Gå til innhold

Anmeldelse: F1 2010 (X360)


Anbefalte innlegg

Det spillet her får til mye, men noen vesentlige mangler har det; Kjørefølelse er ikke bra, her er det for mye hjelp å få selv i vanskeligste modus uten krykker. Hvis jeg holder gassen i bånn med cluch inne midt i en sving og slipper clutchen skal jeg snurre! Det føles også som en kan rette opp enhver feil ved å gå på bremsen, kjører du inn i en sving altfor fort kan du bare bremse litt så er du back on track. Det høres også ut som bilen konstant filer på clutchen i første og andre gir.

 

Hvis du mislikte G.R.I.D sin kjørefølelse og gameplay burde du styre unna, da dette er i samme gaten.

 

Det er et bra F1 spill for folk med tastatur og en åpen holdning til realisme.

 

Fint hvis gamer.no hadde vært litt mer kresne når de testet også, på bilspill som er min store lidenskap har dere en tendens til å se over irriterende småfeil. Prøv å finn ut litt mer av hva som skjer hvis dere velger å gjøre det dere egentlig skal i spillet, da vil feilene bli mer tydelige.

 

Takk for klargjøring. Jeg var litt usikker, men da kjøper jeg ikke dette spillet. Tenkte meg jo hvordan det lå an når det kommer fra Codemasters, men allikevel ...

Får heller vente på neste fra Simbin eller noe sånt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Årets kjøp? Har ikke hørt om GT5 kanskje?

 

Og hvorfor tester dere aldri på PS3?

 

Alle disse multiplat spillene som ikke står under PS3 anmeldelser eller under handleguiden en gang.

 

Handleguiden deres for PS3 er for dårlig, ingen av multiplat spillene står der fordi dere aldri anmelder de for PS3.

 

Hva er poenget med handleguiden for PS3?

 

Hvor er disse spillene i handleguiden til PS3?

 

Red Dead Redemption, Battlefield: Bad Company 2, Fallout 3: Game of the Year Edition, Borderlands, F1 2010 etc.

Ja, vi har hørt om Gran Turismo 5, men ikke testet butikkversjonen av det enda. Her anmelder vi F1 2010, og vi sier ikke at det er årets kjøp. Vi sier at det kan bli det.

 

Vi tester og vurderer de versjonene av spillet som vi får tilsendt fra distributør eller utgiver av spillet. Vi etterspør alltid spillet til alle konsoller, men må som regel nøye oss med en av dem. Denne gangen ble det Xbox 360.

 

Handleguiden er for øyeblikket utviklet i forhold til hva vi har testet, men du skal ikke se bort i fra at vi finner en bedre løsning der slik at det kommer frem at spillet også finnes på andre plattformer.

 

Men å påstå at vi aldri anmelder multiplattformspill for PS3 syns jeg er både urettferdig og feilaktig: http://www.gamer.no/handleguide/?platform=PS3

 

Beklager, du har rett i at det å påstå at dere aldri anmelder multiplattformspill for PS3 er urettferdig og feilaktig, men det er riktig at en del av spillene kun er testet for X360 og dermed havner de kun under X360 handleguiden.

 

Var egentlig ment som litt spøkefult dette med om dere hadde hørt om GT-5, jeg kommer til å kjøpe F1 2010 da jeg er en i hugga racing fanatiker uansett.

 

Håper dere endrer handleguiden, for den er flawed slik den er i dag.

 

Ihugga racingfanatiker, også venter du på GT5?

Lenke til kommentar

Fysjameg, for et elendig spill.

 

Kjørefølelsen er helt på trynet, det er kraftig input-lag på kontrollene, lyden er usynkronisert, girskiftinga er ikke realistisk (altfor treg, særlig ved oppskift. Moderne F1-biler har seamless shift, som i praksis betyr at det ikke er noen forsinkelse på girskift).

 

Man har ALTFOR mye grep, kan ikke låse hjulene skikkelig, bremsefølelsen er unaturlig og ekkel (særlig pga input-lag)

 

Hvis du er vant med LFS, rFactor med CTDP-mods, iRacing og slike ting, styr for guds skyld unna dette her. Utrolig skuffende. :(

Lenke til kommentar

Det har kommet meg for øret at AI-en i dette spillet kun er hinder. Det vil si; Bilene som kjører ute på banen setter ikke tidene som blir annonsert på resultatlista. Flere saker om dete har kommet opp på internett og det viser seg at hvis en f.eks kjører bak en fyr hele runden, med samme distanse kan det allikevel bli nesten 5 sekunder forskjell på runden. Dette er det flere saker om på div forum, og HVIS dette stemmer er det helt sykt.. Da krever jeg at gamer lager en artikkel om det.

 

Du kjører egentlig en timetrial med noen biler i veien med andre ord.

Lenke til kommentar

Steve Hood har selv twitret om dette (konteksten finner du her), og Codemasters-forumet har en del tråder angående merkelig AI.

 

Det kan faktisk altså se ut som det ikke finnes reell motstand i F1 2010, og at bilene på veien kun eksisterer som hinder for deg som kjører. Hvordan deres tider blir målt vet jeg ikke, men som Mammakamel påpeker så er alle løp i bunn og grunn løp mot klokka og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...