Gå til innhold

Test: Shuttle XS35GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt rart at artikkelforfatter tilsynelatende ikke helt ser behovet for stuePCer(?), greit nok, de er ikke for alle, men fordelen er ganske tydelige. Ellers synes jeg ikke det er så viktig at de er små, forsterkeren setter høyden på TV-benken uansett. Og personlig har jeg bare to ting i den TV-benken, PC og forsterker. Når det er sagt, når man først vil ha en slik liten enhet, så er det bra den er vifteløs, tidligere har produsenter vært for slappe med dette.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg satte opp en slik på jobben. Med SSD så er den grisekjapp og kan brukes til MYE mer enn som stuePC. Eneste jeg kan påpeke med denne er at man ikke under noen omstendigheter må la den ligge tildekket om det så er på bare en side. Jeg presterte å legge et ordreark oppå den under test og da ble den uhyre varm, så om det er positivt eller negativt at den er vifteløs kommer helt an på hvordan den blir stående under bruk.

Lenke til kommentar

Bruker en barebone versjon av denne med SSD som stue-PC med W7HP som OS. Den er ingen racer. I media center kan det lagge litt i menyer når playback foregår i bakgrunnen. Spiller av x264 uten problemer. I forhold til codecer er kun Haali Media Splitter og en FLAC-dekoder installert. Hvordan maskinen fungerer med andre OS har jeg ingen kunnskap om.

 

I instruksjonen står det at den medfølgende foten skal benyttes for å unngå overoppheting. Selv har jeg plassert den i TV-benken liggende og uten fot, men har lagt fire små avstandsstykker under for å unngå varme. Dette fungerer greit i mitt oppsett.

Lenke til kommentar

En slik maskin fortjener selvsagt en SSD, men uten egen digital lydutgang er den uaktuell for mange. Hvor godt blir den kjølt liggende??

 

Men denne burde være helt ypperlig for XBMC pluss en god GNU/Linux-distro, spesielt om pris er viktig, det er mye bedre å legge de pengene i en SSD, som garantert vil gi en bedre opplevelse. Hvis det er noen maskinvare dere burde testet med GNU/Linux så burde det vært et mediesenter.

Lenke til kommentar
Men det betyr ikke nødvendigvis at du bare kan smelle inn Windows og tro alt fungerer automagisk. Først må de rette mediasplittere, kodeker og/eller avspillere som VLC og Media Player Classic – Home Cinema på plass. Det er nesten verd en hel artikkelserie i seg selv.

 

Hadde vært topp med en sånn artikkelserie. Vet det er en gammel en, men den er vel utdatert?

Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at artikkelforfatter tilsynelatende ikke helt ser behovet for stuePCer(?), greit nok, de er ikke for alle, men fordelen er ganske tydelige. Ellers synes jeg ikke det er så viktig at de er små, forsterkeren setter høyden på TV-benken uansett. Og personlig har jeg bare to ting i den TV-benken, PC og forsterker. Når det er sagt, når man først vil ha en slik liten enhet, så er det bra den er vifteløs, tidligere har produsenter vært for slappe med dette.

 

AtW

Jeg har et platonisk kjærlighetsforhold til min egen store og stygge stue-PC, så joda jeg ser behovet! :)

Men som vi også er enige om, det er ikke nødvendigvis riktig valg for alle.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke poenget med å inkludere DVD drev i slike enheter i 2011. Skal man presse prisen ned så dropper man drevet eller gir folk et BD drev som selvfølgelig spiller DVD plater. En begrensning på 2GB blir også latterlig når man får kjøpt 4GB DDR3 brikker.

 

Ellers mangler den minst spdif eller optisk toslink lydutgang som er et minstekrav for at man skal slippe å bytte ut dyre forsterkere og stueannlegg. Atom nå som Zacate er ute, vel.

 

 

Nei jeg hadde mye heller gått for Fit-PC3.

post-38451-0-28259900-1297949527_thumb.png

post-38451-0-58754700-1297949054_thumb.png

post-38451-0-49985600-1297949357_thumb.png

Den setter rett og slett en ny standard med Fusion under panseret. Og vil jeg på død og liv ha et BD drev (noe jeg ikke trenger pga. stuespiller + ps3) på den kan jeg bare hekte enheten på et eksternt slimdrev.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har en xs35gt barebone og siden jeg allerede har en stor linux server med masse raid disker trenger jeg ingen hd på shuttle'n. Jeg booter via PXE til ubuntu og med litt tweaking har jeg fått en fin og stille stue-pc til xbmc og web-browsing. Den kan også boote fra usb og 4 typer memory cards du kan ta fra et gammelt kamera. 1GB holder lenge til å boote xbmc/linux. Eneste ulempen er at den ikke har toslink optisk lyd, men den har dolby digital og dts via hdmi. Da trenger man imidlertidig en god hdmi receiver eller en god tv som gir ut surround lyd på optisk utgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...