Gå til innhold

9000 apps til Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke kvaliteten på Apple sitt marked, så den kan jeg ikke uttale meg om. Men på Android Market ligger det uendelig mye møl, ettersom alle kan laste opp omtrent uten noen som helst form for kvalitetskontroll.

 

Det er ikke akkurat noe stort problem. Jeg begynner ikke bare å bla, jeg søker opp bestemte applikasjoner. Er vel ingen som har ment at det er 200.000 kvalitetsapplikasjoner, og det er ingen grunn til kontroll.

 

At Apple skal kontrollere hva som ligger i App Store ser jeg heller på som en ulempe. La folk legge ut og laste ned det de selv har lyst til. Apple prøver bare å kontrollere alle aspekter ved mobiltelefonen.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Synes dette sier mer om hvor langt bak MS ligger enn noe annet.

Tullprat! WP7 er jo splitter nytt! Man bygger ikke opp et nytt OS med tilhørende applikasjonsbutikk på et par måneder..

 

Når det er sagt, etter å ha brukt alle disse 3, så synes jeg kvaliteten på apps fra WP7 Marketplace holder relativt grei kvalitet. Et sted mellom Appstore fra Apple og Android Market vil jeg si.

 

Det som er verre med WP7 Marketplace er at mange apps er svindyre (spesielt spill merket med Xbox Live). Det koster fort 40-50kr for ganske middelmådige spill. Da jeg hadde iPhone så kjøpte jeg ikke et eneste spill som kostet mer enn 30kr og da var de stort sett veldig gode spill med timesvis av underholding. Det som er flott er at alle spill (så vidt jeg vet) gir deg valg mellom å installere "Trial" versjon eller fullversjon. Når man går inn på et spill så er det 2 knapper som heter "Try" og "Buy". Så man får prøve et spill før man kjøper det, uten å måtte lete etter en gratisversjon.

 

Kort oppsummert vil jeg si at Appstore har de beste appene i forhold til pris (og gjerne også de beste appene generelt). WP7 Marketplace har litt midt på treet apps til relativt høye priser mens Android Market har mye bra og mye som er totalt udugelig.

Endret av espen88
Lenke til kommentar

Du mener AppStore ikke har mye ubrukelig? Lurer på hvor mange soundboards o.l. som ligger der.. Er en stund siden jeg har brukt AppStore nå, men da var det nok av lommelykptogrammer som gjorde akkurat det samme, og "morsomme" apps som hverken var morsomme eller til noe slags nytte. Har det blitt bedre de siste to årene?

 

Med Android har det i tilfelle gått andre veien. Tror prosentandelen "verdifulle" apps har gått nedd betraktelig. Men jeg får vel bare slå meg til ro med at andre mennesker synes en app med lydsitater fra family guy eller fjertene til Peter Griffin er ustyrtelig morsomme, og et must have på telefonen.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke kvaliteten på Apple sitt marked, så den kan jeg ikke uttale meg om. Men på Android Market ligger det uendelig mye møl, ettersom alle kan laste opp omtrent uten noen som helst form for kvalitetskontroll.

 

Den samme friheten som å lage og distribuere programvare til en PC. Som er flott, herlig med Internetts inntog slik at distributører mistet makten sin (som gir mindre sensur og sabotering av konkurrenter).

 

Får håpe det dukker opp flere online butikker som kan presse prisene ned.

Lenke til kommentar

Er ikke så utrolig opptatt av marcetplace og om det finnes 10000 eller 10000000 apper. Men det er litt irriterende at Norge ikke har tilgang til Marcetplace enda når pdf. reader og youtube appen ikke er pre-installert, og jeg ikke får lastet ned fordi marcetplace ikke er tilgjengelig.

 

Ellers er jeg forøvrig storfornøyd med WP7.

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes det er flott alle kan lage apps til android uten at noen kan kontrollere det. Men jeg synes fortsatt Android Market burde ha en strengere kontroll, men at man så har mulighet til å bruke andre markeder.

 

 

Ja, vi får satse på at det dukker opp butikker som tar en skikkelig kvalitetssjekk (forhåpentligvis uten sensursjekk) og gjerne litt mindre andel av prisen, hvis ikke Android Marked gjør det. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...