Gå til innhold

Anmeldelse: F1 2010 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er også smått deilig at selv litt grus på dekkene kan få alvorlige følger for kjøreegenskapene. Kontrollmulighetene er ganske så tilfredsstillende, men jeg vil tro at racingfølelsen heves ytterligere ved bruk av ratt og pedaler.

 

Litt skuffet over at anmelder tilsynelatende ikke har prøvd spillet med ratt og pedaler engang. Forstår at de fleste vil spille dette med gamepad, men for oss som liker simulatorbilspill best, ville det vært nyttig å vite om spillet også fungerer bra slik jeg mener alle litt seriøse bilspill bør spilles, nemlig med ratt og pedaler.

 

Ellers var anmeldelsen fin, og jeg må si jeg ble positivt overrasket, hadde egentlig ikke helt troen på dette spillet. Skal prøve demo først (om det finnes), så får vi se om det blir innkjøp, savner i hvert fall et Formel1 spill!!

Endret av Tha Horsefucka
Lenke til kommentar
Det er også smått deilig at selv litt grus på dekkene kan få alvorlige følger for kjøreegenskapene. Kontrollmulighetene er ganske så tilfredsstillende, men jeg vil tro at racingfølelsen heves ytterligere ved bruk av ratt og pedaler.

 

Litt skuffet over at anmelder tilsynelatende ikke har prøvd spillet med ratt og pedaler engang. Forstår at de fleste vil spille dette med gamepad, men for oss som liker simulatorbilspill best, ville det vært nyttig å vite om spillet også fungerer bra slik jeg mener alle litt seriøse bilspill bør spilles, nemlig med ratt og pedaler.

 

Ellers var anmeldelsen fin, og jeg må si jeg ble positivt overrasket, hadde egentlig ikke helt troen på dette spillet. Skal prøve demo først (om det finnes), så får vi se om det blir innkjøp, savner i hvert fall et Formel1 spill!!

 

Jeg kjøpte dette på Steam i går og fikk (etter endel fikling) det til å fungere med det gamle Logitech Force pro rattet, fikk kjørt litt timetrail før sengetid . Konklusjon: Det fungerer ganske så bra. Føles ikke 100% som simulator når man skrur av alle hjelpemiddler, er relativt enkelt å kjøre (kanskje litt for enkelt), god styrefølelse, god force feedback.

 

Kan også nevne at det ser meget bra ut i 3D med nvidia vision kittet.

Lenke til kommentar

Det spillet her får til mye, men noen vesentlige mangler har det; Kjørefølelse er ikke bra, her er det for mye hjelp å få selv i vanskeligste modus uten krykker. Hvis jeg holder gassen i bånn med cluch inne midt i en sving og slipper clutchen skal jeg snurre! Det føles også som en kan rette opp enhver feil ved å gå på bremsen, kjører du inn i en sving altfor fort kan du bare bremse litt så er du back on track. Det høres også ut som bilen konstant filer på clutchen i første og andre gir.

 

Hvis du mislikte G.R.I.D sin kjørefølelse og gameplay burde du styre unna, da dette er i samme gaten.

 

Det er et bra F1 spill for folk med tastatur og en åpen holdning til realisme.

 

Fint hvis gamer.no hadde vært litt mer kresne når de testet også, på bilspill som er min store lidenskap har dere en tendens til å se over irriterende småfeil. Prøv å finn ut litt mer av hva som skjer hvis dere velger å gjøre det dere egentlig skal i spillet, da vil feilene bli mer tydelige.

Lenke til kommentar

Hvis du har en fnugg av interesse for bilspill kan dette være årets kjøp.

Les hele saken

 

Årets kjøp? Har ikke hørt om GT5 kanskje?

 

Og hvorfor tester dere aldri på PS3?

 

Alle disse multiplat spillene som ikke står under PS3 anmeldelser eller under handleguiden en gang.

 

Handleguiden deres for PS3 er for dårlig, ingen av multiplat spillene står der fordi dere aldri anmelder de for PS3.

 

Hva er poenget med handleguiden for PS3?

 

Hvor er disse spillene i handleguiden til PS3?

 

Red Dead Redemption, Battlefield: Bad Company 2, Fallout 3: Game of the Year Edition, Borderlands, F1 2010 etc.

