Gå til innhold

Storsalg for GT 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at salget er vel fortjent? Er da mange bilspill som er bedre enn dette, som ikke selger noe i nærheten av GT`s antall.

GT selger haugevis bare på navnet. De har haugevis med generiske biler bare for å kunne briefe med antall.Spillet har dårlig realisme til å kalle seg "simulator". Det er dårlig skademodell, dårlig AI, dårlig fartsfølelse og generisk kjøreopplevelse. Kan ikke helt se at spillet fortjener så høy salgstall i forhold til andre spill ...

Lenke til kommentar

Hva mener du med at salget er vel fortjent? Er da mange bilspill som er bedre enn dette, som ikke selger noe i nærheten av GT`s antall.

GT selger haugevis bare på navnet. De har haugevis med generiske biler bare for å kunne briefe med antall.Spillet har dårlig realisme til å kalle seg "simulator". Det er dårlig skademodell, dårlig AI, dårlig fartsfølelse og generisk kjøreopplevelse. Kan ikke helt se at spillet fortjener så høy salgstall i forhold til andre spill ...

Har du i det hele tatt spilt spillet?

Og hva er mer realistisk enn GT5, om jeg tør spørre?

Det som er turn-off for mange er at det er så realistisk at du ikke får den urealistiske arkadefølelsen av fart.

Bilene i GT5 slenger ikke ut hekken i hver eneste sving uansett underlag - det er realistisk.

Genereikse biler?! Den må du lenger ut på landet med! Her har du muligheten til å kjøre "vanlig" bil, rally, F1, truck, go-kart mm.

De har jo "bare" 1031 biler i spillet, du har jo haugevis av muligheter: http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-official-car-list/

Det er ikke antallet det går på, det er mulighetene. De har lagt ved alle de forskjellige bilene pga. de forskjellige cupene og racene, men du er tydeligvis for dum til å sette deg inn i slikt før fanboyen i deg kommer ut og slenger dritt.

Når ble skademodell viktig for kjørefølelsen?

Dårlig AI? Javel, deg om det... Hva mener du egentlig? Det er ihvertfall ikke gummistrikk-AI som man finner i Need for Speed.

Dårlig fartsfølelse? Så du vil at det skal bli utydelig når du kjører fort, som i dårlige arkadespill? Det er ikke realistisk, det er stilistisk.

Blir det veldig utydelig for deg når det går fort med bil? Da ville jeg tatt en tur til øyelegen!

"Generisk kjøreopplevelse"... Hva legger du i det? Generisk i forhold til hva? Din mening om hva som er bra eller hva som faktisk er realistisk?

Du finner ikke et eneste bilspill der ute som rekker realismen til GT5 til knærne en gang.

 

TA DEG EN BOLLE!

Og tygg den ordentlig og svelg før du sier noe mer!

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

@Stigtrix

 

Forza 3 er jo minst like realistisk som GT5.

 

Men sånn egentlig når man snakker om realisme, du har sannsynligvis ikke kjørt en halv promille av de bilene som befinner seg i GT5, hvis du ikke det hele tatt har lappen og bil selv. Så hvor realistisk GT5 er har du egentlig ingen forutsetning til å uttale deg om. Dessuten, når man sitter helt statisk i en stol og spiller, hvor all form for G-krefter er fraværende, er det meste av snakket om realisme bare piss.

Lenke til kommentar

@Stigtrix

 

Forza 3 er jo minst like realistisk som GT5.

 

Men sånn egentlig når man snakker om realisme, du har sannsynligvis ikke kjørt en halv promille av de bilene som befinner seg i GT5, hvis du ikke det hele tatt har lappen og bil selv. Så hvor realistisk GT5 er har du egentlig ingen forutsetning til å uttale deg om. Dessuten, når man sitter helt statisk i en stol og spiller, hvor all form for G-krefter er fraværende, er det meste av snakket om realisme bare piss.

Tja. realisme i forhold til hvordan kjørefølelsen er kan jeg uttale meg om.

Jeg er sterkt uenig med det i det siste utsagnet ditt. Her snakker jeg om hvor nært man kan være en "ekte" kjørefølelse, være det seg med ratt og pedal eller kontroll.

Hvordan bilen reagerer, hvordan grepet skifter etter forhold etc., det tilfører realisme i et bilspill.

I GT5 har de til og med tatt opptak av lydene til hver enkelt bil, slik at det blir enda mer realistisk.

Spillet tok så lang tid å lage fordi de skulle teste alle bilene og få "oppførselen" til de forskjellige bilene overført til spillet.

