Gå til innhold

Blizzard saksøker StarCraft II-brukere (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg synes faktisk ikke dette er feil å gjøre, ta juksingen på roten av det vettu.

 

dessuten du må jo tenke deg at de 3 tullingene ødelegger jo spiller opplevelsen for flere andre spillere som ønsker å spille ærlig (etter sånn som eg har skjønt dette).

 

og det er ikke som musikk bransjen for ellers hadde blizzard måtte saksøkt alle som brukte programvaren, de saksøker bare dem som faktisk lagde den.

 

uansett, håper blizzard vinner denne ;)

Lenke til kommentar

Nå var det ikke akkurat piratkopiering Blizzard skulle til livs her, men jukseprogrammer som ødelegger opplevelsen slik den er ment å være fra Blizzard sin side. Hadde du lest artikkelen så hadde du fått med deg det.

 

Feil og mot sin hensikt? Hvilket språk tror du disse folka egentlig forstår? Ikke det som står i EULA i allefall, og da får de for svarte ta konsekvensene av sine handlinger også.

Lenke til kommentar

Jaja, eg hadde planar om å kjøpe Starcraft 2 på eit eller anna tidspunkt, men no veit eg snart ikkje om eg tør. Kanskje eg på eit eller anna vis gjer noko som irriterar Blizzard, og før eg veit ordet av det, har eg ein torpedo på døra.

 

EDIT: No er kanskje ikkje dette det aller verste, då, det er forsovidt greit at dei vil hindre folk i å jukse i fleirspelar. Men det har gått for langt når dei utan advarsel stenger folk ute for å jukse i einspelar. Dette er ein urimeleg regel, i tillegg til at den truleg berre står i EULAen, som ingen les, og er av svært tvilsam juridisk verdi. Mi meining er at EULAar ikkje kan vere juridisk bindande:

1. Folk les ikkje, og kan dermed ikkje samtykke i det som står der. Det er eigentleg urimeleg å forvente at folk skal gjere det òg, sidan EULAar ikkje kan forhandlast, er lange og skrivne på eit lite tilgjengeleg språk (legalese), og blir gitt på ein "take it or leave it"-basis ETTER at produktet er kjøpt.

2. DERSOM nokon hadde lest og forstått det som stod i EULAen, ville dei aldri i verda gått med på det som stod der. Dersom dei gjorde det, ville dei truleg ikkje ha vore mentalt kompetente til å inngå juridisk bindande kontrakter.

 

Ok, dette vart ei lita avsporing. Eg likar ikkje EULAar. Og eg synest Blizzard tidvis tek litt hardt i.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Så hvorfor ikke bruke ressursene på å lage noe som forhindrer juksing istedet for å bruke ressursene på saksøking osv.

 

Det høres ut som en veldig bakvendt prosedyre i forhold til å bare ta jukseproblemet ved roten, og stoppe det allerede i produksjons- og distribusjonsfasen. Forrige gang de gjorde som du foreslo, og laget noe som skulle stoppe juksing (Warden), gikk alle konspirasjonsfantastene berserk. De gjør de sikkert nå også, men det er iallefall vanskeligere å hente ut NWO- og 1984-fantasier herfra.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Blir litt dumt å saksøke alle som lager jukseprogrammer. Disse 3 er nok ikke de første eller de siste som lager slike programmer og det kommer nok ikke til å stoppe.

Så hvorfor ikke bruke ressursene på å lage noe som forhindrer juksing istedet for å bruke ressursene på saksøking osv.

det blir som å spørre hvorfor spillbransen ikke lager spill som ikke kan crackes.. musikkbransjen musikk som ikke kan kopieres osv.. Når de først har "knekt koden" er det vanskelig å stoppe det.

Se på COD feks, det er vanvittig med juksing, online-opplevelsen er ødelagt, og det er alt for vanskelig for activision og stoppe det.

 

Uansett er det ikke slik at blizzard ikke fokuserer på begge deler.

 

Folk som jukser online er forøvrig tragiske mennesker.

Lenke til kommentar

Dette er ein urimeleg regel, i tillegg til at den truleg berre står i EULAen, som ingen les, og er av svært tvilsam juridisk verdi. Mi meining er at EULAar ikkje kan vere juridisk bindande:

1. Folk les ikkje, og kan dermed ikkje samtykke i det som står der. Det er eigentleg urimeleg å forvente at folk skal gjere det òg, sidan EULAar ikkje kan forhandlast, er lange og skrivne på eit lite tilgjengeleg språk (legalese), og blir gitt på ein "take it or leave it"-basis ETTER at produktet er kjøpt.

