Gå til innhold

DRM-krise for snikmorder (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er trolig den dummeste tingen ubisoft har gjort på lenge, de måtte jo skjønne at dette vil bare skape problemer for betalende kunder og deretter påføre at de ikke ønsker å kjøpe produktet lenger.

 

hadde eg hatt spillet på pc (har det på xbox) og eg ikke fikk spille det eller hadde blitt kastet ut og mistet saven min pågrunn av nettet mitt datt ut tror eg rett og slett eg ville klikket.

 

nei helt idiotisk ubisoft, de bør fjerne den.

Lenke til kommentar

dette er trolig den dummeste tingen ubisoft har gjort på lenge, de måtte jo skjønne at dette vil bare skape problemer for betalende kunder og deretter påføre at de ikke ønsker å kjøpe produktet lenger.

 

Prøv å forstå at dette er under implementering da, alle nye systemer har barnesykdommer. Personlig syntes jeg det er kjedelig at de må ta i bruk slike virkemidler for å tjene penger på eget produkt, men jeg har forståelse for at de velger å gjøre det. Snart har de fått kontroll nok på dette til at vi knapt vil merke noe som helst når vi skal spille ett nytt spill fra UbiSoft. Andre vil da også følge etter. Det blir feil å skylde på bedrifter som prøver å beskytte egne intereser, skyld heller på de som laster ned ulovlig. Ikke piratene altså, men de som benytter seg av piratvaren.

 

En annen ting man må tenke på er jo at selv om produsenten stikker "kjepper" i hjulene for de som virkelig ønsker å spille deres spill, så vil de alikavel fortsette å kjøpe fra de, og hvorfor? Fordi UbiSoft lever kvalitet etter kvalitet, og det kommer man ikke utenom, DRM eller ikke.

 

Ja det er kjedelig, bryr det meg? Nei, livet handler om mer å 24/7 gaming.

Lenke til kommentar

Forstår også hvorfor de gjør dette, men hvis vi skal være realistiske vil dette aldri fungere. Hackerne som lager cracks til spill vil alltid være fler enn de som lager kopisperrene. Ubisoft gir ut mange bra spill for tiden og jeg vil absolutt forsette å kjøpe spill fra dem, men og måtte laste ned cracks fra nettet for å kunne spille det samme spillet som brukerne på konsoll gjør, er dette likt som alle andre antikopisperrer døfødt.

Lenke til kommentar

Prøv å forstå at dette er under implementering da, alle nye systemer har barnesykdommer.

 

Ja. Alle systemer har barnesykdommer - også kjent som ting man tester ut i beta-testing.

At Ubisoft ikke tok seg bryet med å sjekke om serveren tålte belastningen er fullstendig utilgivelig: Her skulle de hatt servere som taklet at ALLE de fysiske boksene og digitale nedlastinger Ubisoft har gjort tilgjengelig for salg ble tatt i bruk SAMTIDIG. Intet mindre.

 

Nytter ikke å komme med et singleplayer spill og si "sorry, vi har ikke tatt høyde for at folk faktisk ville kjøpe spillet vårt, og deretter ville prøve å spille det".

 

At det ikke er økonomisk for Ubisoft å kjøre nok servere til å holde unna er ikke en unnskyldning, det er deres valg å bruke denne latterlige DRM-en, de får skalere hardwaren sin tilsvarende.

Lenke til kommentar

Spillet ER cracket. Det er ute på nett, og skal jeg tro mine "kilder" så fungerer det utmerket. Man må gå en liten omvei, men det funker. Jeg blir rasende når jeg hører om slike ting, at disse desperate, kortsiktige, IDIOTISKE DRM-løsningene plager folk som har betalt flere hundre kroner fordi de vil støtte utvikleren, og i stedet får et spark rett i balla, mens piratene får spille spillet slik man EGENTLIG skal spille det.

 

... Om jeg i det hele tatt gidder å skaffe dette spillet, blir det garantert på pirat-viset. Kun på pur...

Lenke til kommentar

Ja det er kjedelig, bryr det meg? Nei, livet handler om mer å 24/7 gaming.

Helt klart, men for de av oss som har kone og barn, så er det ikke bare å sette seg ned og spille akkurat når det passer en selv. Man har kanskje mulighet til å få spilt litt en times tid på kvelden. Og da er det ganske kjipt å miste den muligheten fordi Ubisoft sin hardware ikke funker.

 

Personlig forstår jeg at man har behov for å treffe tiltak mot piratvirksomhet, men dette systemet er rimelig bak mål. Å kreve at man har internettforbindelse og samtidig være avhengig av at Ubisoft sine servere er tilgjengelige er rimelig på trynet. Synes de kunne holdt seg til aktiveringer, o.l. Det var ille nok det. Er det virkelig nødvendig å ta i bruk et system som plager de legitime kundene enda mer?

