Gå til innhold

Metro 2033 får oppfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metro 2034 har visstnok Hunter som hovedperson, men siden jeg ikke enda har lest boken (ingen engelsk oversettelse foreligger) kan jeg ikke avsløre hvordan dette løses rent kronologisk, eller om det betyr at Hunter i klassisk spill- og filmklisjéstil overlevde likevel.

Lenke til kommentar

`Synes faktisk ikke dette spillet var så bra jeg, alt for overdrevet. Drep 50 monster der med en annen en. Du tåler en del også :|.

 

Synes ikke det var så konge jeg, jeg spiller det i dag for å kanskje bli ferdig med spillet før exp pakken kommer for å teste ut hvordan den er. Men er det samme "møkka" som 2033 så orker jeg vel ikke knapt ti minutter i 2034.

 

Alt for overdrevent synes jeg da. Blir ikke så gøy da, pluss alt for mye gåing noen ganger.

Lenke til kommentar

Hvordan er Metro 2033 sammenlignet med STALKER?

 

Betydelig mer lineært, og mye mindre inventory management er de første forskjellene jeg kommer på. Ellers holder Metro et litt høyere tempo - det er veldig sjelden du må backtracke over de sju blåner, som i STALKER - og lener seg noe mer på skriptede hendelser (men i motsetning til i STALKER, så er det ikke en fifty-fifty sjanse for at en eller annen bug eller glitch tvinger deg til å gå tilbake et stykke). For min del var begge spillene gode på stemning og et visuelt uttrykk som bygger opp under både historien og settingen, så sammenlikningen er forholdsvis naturlig. Særlig det å få deg til å føle at om AK-en din ikke egentlig gjør deg til verdens hersker - heller en fyr som helt klart er på feil plass til feil tid, men med en viss sjanse likevel - er Metro og Stalker begge gode på. Rent teknisk merker man ofte at Metro har hatt litt høyere produksjonsverdier - bedre optimisering selv da det var helt nytt, færre rare bugs og glitches, og ikke minst er stemmeskuespillet (på russisk!) mer overbevisende.

 

Jeg tror anmeldelsen som beskrev Metro 2033 som bastarden til STALKER og Half-Life 2 var inne på noe. Personlig tror jeg STALKER: SoC i sin tid gjorde mer inntrykk på meg enn HL2 gjorde, og følgelig har jeg derfor i ettertiden rangert STALKER foran HL2, som en av mine beste spillopplevelser til dags dato. Metro 2033 er nesten der oppe med STALKER, med litt trekk fordi STALKER på en måte gjorde hele dystopisk, øst-europeisk ødemark-tingen først, og fordi det er såpass lineært.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Metro 2034 har visstnok Hunter som hovedperson, men siden jeg ikke enda har lest boken (ingen engelsk oversettelse foreligger) kan jeg ikke avsløre hvordan dette løses rent kronologisk, eller om det betyr at Hunter i klassisk spill- og filmklisjéstil overlevde likevel.

 

Outland begs to differ, jeg kjøpte et engelsk eksemplar av boka et par dager etter at spillet kom ut på Outland i Oslo. Oversettelsen er rimelig skral til tider, og den er også preget av skrivefeil - men boka er bra. Det er forøvrig ingen hemmelighet at denne oversettelsen kom i sammenheng med spillet, i og med at det er reklame for spillet på slutten.

 

Har derimot ikke spilt spillet, men skal installere det nå.

Lenke til kommentar

Ah, jeg var litt kjapp i svingene. Jeg visste forøvrig ikke at boka hadde fått en oppfølger.

 

Nå er spillet installert, jeg satser på å bli ferdig med boka i helga så jeg slipper å stoppe mot slutten av spillet. Om jeg skulle risikere å spille alt for fort igjennom det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...