Gå til innhold

Slik ble Baldur's Gate til (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine to favoritt spill Mass Effect og Mass Effect 2.

Det er utrolig bra at alt man sier å gjør får konsekvenser, på gott og ondt.

Bare elsker hvordan det får deg til å føle får figurene siden de reagerer positivt eller negativt i forhold til det du svarer. Dette i gjen fremhever personlighetene og får deg til å føle at det er ekte personer som du snaker til, å som kan smelle døra i ansiktet på deg vis du sier noe feil.

 

jeg synes det er alt får få spill med skikkelig historie, varierte personligheter og et sjikelig konsekvens system.

 

Fortsett sånn BioWare. we are whiting on your next move :)

Lenke til kommentar

ME-serien er fantastisk, Dragon Age har jeg ikke prøvd (ennå), mens BG og NWN ble jeg aldri helt bergtatt av til tross for at jeg gikk hardt inn for å like dem da fantasy-baserte rollespill er helt min greie. Jeg synes settingen er spennende og godt realisert i spillene, men at gameplayet fort kan oppleves litt tungvint og kronglete, dvs. man bruker mye tid på oppgaver som er mer jobb enn de er spennende, noe som blir et konstant irritasjonsmoment uansett hvor godt man liker resten av pakken. Ellers var jeg ikke helt fornøyd med karakterene; enten hadde de en personlighet jeg ikke likte, eller så ble det stadige interne konflikter pga. alignment og noen ganger var det bare vanskelig å få dem til å passe inn i lagstrategien. Likte modellen i Icewind Dale bedre, der man kunne lage alle karakterene sine selv og få det akkurat som man ville, men det var til gjengjeld en lineær dungeon crawler uten en stor åpen verden å utforske.

 

Mitt forhold til Bioware er kanskje ikke hodestups beundring, men jeg gleder meg til ME3.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest at Dragon Age origins 2 ikke skulle konsoliseres kan jeg nå lese det motsatte(dragon age origins bærer allerdet sterke preg av konsoll som cutscene og altfor linjært), videre var også Mass Effect 2 sterkt forenklet i forhold til et alleredet enkelt Mass Effect 1. Det blir altfor mye A til B og linjært nå til at jeg kan kjøpe Bioware titler blindt mer, for meg og mange andre er det trist å se denne forenklingen og konsoliseringen, spesielt når du klusser med gamle titler som x-com og falout etc (ikke Bioware, men for å få frem poenget).

 

Blir det samme som med hollywood filmer, pengemakta styrer hvilken handling og slutt man må ha med for å selge. Nøyaktig det samme skjer i spillverden nå, pengesterke selskap tar kontrollen for det har begynt å bli store penger i spill

 

Tipper EA har en finger med i spillet når det ble bestemt at Dragon age 2 ikke skulle blir tilpasset til PC og oversikten ovenifra blir droppet også.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Etter å ha lest at Dragon Age origins 2 ikke skulle konsoliseres kan jeg nå lese det motsatte(dragon age origins bærer allerdet sterke preg av konsoll som cutscene og altfor linjært), videre var også Mass Effect 2 sterkt forenklet i forhold til et alleredet enkelt Mass Effect 1. Det blir altfor mye A til B og linjært nå til at jeg kan kjøpe Bioware titler blindt mer, for meg og mange andre er det trist å se denne forenklingen og konsoliseringen, spesielt når du klusser med gamle titler som x-com og falout etc (ikke Bioware, men for å få frem poenget).

 

Blir det samme som med hollywood filmer, pengemakta styrer hvilken handling og slutt man må ha med for å selge. Nøyaktig det samme skjer i spillverden nå, pengesterke selskap tar kontrollen for det har begynt å bli store penger i spill

 

Tipper EA har en finger med i spillet når det ble bestemt at Dragon age 2 ikke skulle blir tilpasset til PC og oversikten ovenifra blir droppet også.

 

Amen!

Lenke til kommentar

Etter å ha lest at Dragon Age origins 2 ikke skulle konsoliseres kan jeg nå lese det motsatte(dragon age origins bærer allerdet sterke preg av konsoll som cutscene og altfor linjært), videre var også Mass Effect 2 sterkt forenklet i forhold til et alleredet enkelt Mass Effect 1. Det blir altfor mye A til B og linjært nå til at jeg kan kjøpe Bioware titler blindt mer, for meg og mange andre er det trist å se denne forenklingen og konsoliseringen, spesielt når du klusser med gamle titler som x-com og falout etc (ikke Bioware, men for å få frem poenget).