 

Det vil sitte rimelig langt inne for min del å kjøpe et Ubisoft-spill til PC i framtiden. Får holde meg til konsoll. :)

Lenke til kommentar

Først Starforce, og så dette. Jeg mistenker at Ubisoft egentlig bare leter etter unnskyldninger til å droppe PC-utvikling fullstendg, slik at når folk lar være å kjøpe AC2 til PC på grunn av nazi-DRMen deres, kan de fortvilet erklære at PC-markedet er døende og gå over til konsoller permanent. Vent og se.

Lenke til kommentar

@Desdichado

 

Dette er inga unnskuldning, so lenge det er eit velkjent faktum at DRM ikkje fungerar. Om det hadde vore slik at DRM-en faktisk forhindra piratane frå å spele spelet, hadde nok fleire funne seg i diverse plager. Men sånn det er no, får piratane spelet gratis og utan DRM, medan dei betalande kundane blir behandla som kjeltringar. Der er inga unnskuldning for slik kundebehandling. Ubisoft viser enorm idioti her, og fortenar å få problem.

 

Eg vil ellers gjenta det eg har sagt tidlegare: det bør bli strenge krav til DRM-merking av spel, slik at potensielle kundar kan gjere ei informert beslutning om kjøp. Merkinga bør vere klart synleg på framsida av omslaget, og bør nemne dei verste potensielle problema. I tilfellet med AC2, foreslår eg at halve omslaget bør dedikerast til følgjande:

 

"WARNING! Requires constant Internet connection during play:

- Game will not be playable in places where a high-quality Internet connection is not available.

- Game may become inaccessible in case of Ubisoft server problems.

- Game will exit immediately, without warning, if the network connection to the server is lost at any time. Your progress in the game will not be saved in these cases.

- When we stop supporting this game, or inevitably go out of business, the game will no longer be playable out of the box."

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Når utgivere prøver å finne en løsning på piratkopiering, virker det som de glemmer noe jeg ser på som veldig viktig:

 

Hvor sikkert systemet er, kontra, Hvor mange spillere de kommer til å plage ihjel.

 

Det eneste dem gjør er å gi piratene litt mer å gjøre, og dermed får de tusner av spillere til å koke av irritasjon. Og som det har vert sagt hundrevis av ganger før; jeg tror heller ikke at mesteparten av dem som har piratkopiert spillet hadde betalt 400-600kr for spillet om de ikke kunne piratkopiere det.

 

Nei huff, slike DRM løsninger gir meg lyst til å ta på meg sjørøverhatten selv.

Lenke til kommentar

Av erfaring så vil jeg si at disse kopisperrene KUN straffer lovlydige kunder. Har selv opplevd at spill jeg har KJØPT ikke er mulige å spille grunnet teite "beskyttelser". har faktisk endt opp å cracke spill selv grunnet at den orginale drm funksjonen ikke fungerer...

 

Prakteksemplet mitt er Spore, som jeg i sin tid ikke fikk spillt regardless om hvor mange instruksjoner jeg fulgte fra EA. Etter 2,5 uke etter kjøp fortsatt ikke hadde hørt noe nytt om en fix annent enn "We are aware of the issue, and are looking into it" hadde jeg fått nok, cracket det og fikk spillt det helt fint.

 

Bottom line, kopisperrer fungerer MOT sin hensikt oftere enn det stopper pirater...

 

Ubisoft sin ide er TOTALT håpøs..

 

""WARNING! Requires constant Internet connection during play:

- Game will not be playable in places where a high-quality Internet connection is not available."

Til tross for at dette er et SINGEPLAYER spill er vi altså nødt til å konstant være koplet opp mot en server for authentication...ikke noe spill på hytta eller toget med andre ord.

 

- Game may become inaccessible in case of Ubisoft server problems.

Du kan spille KUN når serverene er oppe...igjen, dette er et single player spill, ikke et MMO

 

- Game will exit immediately, without warning, if the network connection to the server is lost at any time. Your progress in the game will not be saved in these cases.

I det siste har jeg hatt en haug av tilfeller hvor nettet mitt dør i rundt 10-20 sec. Det i seg selv er jo ISP min sin feil, men det betyr også at om nettet mitt går ned, eller jeg mister koblingen til UBI serveren så er den harde bossen du AKKUART tok ned, all in wain. Ser for meg at denne funksjonen gir mildt sagt en horde av sinte spillere!

 

- When we stop supporting this game, or inevitably go out of business, the game will no longer be playable out of the box."

Dvs at du i realiteten LEIER spillet fra Ubisoft, og ikke har noen som helst rettigheter til å spillet, annent enn på Ubis beleilighet, til tross for at du betaler i dyre dommer for et produkt. Dette er kanskje det latterligste jeg vet om. Tenk deg at du kjøper en bil, selskapet går konkurs og du får beskjed om å levere inn nøklene, du har ikke lov å kjøre bilen lenger...Ingen refusjon, intet du kan si...helt frakking Texas!

 

Bottom line...intill UBI bestemmer seg for å enten ENDRE eller FJERNE denne kopisperren blir det altså IKKE noe kjøp av NOEN Ubi produkter fra meg fremover. Veldig synd, fordi jeg gledet meg veldig til AC2...

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...