 

Ja, begge spillene har realisme i høysetet, det er derfor de ikke appelerer til meg :p

Jeg er bare imponert over hvor mange ressurser de har brukt og hvor nøye de har vært med GT5.

Lenke til kommentar

 

I GT5 har de til og med tatt opptak av lydene til hver enkelt bil, slik at det blir enda mer realistisk.

 

 

Da lurer jeg på hvordan de har klart å få motorlydene til å bli så bort i natta dårlige som de er. Prøv en hvilken som helst 5- eller 10-sylindret bil i GT5, gå deretter på youtube og hør hvordan samme bil låter IRL...

Lenke til kommentar

Dette sjokkerer meg omtrent like mye som det sjokkerte gutta som hørte at George Michael var gay.

 

 

Fartsfølelse er som tidligere nevnt i andre tråder vanskelig og oppnå. Sånn need for speed tunnelsyn er det nærmeste du kommer, og det er så lame at det er bra de ikke har brukt det. Gran Turismo har holdt seg EKTE, i en spillverden som stadig velger det enkle fremfor det riktige. Derfor er det ikke store ting som har skjedd, fordi vi som elsker GT vil ha det sånn, de har bare gitt fansen det vi vil ha.

 

Så hvis man kjøper spillet fordi "Håper det har fått en helt sjukt realistisk skademodell", "håper man kan sette masse plastikk på bilen og vinyl", "håper man kan skyte ned politihelikoptere" vil man bli veldig skuffet, det er GT5 og jeg håper det alltid er ekte mot fansen og seg selv.

 

Gt er The Real Driving Simulator, intet mer, intet mindre.

 

 

Ps: Lyden er meget bra å de fleste bilene men de har bommet litt her og der. Uansett er det godt å treffe på 95% av 1031 biler.

Lenke til kommentar

 

I GT5 har de til og med tatt opptak av lydene til hver enkelt bil, slik at det blir enda mer realistisk.

 

 

Da lurer jeg på hvordan de har klart å få motorlydene til å bli så bort i natta dårlige som de er. Prøv en hvilken som helst 5- eller 10-sylindret bil i GT5, gå deretter på youtube og hør hvordan samme bil låter IRL...

Du vet at lyden er annerledes inne i bilen?

Lyden forandres ut i fra synsvinkelen du velger ;)

Lenke til kommentar

Hva mener du med at salget er vel fortjent? Er da mange bilspill som er bedre enn dette, som ikke selger noe i nærheten av GT`s antall.

GT selger haugevis bare på navnet. De har haugevis med generiske biler bare for å kunne briefe med antall.Spillet har dårlig realisme til å kalle seg "simulator". Det er dårlig skademodell, dårlig AI, dårlig fartsfølelse og generisk kjøreopplevelse. Kan ikke helt se at spillet fortjener så høy salgstall i forhold til andre spill ...

Har du i det hele tatt spilt spillet?

Og hva er mer realistisk enn GT5, om jeg tør spørre?

Det som er turn-off for mange er at det er så realistisk at du ikke får den urealistiske arkadefølelsen av fart.

Bilene i GT5 slenger ikke ut hekken i hver eneste sving uansett underlag - det er realistisk.

Genereikse biler?! Den må du lenger ut på landet med! Her har du muligheten til å kjøre "vanlig" bil, rally, F1, truck, go-kart mm.

De har jo "bare" 1031 biler i spillet, du har jo haugevis av muligheter: http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-official-car-list/

Det er ikke antallet det går på, det er mulighetene. De har lagt ved alle de forskjellige bilene pga. de forskjellige cupene og racene, men du er tydeligvis for dum til å sette deg inn i slikt før fanboyen i deg kommer ut og slenger dritt.

Når ble skademodell viktig for kjørefølelsen?

Dårlig AI? Javel, deg om det... Hva mener du egentlig? Det er ihvertfall ikke gummistrikk-AI som man finner i Need for Speed.

Dårlig fartsfølelse? Så du vil at det skal bli utydelig når du kjører fort, som i dårlige arkadespill? Det er ikke realistisk, det er stilistisk.

Blir det veldig utydelig for deg når det går fort med bil? Da ville jeg tatt en tur til øyelegen!

"Generisk kjøreopplevelse"... Hva legger du i det? Generisk i forhold til hva? Din mening om hva som er bra eller hva som faktisk er realistisk?

Du finner ikke et eneste bilspill der ute som rekker realismen til GT5 til knærne en gang.

 

TA DEG EN BOLLE!

Og tygg den ordentlig og svelg før du sier noe mer!

 

HAHAHA! Er du seriøs?