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

Hvordan er det med forbikjøring i dette spillet? Har sett litt på F1 på TV det siste året, og det virker som om det er svært vanskelig å kjøre forbi dersom to førere har tilnærmet like god bil.

 

Ai er god og snill i spillet. Ikke sammenlign F1 på ekte med dette spillet, da spillet inneholder en god del mer action. Ai er svært god i spillet og fremtrer dynamisk i forhold til hvordan du selv kjører(de kjører forbi der det faktisk går an). Å kjøre forbi på ekte med disse bilene er svært vanskelig, på visse baner nærmest umulig.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig positvt overrasket over dette spillet, og jeg er enig med karakteren 8/10. Det er action, og det er virkelig slik at å komme på 10.plass kan føles som en seier. Fantastisk!

 

Det kanskje mest irriterende er at AI blir til ghost i pitlane. Har faktisk blitt forbikjørt gjennom bilen. Og til tross for at det står at man kan styre bilen helt manuelt i pitlane, er det umulig selv om man skrur av all assistanse. Men dette perfeksjonerer sannsynligvis codemasters til neste år!

Lenke til kommentar

Hvis du har en fnugg av interesse for bilspill kan dette være årets kjøp.

Les hele saken

 

Årets kjøp? Har ikke hørt om GT5 kanskje?

 

Og hvorfor tester dere aldri på PS3?

 

Alle disse multiplat spillene som ikke står under PS3 anmeldelser eller under handleguiden en gang.

 

Handleguiden deres for PS3 er for dårlig, ingen av multiplat spillene står der fordi dere aldri anmelder de for PS3.

 

Hva er poenget med handleguiden for PS3?

 

Hvor er disse spillene i handleguiden til PS3?

 

Red Dead Redemption, Battlefield: Bad Company 2, Fallout 3: Game of the Year Edition, Borderlands, F1 2010 etc.

 

 

For det første så står det att spillet KAN bli årets kjøp

For det andre så anmelder de den plattformen de får tak i fra utvikler

 

Tilbake til anmeldelsen, en god anmeldelse som vanlig og blir vell til att jeg skaffer dette til uka, butikken hadde ikke fått det inn i dag

Lenke til kommentar
Årets kjøp? Har ikke hørt om GT5 kanskje?

 

Og hvorfor tester dere aldri på PS3?

 

Alle disse multiplat spillene som ikke står under PS3 anmeldelser eller under handleguiden en gang.

 

Handleguiden deres for PS3 er for dårlig, ingen av multiplat spillene står der fordi dere aldri anmelder de for PS3.

 

Hva er poenget med handleguiden for PS3?

 

Hvor er disse spillene i handleguiden til PS3?

 

Red Dead Redemption, Battlefield: Bad Company 2, Fallout 3: Game of the Year Edition, Borderlands, F1 2010 etc.

Ja, vi har hørt om Gran Turismo 5, men ikke testet butikkversjonen av det enda. Her anmelder vi F1 2010, og vi sier ikke at det er årets kjøp. Vi sier at det kan bli det.

 

Vi tester og vurderer de versjonene av spillet som vi får tilsendt fra distributør eller utgiver av spillet. Vi etterspør alltid spillet til alle konsoller, men må som regel nøye oss med en av dem. Denne gangen ble det Xbox 360.

 

Handleguiden er for øyeblikket utviklet i forhold til hva vi har testet, men du skal ikke se bort i fra at vi finner en bedre løsning der slik at det kommer frem at spillet også finnes på andre plattformer.

 

Men å påstå at vi aldri anmelder multiplattformspill for PS3 syns jeg er både urettferdig og feilaktig: http://www.gamer.no/handleguide/?platform=PS3

Lenke til kommentar

Her må jeg si meg veldig uenig med anmelderen.

 

Kjøpte det på Steam i kveld, men dette er noe av det sørgeligste jeg har vært borti når det gjelder bilspill.

 

Presentasjonen og grafikken er strålende, men det faller jo totalt igjennom når man faktisk skal kjøre bilen.

 

Ratt-responsen er helt merkelig. Force-feedback bare rister ellevilt uten å gi noe feedback om hva som skjer. Det er delay i responsen fra både gasspedal, bremsepedal og giring. Kjørte på expert-mode, og man kan holde full gass på lavt gir og vri rattet så mye man vil uten at man snurrer - men plutselig og helt uten forvarsel kan man snurre midt i en sving når man holder halvt gasspådrag...

