Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også på hva som er kriteriet for en sekser hos mobilanmelderne for tiden. Greit nok at denne er billig, men brukeropplevelsen er jo søppel? Jeg har trykket litt på en sånn, og det er for dumt når spill som Angry Birds hakker og stutrer avgårde.

 

50% dyrere for en U8800 var det noen som som sa? Herregud, skal dere ha en smartphone så legger dere i de stusslige hundrelappene det er snakk om.

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om pris uten abonnement og da er U8800 ca. 2200kr, hvilket vil si omtrent 50% dyrere.

 

Djuice Easy er et kontantkortabonnement som det jo ikke koster noe å vedlikeholde. Selve telefonen er låst til Telenor sitt nett så den kan brukes med alle operatører som bruker det nettet, som for eksempel Ludo.

 

Men kanskje vil denne telefonen også dukke opp med kontantkort til en enda billigere penge.

Lenke til kommentar

Skal du sammenligne priser med abonnement, må du sammenligne med abonnement i tilsvarende produktklasse. Å binde seg til et nettverk er også verd penger for nettverksleverandøren. Egentlig må man nesten sammenligne med samme abonnement på begge telefoner.

 

Hvis du ser på minste totalpris med Djuice Easy er prisforskjellen bare 200,- kroner. Med Netcom YoungTalk er forskjellen 1698,-. Da må man nesten se på prisforskjellen i sammenheng med hvilket abonnement man skal velge.

 

Hvis noen mot formodning skulle ønske seg et Netcom YoungTalk-abo så er det større grunn til å velge en Blade, enn dersom de ønsker seg tilbake til telemonopolisten.

 

For meg så var det stor prisforskjell basert på at jeg ønsket å fortsatt være hos en leverandør jeg valgte på grunn av [for meg] gode abonnementer i utgangspunktet. ZTE var 249 kr + 99 kr/mnd i ett år, U8800 var 1 kr + 199 kr/mnd i ett år. Det er nesten dobbelt så dyrt, det.

 

 

For meg er saken at min forrige telefon var i firetusenkronersklassen, men når jeg ser på hva jeg kan få for det nå sammenlignet med da, er jeg ikke villig til å legge ut mer enn jeg må nå. Jeg synes ikke telefonene på markedet er kommet langt nok ennå, jeg synes ikke det er greit å legge ut fire tusen på bordet for å ha telefon i 12-18 måneder, men tror heller at det blir aktuelt å bytte raskere neste gang. Det er stor forskjell på å binde seg til 99 kr/mnd og 199 kr/mnd. Selv om begge er i forskjellig grad gode greier for pengene.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

VU-meter eller volumindikator. Husker disse fra gamle kassettspillere når man skulle ta opp lyd fra radio eller platspiller. Øvre del av skalaen er peak (topp), der skulle nåla komme opp minst mulig for å unngå forvrengning.

Wikipedia: VU-meter

Jepp, men tenkte igrunn på hva den widgeten heter;)

Du finner denne under Live Wallpapers på telefonen.

Lenke til kommentar

Virkelig godt kompromiss mellom funksjon og størrelse i denne telefonen, synes også den så ganske pen ut. Hadde vært konge om de kom med en modell med bedre prosessor og batteri til noen hundrelapper ekstra. Pågrunn av disse svakhetene vil nok mitt valg istedenfor falle på Huawei U8800.

Lenke til kommentar

Hadde vært konge om de kom med en modell med bedre prosessor og batteri til noen hundrelapper ekstra.

ZTE Skate. Så får vi se når/om den ender opp her på berget.

 

Dog, om de faktisk mener Adreno 200, slik at det er snakk om en "overklokket" MSM7227 og ikke MSM7230, virker straks hele telefonen litt meningsløs. Med mindre det skulle være snakk om et restlager av QSD8250 de har fått tak i billig, ellerno'.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Har en LG P500 som med unntak av skjermen virker bedre på det meste og som jeg faktisk er enig i at den fortjener 6'eren den fikk når den ble testet. (Jeg er kjempefornøyd så langt).

 

Men 6'er til denne? Menyer som lugger, MP3 spiller/volumnivå som ikke holder mål? Eldre android versjon? Ved å lese testen så føler jeg den ligger mer i området sterk 4'er/svak 5'er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Protesterer på at alt er dårlig med denne. Mitt nye eksperimenteksemplar, som kom med 2.2, har sine el cheapo-trekk, men det vesle jeg har prøvd den på, har ikke gått så verst. Jamfører med hovedtlf min, HTC Desire Z. Lydkvaliteten betyr ikke all verden for meg, for jeg vil bruke handsfree til det meste av samtaler uansett.

 

Noe av det jeg bruker:

FM-radio: Bra lyd når jeg bruker Nokia-headset

YouTube: Funker bra med både bilde og lyd

Musikkavspilling: Jfr FM-radio og YouTube

GPS: Helt grei?

WiFi-mottak: Helt bra fra Telenors Huawei-router

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bestilt denne telefonen, og dersom den ikke har 2.2 Froyo installert, vil jeg gjerne oppgradere den før jeg begynner å bruke den. Vet at den offisielle oppdateringen er tilgjengelig, men det er exe fil og nettsiden kun for Windows. Jeg kjører Ubuntu på PC'n min og lurer da på hvordan jeg kan oppgradere telefonen?? Er det mulig direkte fra telefonen? Håper noen vet dette. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker riktig, så trenger du ikke Windows for å få installert en ny ROM. Du trenger det i alle fall ikke etter første gang, men jeg tror heller ikke du er strengt avhengig av Windows første gang.

 

Antar at det også er mulig med den offisielle oppgraderingen.

 

Jeg har selv installert Cyanogenmod. Det var ganske så vanskelig å finne sammenhengende info når jeg skulle gjøre det, og jeg måtte hoppe mellom tre forskjellige howto's. Selve utføringa av oppgraderinga var derimot ikke så vanskelig. Jeg tror jeg måtte bruke et Windows-program på en del av klargjøringa - men det fantes flere alternative måter å gjøre ting på, og jeg tipper at det finnes en måte uten Windows. (Det er jo et linuxbasert OS!)

 

Dersom du i stedet for den offisielle oppgraderingen vurderer custom ROM så bør du lese om Kallt Kaffe / Swedish Spring før du hopper på Cyanogenmod. Min telefon er ustabil og har vært det på de tre Cyanogenmod-modene jeg har kjørt. Kallt Kaffe ser ut til å være Cyanogenmod-basert med fokus på å legge til bugfixer etc.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...