 

1. Spill Richard Burns Rally eller GTR-spillene du, så kommer du til å merke hva fartsføelse er. Ikke påstå at det er realistisk at man skal bli uengasjert. Og nei, fartsfølelse dreier seg ikke om blurry syn. Sier litt om hva slags spill du har prøvd tidligere hvis det er det som slår deg når noen sier fartsfølelse. Samme med å slå ut hekken. Hvor skrev jeg noe om det?

 

2. jeg velger å quote deg ang. generiske biler som et bevis på at det er generiske biler i spillet:

Genereikse biler?! Den må du lenger ut på landet med! Her har du muligheten til å kjøre "vanlig" bil, rally, F1, truck, go-kart mm.

De har jo "bare" 1031 biler i spillet, du har jo haugevis av mulighete

Les ditt eget sitat et par ganger, så ser du kanskje argumentet mitt.

Når flesteparten av bilene i tillegg er importert fra tidligere spill og ikke engang har cockpit, så sier det litt om hvor mye "kjærlighet" de har lagt i hver bil.

 

3.

De har lagt ved alle de forskjellige bilene pga. de forskjellige cupene og racene, men du er tydeligvis for dum til å sette deg inn i slikt før fanboyen i deg kommer ut og slenger dritt.

Ja, tydelig at det er jeg som er fanboyen her ja. Du kan jo starte med å forklare meg hvilket spill jeg er fanboy av?

 

4. Om skademodell er viktig for kjørefølelsen? GT5 er hakket over å kunne kjøre inn i vegger, for så å sprette ut igjen. Prøv Richard Burns Rally! Du må ikke forsvare spillet selv for ting de har gjort dritdårlig vettu ;) (hørte jeg fanboy?)

 

5.

Dårlig fartsfølelse? Så du vil at det skal bli utydelig når du kjører fort, som i dårlige arkadespill? Det er ikke realistisk, det er stilistisk.

Blir det veldig utydelig for deg når det går fort med bil? Da ville jeg tatt en tur til øyelegen!

igjen: hva er dette for slags argumentasjon? er du 14 år?

 

6.

Du finner ikke et eneste bilspill der ute som rekker realismen til GT5 til knærne en gang.

jeg tror du skal slite med å begrunne at GT5 har bedre realisme enn Richard Burns, GTL\GTR\GTR2, Live For Speed, netkar pro, eller til og med Forza-spillene.

Og ikke snakk til meg om GT-spillene. jeg er helt sikker på at når jeg satt foran TVen og spilte det første i serien, så var ikke du engang født.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Er 100% enig med hardrock_ram her. Gran Turismo-serien har vært bra, og tilført mye til en verden av bilsimulatorer, men femmern har dessverre blitt en skuffelse, så det er åpenbart at salget surfer avgårde på navnet alene. Det finnes spill som gir større muligheter, mange som har bedre kjørefølelse og realisme, osv. Men om man skal plukke på enkeltting så finner man feil på de fleste spillene der ute. Det som derimot irriterer meg mest og som gjør GT5 helt uaktuelt er at Sony og Polyphony Digital har regelrett pisset på kundene sine med eeevige lovnader som det aldri ble noe av (launch-title til PS3? Skademodell til GT5P?), enda mer evige utsettelser og når spillet endelig kommer så har de juksa seg unna mesteparten av bilene med import fra GT4, skaden er akkurat like fraværende, menyene er treige og langtekkelige, osv osv. 1000-og noe biler høres flott ut, men få er "premium-biler" og det er flust av duplikater. Ikke er min bil med heller :s

 

Imponerende salg, til å få ha fått så dårlig omtale og til å være såpass svakt som det er. Men tror Sony faktisk forventer enda bedre salg, spesielt med tanke på hvor mye tid og penger som er lagt i spillet.

 

 

Lenke til kommentar

GT5 har sine svakheter, men det stopper det ikke fra å være et av tidenes bilspill for min del!

 

Helt enig!

 

Følesen av å kjøre på Nürburgring i skumringen eller på morgenkvisten når det begynner å lysne er bare fantastisk.

Ingen andre bilspill har gitt meg frysninger før. GT5 klarte det.

Endret av g_knap
Lenke til kommentar

Og hva er mer realistisk enn GT5, om jeg tør spørre?

iRacing, Live for speed, rfactor, net kar pro, richard burns rally, GTR-spillene, kart racing pro... trenger du fler? :)

 

Har du i det hele tatt spilt et ordentlig bilspill..?

 

TA DEG EN BOLLE!

Og tygg den ordentlig og svelg før du sier noe mer!

Tror du bør gå berserk hos din lokale baker. Man skulle jo tro man iallefall kunne endre dekktrykk i verdens mest realistiske bilsimulator..

