Gå til innhold

Ubisoft skal lære deg gitar (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Om en Tuner kan identifisere alle notene på halsen så må nå spillet kunne gjøre det og, uten å trenge noe ekstra signal. Det finnes så mange effektbokser og modeleringsamper som gjør forskjellige ting med gitarsignalet som krever at hver note blir identifisert, at dette blir nok ikkeno problem!

 

Angående gitar så er billig gibson/epiphone det verste som finnes. Selv om jeg foretrekker Les Pauls selv så ville jeg mye heller hatt en billig fender eller ibanez med spillet. De er av mye høyere kvalitet!

 

Ja, det skal gå fint an å identifisere noten du spiller. Det finnes tunere i dag hvor man kan slå alle strengene på en gang, og tuneren vil si om gitaren er stemt, og om hvilke strengere som er ustemt. Min største bekymring er latency/input lag.

 

Tja, Epiphone til 1500,-(hvis vi skal ta pris på bundle minus spill fra diverse kilder) er nok ikke det beste verktøyet å starte med gitar på, nei. Ville som deg, mye heller hatt en Squier eller Ibanez i samme prisklasse, selv om jeg foretrekker Les Paul. Fordelen her er ihvertfall at det skal bli mulig å bruke hvilken som helst elektrisk gitar, og det er veldig bra. Jeg slipper å kjøpe gitar med andre ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_synthesizer

 

Squire er midi-gitar, som det allerede finnes flere av, mao en helt ekte gitar, som registrerer alt av lyder som kommer fra gitaren, som igjen vil si at den "vet" hvilken streng du spiller på og hvor du holder fingrene.

 

Den store forskjellen er at den kan kommunisere med Xboxen, og microsoft klarer helt sikkert å gjøre det sånn at man ikke kan bruke andre gitarer enn de som gis ut av "dem".

 

Ubisoft kommer altså ikke med noe nytt her og det burde fremgå av artikkelen at dette er noe Rock Band 3 allerede tilbyr, dvs: å lære seg å spille på en ordentlig gitar med ekte strenger.

 

Fender Squire!

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_synthesizer

 

Squire er midi-gitar, som det allerede finnes flere av, mao en helt ekte gitar, som registrerer alt av lyder som kommer fra gitaren, som igjen vil si at den "vet" hvilken streng du spiller på og hvor du holder fingrene.

 

Den store forskjellen er at den kan kommunisere med Xboxen, og microsoft klarer helt sikkert å gjøre det sånn at man ikke kan bruke andre gitarer enn de som gis ut av "dem".

 

Ubisoft kommer altså ikke med noe nytt her og det burde fremgå av artikkelen at dette er noe Rock Band 3 allerede tilbyr, dvs: å lære seg å spille på en ordentlig gitar med ekte strenger.

 

Fender Squire!

 

Feil!

 

Squier-gitaren, som er til RB3, vet hvor du holder fingrene fordi det er sensorer i gitarhalsen. Gitaren behøver ikke stemmes hvis du skal bruke den til RB3.

 

Introducing the next stage in the evolution of the guitar game. Rocksmith™, the first and only game where you can plug into any real guitar.

 

When we say any guitar we mean any guitar.

Whether it’s the guitar sitting in your attic, your cherished faithful steed, or the guitar you have yet to buy, Rocksmith lets you plug any guitar into your Xbox 360® or PlayStation®3 system.

Kilde: http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...