 

Blir det samme som med hollywood filmer, pengemakta styrer hvilken handling og slutt man må ha med for å selge. Nøyaktig det samme skjer i spillverden nå, pengesterke selskap tar kontrollen for det har begynt å bli store penger i spill

 

Tipper EA har en finger med i spillet når det ble bestemt at Dragon age 2 ikke skulle blir tilpasset til PC og oversikten ovenifra blir droppet også.

 

Couldn't agreed more. Men heldigvis har man ferske selskap som ser bort fra dette..... Forhåpentligvis.

 

Ta for eksempel CD Project Red, skaperene av "The Witcher". De var ett selskap som virkelig trodde på seg selv og sine fans. Men nå, ser det ut til "The Witcher 2" faller i den samme gryten =/ Men vil ikke poengtere noe enda. Spillselskap bør se bort fra hollywood markedet, men samtidig ta lærdom, men ikke gå for mye ut i grense land.

Lenke til kommentar

Det er noe med Baldurs Gate 2 , stemningen,musikken, historien,gameplayet og flere ingredienser er uhyrlig godt mikset sammen med en utrolig god balanse og timing ; Spillet har en utrolig sjel.

Dragon Age feks , mangler denne ytterst fine balanseringen og for meg er en blek skygge av sin spirituelle forgjenger.

Men vilket band lager fler enn 2-3 gode plater og hvilken regissør lager mer enn et par gode filmer :)

Bioware er rammet av konsoll-syken, kanskje det firmaet vi ser det best hos.

Lenke til kommentar

Ok, så har jeg forstått dette riktig så blir DA2 multiplattform, men med færre forskjeller mellom PC- og konsollversjonene? For enerens del er det et stort argument for å kjøpe til PC pga. spillet er enklere å kontrollere med mus+tastatur og man får det isometriske perspektivet, hvis det forsvinner vil det være mindre grunn til å kjøpe PC-versjonen. Det er ikke overraskende at Bioware faller inn under denne trenden; det kan virke som om det skjer en gradvis utfasing av PC som spillplattform og hvis det fortsetter vil jeg tror PCen er ganske marginal på det området om 10-20 år.

 

Konsollsyken er et uheldig resultat av nedlastningsepidemien. Jeg tror vi alle vet hvor normalt nedlastning er blitt og det er ikke vanskelig å forstå at utgiverne ikke vil favorisere PC-plattformen når å gi ut spill til den det er det samme som å gi dem bort.

Lenke til kommentar

Ok, så har jeg forstått dette riktig så blir DA2 multiplattform, men med færre forskjeller mellom PC- og konsollversjonene? For enerens del er det et stort argument for å kjøpe til PC pga. spillet er enklere å kontrollere med mus+tastatur og man får det isometriske perspektivet, hvis det forsvinner vil det være mindre grunn til å kjøpe PC-versjonen. Det er ikke overraskende at Bioware faller inn under denne trenden; det kan virke som om det skjer en gradvis utfasing av PC som spillplattform og hvis det fortsetter vil jeg tror PCen er ganske marginal på det området om 10-20 år.

 

Konsollsyken er et uheldig resultat av nedlastningsepidemien. Jeg tror vi alle vet hvor normalt nedlastning er blitt og det er ikke vanskelig å forstå at utgiverne ikke vil favorisere PC-plattformen når å gi ut spill til den det er det samme som å gi dem bort.

 

PC som plattform er fremdeles ledende til å generere penger,først og fremst pga multiplayer og alle MMOene, og firmaer som feks Blizzard gir jo faen i hele konsoll-greia.

