer på markedet. Nyhetsverdien i seg selv vil selge.

 

De fleste foreldre et bedre forhold til Mario og enn krigsspill.

 

Legg merke til at Nintendoreklamene fokuserer på glade mennesker som spiller sammen, snarere enn selve spillene. Det er der nøkkelen til Wii-suksessen ligger.

 

Nintendo holder igjen spec'en til Wii U. Det behøver ikke bety at den er dårlig, men at de vil styre mediene inn på brukeropplevelse etc.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva folk eller markedet forventet seg hvis denne presentasjonen var skuffende.

Nintendo har tatt igjen forspranget på grafikk, og introdusert en fantastisk kontroller igjen. Det får bedre online-tjenster og integrasjon med 3ds. Det virker som de har satset på å få flere tredjepartsleverandører med på laget.

Hva ellers forventet folk?

wiiPhone?

wiiCloud?

wiiHologramDisplay?

wiiSentryGun?

Lenke til kommentar

Jeg er en stor Nintendo-fan, men jeg synes også definitivt presentasjonen var skuffende, og forstår godt at Nintendo taper på børsen. Nintendo klarte ikke å gi et svar på hvordan de skal kapre kunder på PS360, og selv om noen av disse sikkert vil kjøpe en Wii U, så vil ikke den jevne brukeren oppgradere om de ikke ser noe mer forlokkende med systemet enn det som er vist til nå.

 

I tillegg så er det vanskeligere å umiddelbart forstå fordelene med kontrolleren - til forskjell fra da Nintendo ga oss Wii som alle forstod bruken av - og det gjør også at jeg får mine tvil om Nintendo vil evne å nok en gang selge konsollen til et utvidet marked. Så selv om jeg personlig - etter å ha lest en del, og sett en del video, synes kontrolleren ser veldig kul ut og liker potensialet, så tror jeg ikke Nintendo har en ny Wii eller DS i ermet denne gangen - og da er det vel naturlig at børsen går ned.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva folk eller markedet forventet seg hvis denne presentasjonen var skuffende.

Nintendo har tatt igjen forspranget på grafikk, og introdusert en fantastisk kontroller igjen. Det får bedre online-tjenster og integrasjon med 3ds. Det virker som de har satset på å få flere tredjepartsleverandører med på laget.

Hva ellers forventet folk?

wiiPhone?

wiiCloud?

wiiHologramDisplay?

wiiSentryGun?

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men Nintendo har i tur og orden gitt os NES, SNES, N64 og GameCube, og de fant opp håndholdte konsoller med GameBoy. Og for de som ennå ikke har fått det med seg drev de i sin tid og lagde en konsoll vi i dag kaller Sony Playstation, men den ble "delt" til Sony Playstation og Nintendo GameCube pga en krangel mellom Nintendo og Sony.

 

Spol frem en stund, og hva ble etterfølgeren til GameCube? Wii. Den var bra for massene, men hardcore-spillere har jevnt over vært misfornøyde. Det er selvsagt en del hardcore-spill som Metroid, Zelda, Super Mario og Donkey Kong Country, men det har vært fokus på massene. Nå da vi endelig fikk en ny konsoll fra Nintendo håpet mange på en ny konsoll som fokuserer på hardcore-spillere, men alt vi fikk var en kraftig Wii med utrolig stygg og upraktisk kontroller. Jeg vil ikke ha Wii 2. Jeg vil ha GameCube 2.

 

Og for den saks skyld: Wii U? Fant de på det navnet under forrige julebord? :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg er en stor Nintendo-fan, men jeg synes også definitivt presentasjonen var skuffende, og forstår godt at Nintendo taper på børsen. Nintendo klarte ikke å gi et svar på hvordan de skal kapre kunder på PS360, og selv om noen av disse sikkert vil kjøpe en Wii U, så vil ikke den jevne brukeren oppgradere om de ikke ser noe mer forlokkende med systemet enn det som er vist til nå.

 

Hvor store innovasjoner har børshaiene rett til å forventet? Skal Nintendo og de andre snu verden på hodet hver gang? Det virker sånn på måten både Wii U og Kinnect presenteres.

 

Jeg tror mange negative følelser rundt Wiimote, Kinnect etc kommer av at det har blitt oversolgt til de grader.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

 

...Og for de som ennå ikke har fått det med seg drev de i sin tid og lagde en konsoll vi i dag kaller Sony Playstation, men den ble "delt" til Sony Playstation og Nintendo GameCube pga en krangel mellom Nintendo og Sony.

 

N64 mener du, ikke gamecube. Dessuten vil jeg ikke akkurat si at Nintendo lagde playstation, selv om det er sant at sony og Nintendo opprinnelig planla en konsoll sammen.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

Hvor store innovasjoner har børshaiene rett til å forventet? Skal Nintendo og de andre snu verden på hodet hver gang? Det virker sånn på måten både Wii U og Kinnect presenteres.

 

Jeg tror mange negative følelser rundt Wiimote, Kinnect etc kommer av at det har blitt oversolgt til de grader.

 

Poenget er ikke hvor store innovasjoner de har rett til å forvente, men at Nintendo sin aksje har vært kunstig høy lenge fordi de har vært flinke til å komme med innovasjoner, og slik skapt et inntrykk av at hver ny avdukning fra dem er en stor innovasjon. I går viste det seg at det ikke var tilfellet, og aksjen sank. Det samme skjedde forøvrig med Apple.

Lenke til kommentar

Nå da vi endelig fikk en ny konsoll fra Nintendo håpet mange på en ny konsoll som fokuserer på hardcore-spillere, men alt vi fikk var en kraftig Wii med utrolig stygg og upraktisk kontroller. Jeg vil ikke ha Wii 2. Jeg vil ha GameCube 2.

 

Og for den saks skyld: Wii U? Fant de på det navnet under forrige julebord? :p

 

Kan ikke de derre "hardcore" folka snart kjøpe seg en PC? Det er det logiske valget hvis kun innmaten betyr noe.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

...Og for de som ennå ikke har fått det med seg drev de i sin tid og lagde en konsoll vi i dag kaller Sony Playstation, men den ble "delt" til Sony Playstation og Nintendo GameCube pga en krangel mellom Nintendo og Sony.

 

N64 mener du, ikke gamecube. Dessuten vil jeg ikke akkurat si at Nintendo lagde playstation, selv om det er sant at sony og Nintendo opprinnelig planla en konsoll sammen.

 

N64, GC, samme det. Du skjønner hva jeg mente. Og nei, strengt tatt var det Sony som lagde Playstation, men de lagde prototypen i samarbeid med Nintendo.

 

 

Nå da vi endelig fikk en ny konsoll fra Nintendo håpet mange på en ny konsoll som fokuserer på hardcore-spillere, men alt vi fikk var en kraftig Wii med utrolig stygg og upraktisk kontroller. Jeg vil ikke ha Wii 2. Jeg vil ha GameCube 2.

 

Og for den saks skyld: Wii U? Fant de på det navnet under forrige julebord? :p

 

Kan ikke de derre "hardcore" folka snart kjøpe seg en PC? Det er det logiske valget hvis kun innmaten betyr noe.

 

Jeg har PC, PS3, Wii, DS, 3DS og PSP, og har hatt to xbox360er. Men hva hjelper det med PC om man vil ha Mario, Samus og Zelda? ;) Problemet med Nintendo er at de ikke har satset på bra spill siden GameCube. De har enkelte interessante spill som SM Galaxy, men de fleste er bare for massene. Omtrent som Microsoft med Kinect. Mye potentiale, elendig utførelse.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...