Gå til innhold

Platebransjen krevde 75 billioner dollar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge dagens kurs blir det 421 185 046 000 000 kroner, eller 21% mer enn verdens totale BNP.

 

Det mest bekymringsverdige her er ikke det tullete kravet som umulig kan bli dommen, men at USA har en gjeld så høy som 25% av verdens samlede BNP.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare lurte på om det er billioner på amerikansk man snakker om her. Hvis det er det så er det det samme som milliarder her i Norge. Da blir det 3 nuller for mye i beløpet som er skrevet i artikkelen.

 

Artikkelen som lenkes til sier trillion, så beløpet stemmer dersom artikkelforfatter ikke tulla.

Lenke til kommentar

Helt håpløst med slike tallnavn som beskriver forskjellige tall på to sider av kloden. Kan man ikke bare skrive 75E12, så er det kort, forståelig og ikke minst lett å lese. Jeg foreslår at vi forbyr navn til tall over 100 millioner og bruker eksponensiell skrivemåte i stedet. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
According to Law.com, the RIAA and the 13 record companies that are suing LimeWire for copyright infringement have demanded damages ranging from $400 billion to $75 trillion, and have claimed that Section 504©(1) of the Copyright Act allow them to request damages for each instance of infringement where two or more parties were liable. In other words, the RIAA thinks it should be entitled to damages not only for the individual works, but for every time that work was infringed (i.e. downloaded by another user).

 

At the moment, about 11,000 songs have been identified as "infringed" material, and each song probably has probably been downloaded thousands of times. The RIAA thinks it should be compensated for each individual download.

 

De vil rett og slett ha betaling for alle nedlastninger av alle sanger. Hvis de da har 11 000 sanger, og hver sang gir 10 000 kroner (fiktivt nummer) og som er lastet ned 10 000 ganger (fiktivt nummer), ender vi opp med 1.1 billion kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Artig sum, omtrent like grådig som prisen på SMS.

 

Summen er forresten også et tankekors, ser de da ikke også at dette er hva bransjen kunne ha tjent med en annen pris og distribusjon enn dagens ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg kjøper alt av spill/film for tiden utenom serier som jeg streamer på nett( :innocent: ), men jeg spiller kun en brøkdel av hva jeg spilte før også da...

 

Men lager de gode spill så burde ikke akkurat inntjeningen være noe problem:

 

PC

 

Main article: List of best-selling PC video games

Games for Microsoft Windows, Mac OS X and Linux platforms that have sold or shipped at least five million copies. Expansion packs are not used in calculation of the sales figure for the original game (with the exception of StarCraft and Guild Wars).

The Sims (16 million shipped)[159]

The Sims 2 (13 million)[160]

The Sims 2: Pets [expansion pack] (5.6 million)[161]

World of Warcraft (12 million subscribers)[162]

StarCraft (11 million)[163]

Half-Life (9.3 million,[21][22] may include PS2 version)

Half-Life 2 (6.5 million,[21][22] may include Xbox version but does not include Steam sales)

Guild Wars (6 million in North America, Europe, and Asia; includes Factions, Nightfall, and Eye of the North)[164]

Myst (6 million)[165]

SimCity 3000 (5 million; includes Sim City 3000 Unlimited edition)[166

 

Ref.: Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games#PC

 

16 mill solgte sims spill har nok gitt litt peng i kassa! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...