Gå til innhold

Bli kvitt smugtitterne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst. Hvorfor er det nesten kun Apple sine patenter som får oppmerksomhet?

 

Dessuten er det ikke meningen vi skal ha GOD innsynsvinkel på mobile enheter? Det er jo ingen som bryr seg om at du hører på Kenny G i skjul uansett.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først og fremst. Hvorfor er det nesten kun Apple sine patenter som får oppmerksomhet?

Fordi Apple er populær, og mange lesere vil trykke på de fleste linker hvor "apple" er inkludert i tittelen. Det gjelder også haterne.

 

 

Dessuten er det ikke meningen vi skal ha GOD innsynsvinkel på mobile enheter? Det er jo ingen som bryr seg om at du hører på Kenny G i skjul uansett.

Såvidt jeg forstod var det snakk om variabel innsynsvinkel, altså man kan stille den selv. Da kan man ha god innsynsvinkel om man ønsker det, og dårlig hvis man skal gjøre private ting man ikke vil dele med andre.

Lenke til kommentar

Først og fremst. Hvorfor er det nesten kun Apple sine patenter som får oppmerksomhet?

Fordi Apple er populær, og mange lesere vil trykke på de fleste linker hvor "apple" er inkludert i tittelen. Det gjelder også haterne.

 

 

Dessuten er det ikke meningen vi skal ha GOD innsynsvinkel på mobile enheter? Det er jo ingen som bryr seg om at du hører på Kenny G i skjul uansett.

Såvidt jeg forstod var det snakk om variabel innsynsvinkel, altså man kan stille den selv. Da kan man ha god innsynsvinkel om man ønsker det, og dårlig hvis man skal gjøre private ting man ikke vil dele med andre.

jeg trykker på alle artiklene på hardware.no jeg.... uansett hvor dumme de er

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var jeg sikker på at Apple hadde tatt patent på dårlige skjermer med lav innsynsvinkel...

 

This!

 

Var sikker på de snart kom med en ny I-something med skjerm som ikke var den beste innsynsvinkelen.

PR-avdelingen til Apple, som selvsagt er blant verdens beste, strikket sammen dette argumentet.

Videre tenkte jeg selvsagt at HW.no slukte dette rått og skulle bruke 2-3 linjer i nok en utfyllende artikkel på hvor fantastisk denne skjermen med begrenset innsynsvinkel vil være for mitt privatliv.

 

Må faktisk innrømme jeg ble litt skuffet.

Lenke til kommentar

Får håpe det er krav om å ta i bruk patentet i produkter eller bli tvunget til å lisensiere den billig til konkurenter. Alt for mye patenter som bare patenteres for så å bare ruge på det, slik at konkurrenten ikke får brukt det, at man kan kreve inn royalties eller bruke det til å knuse konkurenter i retten.

 

Patenter er for å hjelpe oppfinneren til å dekke inn utviklingskostnader og tjene en slant attåt på arbeidet sitt. Ikke for å misbrukes av grådige selskaper.

 

For når alt kommer til alt så er oppfinnelser til for å forbedre menneskehetens kår. Det er det som burde være drivkraften, ikke pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk har virkelig ikke fantasi. Tenk hvor mange ledere som jobber på farten og som titt og ofte har bedriftshemmeligheter på skjermen. Ta flytoget en vanlig ukedag og se hvor mange som sitter med laptopen og jobber. Jeg er ikke interessert i at andre skal lese mailen jeg skriver, eller se på dokumentene jeg leser.

 

HP har lenge tilbudt samme type filter til sine bærbare business-maskiner. Dette er da et filter som må settes på når man skal bruke det. Jeg er på ingen måte applehore, men dette blir faktisk veldig bra hvis det funker på en tilfredsstillende måte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...