Lenke til kommentar

Hva mener du med at salget er vel fortjent? Er da mange bilspill som er bedre enn dette, som ikke selger noe i nærheten av GT`s antall.

GT selger haugevis bare på navnet. De har haugevis med generiske biler bare for å kunne briefe med antall.Spillet har dårlig realisme til å kalle seg "simulator". Det er dårlig skademodell, dårlig AI, dårlig fartsfølelse og generisk kjøreopplevelse. Kan ikke helt se at spillet fortjener så høy salgstall i forhold til andre spill ...

Har du i det hele tatt spilt spillet?

Og hva er mer realistisk enn GT5, om jeg tør spørre?

Det som er turn-off for mange er at det er så realistisk at du ikke får den urealistiske arkadefølelsen av fart.

Bilene i GT5 slenger ikke ut hekken i hver eneste sving uansett underlag - det er realistisk.

Genereikse biler?! Den må du lenger ut på landet med! Her har du muligheten til å kjøre "vanlig" bil, rally, F1, truck, go-kart mm.

De har jo "bare" 1031 biler i spillet, du har jo haugevis av muligheter: http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-official-car-list/

Det er ikke antallet det går på, det er mulighetene. De har lagt ved alle de forskjellige bilene pga. de forskjellige cupene og racene, men du er tydeligvis for dum til å sette deg inn i slikt før fanboyen i deg kommer ut og slenger dritt.

Når ble skademodell viktig for kjørefølelsen?

Dårlig AI? Javel, deg om det... Hva mener du egentlig? Det er ihvertfall ikke gummistrikk-AI som man finner i Need for Speed.

Dårlig fartsfølelse? Så du vil at det skal bli utydelig når du kjører fort, som i dårlige arkadespill? Det er ikke realistisk, det er stilistisk.

Blir det veldig utydelig for deg når det går fort med bil? Da ville jeg tatt en tur til øyelegen!

"Generisk kjøreopplevelse"... Hva legger du i det? Generisk i forhold til hva? Din mening om hva som er bra eller hva som faktisk er realistisk?

Du finner ikke et eneste bilspill der ute som rekker realismen til GT5 til knærne en gang.

 

TA DEG EN BOLLE!

Og tygg den ordentlig og svelg før du sier noe mer!

 

Haha, kom tilbake når du har hatt lappen i ett par dager du :D

Lenke til kommentar

Det er ikke overraskende at GT5 har solgt bra. Det har jo vært en knall serie over lang tid. Det var nok mange som kjøpte det på tross av at tilbakemeldingene ikke var helt på topp.

Selv hadde jeg levert det tilbake på dagen hvis jeg hadde betalt selv for min kopi.

 

Stikk innom din lokale brukt- forhandler så ser du hvor bra GT5 er. I min butikk har vi hvertfall drøssevis av brukte kopier stående og støve.

Den første fikk vi inn dagen før release ...

 

Personlig elsket jeg GT4 og spilte det i ukesvis. GT5 syntes jeg blir for mye gimmick. Når det blir gimmick på gimmick og ingen substans er det turnoff for min del.

Det føles som en HD Remake av GT4, og GT4 er et 6-7 år gammelt, nå akterutseilt, spill.

 

Høydepunktet i GT5 var da jeg dundret inn i betongen i 300 og spratt ut igjen på banen, bilen like fin. Da jeg skulle snu riktig vei rygget jeg over en oransje kjegle og der løsna bakfangeren på høyre side.

Lenke til kommentar

Nå har vel aldri GT vært en skikkelig simulator, men et veldig godt kompromiss. Jeg elsker GTR serien og har spilt mye Live For Speed, mest alene men kjørt noen løp også (med varierende resultater).

 

Grunnen til at det selger bra er tydelig, det at man faktisk må kjøre skikkelig for å få gode tider er moro, selv for den som ikke er realismefreak. Jeg liker mest å kjøre mot klokka, men karrieredelen med Special events er også svært moro. Noen av gulltidene er utfordrende for meg, og det er gøy å jakte tideler.

 

Mange synes det er kjedelig at det ikke skjer mer når man kliner i veggen i altfor høy hastighet, jeg skulle de dreit i hele damagemodellen. Det er ikke det GT serien skal være synes nå jeg.

 

Realismen er ikke heeelt der GTR, LFS og RBR er men nå testet faktisk Top Gear dette. Da fant Jeremy ut at med en NSX rundt Laguna Seca var det nesten på sekundet riktig når man tok samma bilen rundt banen på ekte. Dvs hvis man presser rundetiden max(noe han ikke er sjårfør til).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...