Gå til innhold

Slik er Apples iCloud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt macbook/imac, ipad og iphone.. så hadde det vært stort..

 

Men når jeg ikke har noen av delene.. Jeg kunne vurdert en ipad 2 eller en iphone 5(vist den hadde blitt lansert).. Men med bare ett apple produkt, så syntes jeg det var en litt skuffende prestasjon.. Ikke bruker jeg itunes heller.. hehe

 

Er jo ganske klart at dette ikke rettes mot meg som kunde, men hadde håpet på noe annet i dag..

Lenke til kommentar

haha dropbox? Du har garantert ikkje sett presentasjonen......

 

Jeg har nok det! Det jeg sier er at det er noe av det samme, men samtidig ikke. Ligger du en fil i Dropboxen din på mobilen din så vil den dukke opp på PCen og alle andre enheter som bruker Dropbox. På den måten er det likt. Forskjellen mellom iCloud og DropBox er selvfølgelig at iCloud er automatisert og er intigrert i OSet, og kan brukes uten å konfiguere noe som helst mens DropBox er klassisk "last ned, installer, konfiguer, feilmelding, prøv igjen og tada!".

 

Nå er jeg usikker på hvorfor vi diskuterer dette i og med at jeg ikke sier at det er det samme som DropBox, men at tanken bak det er i samme gate. Apple har da i mine øyne gjennomført dette på en mer elegant måte.

Lenke til kommentar

Sitat fra artikkel:

"Synkroniserer hvor du var i Angry Birds

Forenklet betyr det at brettet du har kommet til i Angry Birds nå blir automatisk lagret på internett."

 

Har det blitt bekreftet at Angry Birds har/skal implementere denne funksjonen?

iCloud åpner for muligheten til dette, men er dette bekreftet fra Rovio?

Lenke til kommentar

"Mange er kanskje kjent med at tjenester som Spotify kan synkronisere musikken over trådløst nett. Nå går Apple tilsynelatende et steg lenger."

 

Siden dette koster penger.. så lurer jeg på: blir dette en tjeneste ala spotify, slik at når du betaler, får du tilgang til musikken i iTunes trådløst? Eller gjelder det som før at musikken må kjøpes på iTunes/lastes ned for så at det skal bli overført?

Lenke til kommentar

"Mange er kanskje kjent med at tjenester som Spotify kan synkronisere musikken over trådløst nett. Nå går Apple tilsynelatende et steg lenger."

 

Siden dette koster penger.. så lurer jeg på: blir dette en tjeneste ala spotify, slik at når du betaler, får du tilgang til musikken i iTunes trådløst? Eller gjelder det som før at musikken må kjøpes på iTunes/lastes ned for så at det skal bli overført?

 

Kort fortalt så er ikke iCloud en streamingtjeneste men et "lagringsdirektiv" for kontakter, epost, bilder, applikasjonsdata, applikasjoner og musikk. Når det gjelder musikk så kan du nå synkronisere iTunes-musikken din trådløst uten å koble iEnheten til PCen. Kjøper du en sang fra iTunes på f.eks iPaden så vil sangen automatisk synkroniseres til alle enhetene dine som har iCloud (som iPhone, iPod, iMac, PC osv). Du kan ha opp til 10 enheter som kan "dele" musikk o.l. Alt dette er gratis.

 

- Du kjøper en sang fra iTunes på, la oss si, iPhone

- Den lastes ned og vil fra det øyeblikket være i "skyen"

- iCloud pusher sangen din direkte til både iMac/PC/iPad/iPod i samme øyeblikk

- Når du bruker f.eks iPaden så vil den inneholde nøyaktig det samme som alle de andre enhetene.

 

Dette gjelder også kontakter, epost, kalender, bilder, applikasjoner og applikasjonsdata.

 

Betaler du dog 25 dollar (133kr) i året så matcher iTunes musikken du har på PCen og leter da igjennom iTunes-databasen forså å "pushe" musikken din til alle enhetene dine automatisk. La oss si at du har rippet Lady Gagas siste album i 192kbps mp3 og vil ha hele albumet på enhetene dine, så vil iTunes søke opp albumet i iTunes og pushe albumet direkte til enhetene dine, og det i 256kbps AAC (altså bedre kvalitet).

 

Du kan da enten velge denne metoden eller synke musikken din manuelt over WiFi.

Lenke til kommentar

Sitat fra artikkel:

"Synkroniserer hvor du var i Angry Birds

Forenklet betyr det at brettet du har kommet til i Angry Birds nå blir automatisk lagret på internett."

 

Har det blitt bekreftet at Angry Birds har/skal implementere denne funksjonen?

iCloud åpner for muligheten til dette, men er dette bekreftet fra Rovio?

 

Det er vel akkurat dette de skal begynne å utvikle nå siden Apple la ut iOS 5.0 SDK i går. På den måten vil masse apps være klare for 5.0/skyen når det kommer til høsten.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

haha dropbox? Du har garantert ikkje sett presentasjonen......

 

Jeg har nok det! Det jeg sier er at det er noe av det samme, men samtidig ikke. Ligger du en fil i Dropboxen din på mobilen din så vil den dukke opp på PCen og alle andre enheter som bruker Dropbox. På den måten er det likt. Forskjellen mellom iCloud og DropBox er selvfølgelig at iCloud er automatisert og er intigrert i OSet, og kan brukes uten å konfiguere noe som helst mens DropBox er klassisk "last ned, installer, konfiguer, feilmelding, prøv igjen og tada!".

 

Nå er jeg usikker på hvorfor vi diskuterer dette i og med at jeg ikke sier at det er det samme som DropBox, men at tanken bak det er i samme gate. Apple har da i mine øyne gjennomført dette på en mer elegant måte.

 

Ser ikkje koffor vi diskutere dette eg heller, siden det ikkje var deg eg sa det til, men han over deg :)

Lenke til kommentar

Har du noen link på dette, prøver å finne info om det for in kammerat som er Apple-boy, men klarer ikke å finne noe, finner denne hvor det står at de ikke ser ut til å være mulig i første utgave ihvertfall:

 

http://bits.blogs.nytimes.com/2011/06/07/icloud-may-not-be-a-threat-to-file-sharing-services/?src=twrhp

 

Så er spørsmålet om Apple klarer å tilpasse seg utviklingstempet som behøves for nettjenester, Microsoft har ikke klart det, det så sånn ut en stund med Bing, men de siste 6 månedene har vert skuffende.

Lenke til kommentar

Nå er jeg usikker om jeg leste riktig igår. Jeg fulgte Engadgets Live Blog og da går ting unna, så vi skal ikke se bortifra at jeg har lest feil, men det å kunne dele dokumenter og slikt er jo en funksjon man må ha, så jeg tipper det kommer når det ferdige produktet rulles ut til alle.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...