AI-bilene kjører som de vil, og bremser du ned litt tidligere enn dem kjører de rett i deg selv om de i utgangspunktet ligger langt nok bak til å kunne svinge unna (men de holder fin avstand ved forbikjøringer).

Håndteringen av pitting er også meget merkelig - det samme er straffer som spillet deler ut når man f.eks. blir påkjørt.

 

Muligens er spillet morsommere å kjøre med keyboard...(jeg kjørte forøvrig med Fanatec Porsche GT3RS ratt med Clubsport pedaler).

 

Nei, tar meg heller noen runder med en F1-mod i rFactor.

 

iRacing kommer forøvrig også med F1-bil i november. :)

Lenke til kommentar

Meget tilfredstillende bilspill dette her altså, men det mangler litt realisme for at det skal nå opp for min del. Første løp på Bahrain ble vunnet etter mye forberedelser, null hjelpemidler og nest vanskeligste vanskelighetsgrad, MED EN LOTUS! Da sier det seg selv at det er noe som ikke stemmer. Skal teste neste løp på ekspert og se om ting henger mer på greip da. Synes Ai kjører alt for sporadisk, de rykker mer rundt på banen enn å kjøre "fluently". Ting jeg liker er de overveldende kreftene (bilen slår seg løs i 4. gir!) kjørefølelsen og det faktum at man må varme opp dekk og bremser før man kan trykke skikkelig til!

 

For dem som får en oppvekker når det gjelder formel 1 og vil begynne å følge med på sporten, eller dem som bare ser løpene på viasat 4 sin elendige dekning, så kan jeg på det varmeste anbefale å registrere seg på The F1 Society. Her legges BBCs dekning av formel 1-løp ut på filhostingtjenester som rapidshare ol. kun timer etter at de er sendt. BBCs nye satsning på formel 1 er helt sinnsykt bra, og de spiller virkelig på glamoren og fest-stemningen som ligger rundt formel 1-løpene. Sessions som legges ut: P1, P2, P3, Qualifying buildup, qualifying, post qualifying, pre race, full race, post race og mye mer. Pur kvalitet. Man får riktignok ikke sett løpene direkte, men det er vel verdt det dersom man ikke får sett løpene på BBC direkte.

 

Da må jeg begynne forberedelsene til Australia-løpet. Wish me luck!

Lenke til kommentar
Årets kjøp? Har ikke hørt om GT5 kanskje?

 

Og hvorfor tester dere aldri på PS3?

 

Alle disse multiplat spillene som ikke står under PS3 anmeldelser eller under handleguiden en gang.

 

Handleguiden deres for PS3 er for dårlig, ingen av multiplat spillene står der fordi dere aldri anmelder de for PS3.

 

Hva er poenget med handleguiden for PS3?

 

Hvor er disse spillene i handleguiden til PS3?

 

Red Dead Redemption, Battlefield: Bad Company 2, Fallout 3: Game of the Year Edition, Borderlands, F1 2010 etc.

Ja, vi har hørt om Gran Turismo 5, men ikke testet butikkversjonen av det enda. Her anmelder vi F1 2010, og vi sier ikke at det er årets kjøp. Vi sier at det kan bli det.

 

Vi tester og vurderer de versjonene av spillet som vi får tilsendt fra distributør eller utgiver av spillet. Vi etterspør alltid spillet til alle konsoller, men må som regel nøye oss med en av dem. Denne gangen ble det Xbox 360.

 

Handleguiden er for øyeblikket utviklet i forhold til hva vi har testet, men du skal ikke se bort i fra at vi finner en bedre løsning der slik at det kommer frem at spillet også finnes på andre plattformer.

 

Men å påstå at vi aldri anmelder multiplattformspill for PS3 syns jeg er både urettferdig og feilaktig: http://www.gamer.no/handleguide/?platform=PS3

 

Beklager, du har rett i at det å påstå at dere aldri anmelder multiplattformspill for PS3 er urettferdig og feilaktig, men det er riktig at en del av spillene kun er testet for X360 og dermed havner de kun under X360 handleguiden.

 

Var egentlig ment som litt spøkefult dette med om dere hadde hørt om GT-5, jeg kommer til å kjøpe F1 2010 da jeg er en i hugga racing fanatiker uansett.

 

Håper dere endrer handleguiden, for den er flawed slik den er i dag.

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...