Det som også er trist er at vår generasjon er nok den siste som vokser opp med å forstå at spill er best på PC , det være seg gameplay, styreteknikk, grafikk osv.Dagens unger blir skjøvet en konsoll opp i henda, vet ikke bedre og er fornøyd med det :)

Lenke til kommentar

Det er ikke helt uproblematisk å si at spill er best på PC. Med litt teknisk innsikt kan man gjøre de fleste spill penere på en kraftig PC enn på de samtidige konsollene, men det krever at man bruker tid på å få det til og penger på hardware. Det er også min erfaring at selv den mest drevne PC-bruker kan i blant bli utsatt for kompatibilitetsproblemer mellom spill og hardware eller hardware og andre deler av maskinen, som krever en del tid og kanskje penger å ordne opp i. Jeg har alltid spilt på både PC og konsoll, hovedsakelig for det er så mange bra spill som er eksklusive til hver type plattform, men spesielt etter jeg begynte å jobbe og har maks 3-4 timer å spille på hver dag har det blitt viktigere å bare kunne kjøpe et spill og sette i gang uten å bruke tid på lese kravspesifikasjoner, tenke på kompatibilitet, installering, nedlasting av patcher, mystiske crasher osv.

 

Når det kommer til styreteknikk er det noen spill som er best spilt med tastatur og mus og andre med kontroller. RTS med kontroller har jeg dårlig erfaring med, samme gjelder beat'em up med tastatur, for å ta to veldig klare eksempler. Nå er det en smal sak å koble en kontroller til en PC, og det burde være uproblematisk å lage tastatur og mus som tilleggsutstyr til en konsoll, så jeg ser ingen grunn til at noen av sjangerne behøver å forbli låst til en type plattform.

 

MMO-ene er fortsatt sterke på PC fordi det ikke går (eller er veldig vanskelig?) å jukse seg til dem så lenge man er avhengig av kontakt med en server. Tanken bak DRMen på AC2 var bygd på nettopp samme prinsippet, "dessverre" for Ubisoft er ikke folk like villige til å være avhengige av en server hvis den eneste hensikten er at den skal være politi.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt uproblematisk å si at spill er best på PC. Med litt teknisk innsikt kan man gjøre de fleste spill penere på en kraftig PC enn på de samtidige konsollene, men det krever at man bruker tid på å få det til og penger på hardware. Det er også min erfaring at selv den mest drevne PC-bruker kan i blant bli utsatt for kompatibilitetsproblemer mellom spill og hardware eller hardware og andre deler av maskinen, som krever en del tid og kanskje penger å ordne opp i. Jeg har alltid spilt på både PC og konsoll, hovedsakelig for det er så mange bra spill som er eksklusive til hver type plattform, men spesielt etter jeg begynte å jobbe og har maks 3-4 timer å spille på hver dag har det blitt viktigere å bare kunne kjøpe et spill og sette i gang uten å bruke tid på lese kravspesifikasjoner, tenke på kompatibilitet, installering, nedlasting av patcher, mystiske crasher osv.

 

Når det kommer til styreteknikk er det noen spill som er best spilt med tastatur og mus og andre med kontroller. RTS med kontroller har jeg dårlig erfaring med, samme gjelder beat'em up med tastatur, for å ta to veldig klare eksempler. Nå er det en smal sak å koble en kontroller til en PC, og det burde være uproblematisk å lage tastatur og mus som tilleggsutstyr til en konsoll, så jeg ser ingen grunn til at noen av sjangerne behøver å forbli låst til en type plattform.

 

MMO-ene er fortsatt sterke på PC fordi det ikke går (eller er veldig vanskelig?) å jukse seg til dem så lenge man er avhengig av kontakt med en server. Tanken bak DRMen på AC2 var bygd på nettopp samme prinsippet, "dessverre" for Ubisoft er ikke folk like villige til å være avhengige av en server hvis den eneste hensikten er at den skal være politi.

 

Er veldig mye enig i det du skriver her angående pc-problemer,selv om også 360`en har(hatt) sine problemer :p ,vil folk gjerne bare sette seg ned å spille uten formye dilldall.

Nå skal det sies at siden windows7 (eller siste utgaven av Vista), så har det vært lite problemer på PC. Og investerer man noen få tusenlapper på et ålright skjermkort , så har man glede i mange år fremover, så problemene på pc krymper.Softwaren er blitt snillere,man slipper å oppdatere drivere lenger og hardwaren har tatt igjen og gått forbi hva som kreves for å kjøre et spill på mye bedre grafikk enn feks 360 eller ps3 noensinne kan bla opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...