Gå til innhold

Ubisoft skal lære deg gitar (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyd er bølger og det vil være fullt mulig å fange opp hvilke type bølger det er og så registrere lyden. Kommer nok med en dings for det :p

 

Eller bare en slags mikrofon o_O

 

Dette her ser mye mer spennende ut enn Guitar Hero eller Rock Band noen gang har gjort.

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Skal det ikke komme en vanlig gitar til Rock Band 3?

 

Både og. Det blir en gitar med strenger som kan brukes som vanlig gitar, men en vanlig gitar kan ikke brukes i RB3. Jeg vil heller brukte den vanlige gitaren min.

 

Det lover bra at Gibson kanskje gir oss en gitar med i spillet, men er det seriøst noen som tror det blir en bra gitar?

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Hva står i veien for å bruke egen gitar? Hvis den som følger med også skal kunne brukes som en vanlig gitar, så må den sende samme signal som er vanlig gitar. Ellers ville vel forsterkeren fått et problem?

 

Edit: Kanskje den sender to signaler? Ett som spillet forstår, og ett som en normal forskerker forstår?

Endret av Phreak^
Lenke til kommentar

Er litt spent på hvordan dette skal gjennomføres, for å være ærlig. På de fender-gitarene til Rock Band, er det såvidt jeg vet sensorer som forteller nøyaktig hvor på halsen(antar at det heter det) man har fingrene. Dette utelukker "vanlige" gitarer fra det spillet, noe som tilsier at Ubisoft har funnet en annen tilnærming. Om den er smartere eller bare dummet ned, gjenstår vel å se.

Lenke til kommentar

Hva står i veien for å bruke egen gitar? Hvis den som følger med også skal kunne brukes som en vanlig gitar, så må den sende samme signal som er vanlig gitar. Ellers ville vel forsterkeren fått et problem?

 

Edit: Kanskje den sender to signaler? Ett som spillet forstår, og ett som en normal forskerker forstår?

 

Gitaren til RB har innebygde sensorer i halsen, så vi bruker strengt (hihi) tatt ikke strengene i spillet. Den vanlige Pro-plast-gitaren til RB har over hundre knapper, så strengegitaren har bare byttet ut knappene med sensorer. Aner ikke hvordan de gjør det med den vanlige, men vil tippe det er noe med å sjekke lyden. Det er ikke noe problem å koble en vanlig el-gitar til PCen og se hvilke noter du spiller om man har en overgang. Hvorfor skal det bli vanskeligere å få det til i et spill?

Lenke til kommentar

Skal det ikke komme en vanlig gitar til Rock Band 3?

 

Både og. Det blir en gitar med strenger som kan brukes som vanlig gitar, men en vanlig gitar kan ikke brukes i RB3. Jeg vil heller brukte den vanlige gitaren min.

 

Det lover bra at Gibson kanskje gir oss en gitar med i spillet, men er det seriøst noen som tror det blir en bra gitar?

 

Så lenge gitaren kan stemmes korrekt så betyr ikke kvaliteten så mye under innlæring. Kjøp en gitar til 1500,- og bruk heller penger på en gitarlærer. Kinesiske arbeideres evne til å lage gode og ekstremt billige instrumenter skal heller ikke undervurderes.

Lenke til kommentar

 

Det lover bra at Gibson kanskje gir oss en gitar med i spillet, men er det seriøst noen som tror det blir en bra gitar?

 

Jeg tviler på at det kommer til å stå Gibson på headstocken. Det blir nok heller Epiphone sin logo vi kommer til å se der. På samme måte som at Squier er datterselskapet til Fender.

 

Gibson er ikke eneste gitarprodusent som er inne i bildet heller. Jeg leser at de har snakket med blant annet Gibson. Jeg tipper vi får se billige gitarer som blir solgt i pakke med spillet, istedenfor en forsterker. Helt greit dèt.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Om en Tuner kan identifisere alle notene på halsen så må nå spillet kunne gjøre det og, uten å trenge noe ekstra signal. Det finnes så mange effektbokser og modeleringsamper som gjør forskjellige ting med gitarsignalet som krever at hver note blir identifisert, at dette blir nok ikkeno problem!

 

Angående gitar så er billig gibson/epiphone det verste som finnes. Selv om jeg foretrekker Les Pauls selv så ville jeg mye heller hatt en billig fender eller ibanez med spillet. De er av mye høyere kvalitet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...