At vi ikke leser EULA'en er jo vår egen feil. Om du mener at den ikke er juridisk bindene, kan vi vel gjøre hva vi vil, som piratkopiering. Mener å huske at det står i EULA. Det er ikke alle land som har lover mot piratkopiering heller.

http://tos.ea.com/legalapp/eula/US/en/PC/ Ja, den er US, men jeg sitter på skolen nå. Hakke så mye tid til å gjøre et raskt Google-søk

Ubisoft fant jeg ikke

Ikke Activeinmywallettohavevisioninmyca$h heller.

Så jeg er enig i at det kan være litt vanskelig å finne EULA.

Lenke til kommentar

Jaja, eg hadde planar om å kjøpe Starcraft 2 på eit eller anna tidspunkt, men no veit eg snart ikkje om eg tør. Kanskje eg på eit eller anna vis gjer noko som irriterar Blizzard, og før eg veit ordet av det, har eg ein torpedo på døra.

 

EDIT: No er kanskje ikkje dette det aller verste, då, det er forsovidt greit at dei vil hindre folk i å jukse i fleirspelar. Men det har gått for langt når dei utan advarsel stenger folk ute for å jukse i einspelar. Dette er ein urimeleg regel, i tillegg til at den truleg berre står i EULAen, som ingen les, og er av svært tvilsam juridisk verdi. Mi meining er at EULAar ikkje kan vere juridisk bindande:

1. Folk les ikkje, og kan dermed ikkje samtykke i det som står der. Det er eigentleg urimeleg å forvente at folk skal gjere det òg, sidan EULAar ikkje kan forhandlast, er lange og skrivne på eit lite tilgjengeleg språk (legalese), og blir gitt på ein "take it or leave it"-basis ETTER at produktet er kjøpt.

2. DERSOM nokon hadde lest og forstått det som stod i EULAen, ville dei aldri i verda gått med på det som stod der. Dersom dei gjorde det, ville dei truleg ikkje ha vore mentalt kompetente til å inngå juridisk bindande kontrakter.

 

Ok, dette vart ei lita avsporing. Eg likar ikkje EULAar. Og eg synest Blizzard tidvis tek litt hardt i.

 

Kay

 

1. rimelig sikker på at du må velge "godtar" når du skal installere spillet, så hvis du ikke leser det, synd for deg om du ikke følger reglene, det er hele grunnen til at man har "godtar" "godtar ikke" når du skal installere et spill. "take it or leave it" det har du helt rett i, og det har de pokker meg rett til også som utviklere av spillet.

 

hvorfor enspillerdel er like viktig som flerspillerdel når det gjelder juksing, der har du achievement points (ferdighetspoeng om du vil), og achievement points betyr like mye konkurransemessig som en "rated match" mellom 2 spillere over nettet for enkelte personer, og det skal bevares.

 

har ikke sett en eneste jukser så langt i flerspillerdelen, og jeg syns ikke du skal la være å kjøpe et spill pga den patetiske unnskyldningen du gir der du overdramatiserer så utrolig, slutt med tullet ditt.

Lenke til kommentar

At vi ikke leser EULA'en er jo vår egen feil. Om du mener at den ikke er juridisk bindene, kan vi vel gjøre hva vi vil, som piratkopiering. Mener å huske at det står i EULA. Det er ikke alle land som har lover mot piratkopiering heller.

http://tos.ea.com/legalapp/eula/US/en/PC/ Ja, den er US, men jeg sitter på skolen nå. Hakke så mye tid til å gjøre et raskt Google-søk

Ubisoft fant jeg ikke

Ikke Activeinmywallettohavevisioninmyca$h heller.

Så jeg er enig i at det kan være litt vanskelig å finne EULA.

Nei, det er ikkje utelukkande vår feil at vi ikkje les EULAen, sjå poenga mine over. Piratkopiering er regulert av lovverket, og når det gjeld sånne "clickwrap"-lisensar, er det omstridt kor juridisk bindande dei er og bør vere. Mi meining er altso at dei ikkje bør vere juridisk bindande, av grunnane nemnt tidlegare.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...