Gå til innhold

Eksplosjon i nettbrettmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor har dere det fra at iPad var verdens første nettbrett? Nettbrett har eksistert i 10-15 år så vidt jeg vet. Poenget med artikkelen er å fortelle at Apples første nettbrett har økt hele ettbrettmarkedet dramatisk.

 

Egentlig er det ganske trist å se at de har nesten monopol (87,5%), når det finnes konkurranse fra mange andre gode nettbrett.

Lenke til kommentar

Hvor har dere det fra at iPad var verdens første nettbrett? Nettbrett har eksistert i 10-15 år så vidt jeg vet. Poenget med artikkelen er å fortelle at Apples første nettbrett har økt hele ettbrettmarkedet dramatisk.

 

Egentlig er det ganske trist å se at de har nesten monopol (87,5%), når det finnes konkurranse fra mange andre gode nettbrett.

 

Galaxy tab og??? Hvilken andre?

Lenke til kommentar

Edit: Ser at hele utbruddet mitt stammer av at journalisten har påstått at det er prognosen for 2010 (totusenogti) som er 10,8 millioner. Nå skriver vi 2011 (som det står i overskriften før siste avsnitt). Jeg synes dog fortsatt at det er merkelig at tallene skal være like for nettbrett og lesebrett ned til desimalen.

 

Og så kan jeg ta med småpirket om at vi bruker komma for desimaler og punktum som tusenseparator. Altså, 7,5 millioner, eller 7.500.000.

 

:)

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok vi må vente til sommer/sensommer før vi kan snakke om en evt nettbrett krig her til lands. Da vil muligens Asus, Acer, HP og ikke minst Notion Ink være på plass for oss på berget. Setter fortsatt en knapp på Notion Ink sin ADAM om de når frem med sin dugnadsbaserte markedsføring.

Lenke til kommentar

Galaxy Tab solgte 600 000 den første uka og var oppe i 1,0 millioner solgte etter 2 måneder. Tall for i dag er ukjent, men den har vært i salg i 4,5 måneder så jeg vil gjette på rundt 1,5 million eksemplarer.

 

Per 1. juledag hadde Apples ipad solgt 14,79 millioner enheter siden lanseringen i april. Nå har den vært i salg ennå en måned så nå er de trolig oppe i rundt 16 millioner enheter.

 

Dere som lurer på hvilke nettbrett som kom før ipadda kan jo sjekke ut historien her:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_tablet_computers

 

Man kan selvsagt definere seg bort i fra at nettbrett har vært i utvikling lenge ved å definere Apples spesifikasjoner som minimumskrav for å kalle det nettbrett, men da stikker man hodet i sanda. Nettbrett eksisterte også før ipad, bare ikke identisk med ipadda.

Lenke til kommentar

Hva pokker bruker folk disse meningsløse greiene til ?

Lurer litt på det samme, men det er vel en mote greie, følge trenden/må ha det nyeste ...

 

Husker selv jeg ble "mobba" for å ha en 10" laptop med atom. Hva skulle jeg med en så liten PC, var jo bare en forvokst mobil, bla bla bla. Men nå skal alle ha en Ipad, oh the sweet ironi :D

Lenke til kommentar

Lese magasiner o.l uten papir, for min del. Ikke at jeg har et nettbrett enda da, men er for det formålet jeg skal skaffe meg en når det kommer en god Android basert en.

Da finnes det noen gode kina kopier både med og uten nettverk som ikke koster deg skjorta.

Kan så hende, men de er ikke like hip og groovy. Vil jo ikke folk skal tro jeg er en fattiglus som kjøper kinakopier.

Endret av Cowboy Bob
Lenke til kommentar

For ett år siden syntes jeg nettbrett (eller iPad som det het da, i mangel på konkurenter) var et meningsløst mellomsegment. Nå som det blir lansert enda kraftigere og penere nettbrett med Android 3.0, så er jeg klar til å kaste meg på bølgen. Jeg trives godt med iOS på telefon, men på et nettbrett blir det for begrenset. Mitt inntrykk er at Honeycomb kan bevege nettbrettene mer i retningen til å bli en erstatter for ultraportable PCer enn det iPad kan.

 

Gleder meg til tester av alle disse nye modellene som skal bli lansert i 2011!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva pokker bruker folk disse meningsløse greiene til ?

Lurer litt på det samme, men det er vel en mote greie, følge trenden/må ha det nyeste ...

Antagelig mote, ja. Folk er rare.

Titte innom forumet:-P

 

flere ting som galaxy taben min brukes til: sjekke mail og nettsider, spille, fjernkontroll, youtube og videoer generelt

Forum eller mail uten skikkelig tastatur er nedtur. Og dersom du fester tasttur til brettet ditt blir det jo til en dårlig laptop.

 

Lese magasiner o.l uten papir, for min del.

Når jeg er hjemme har jeg laptop + "htpc" i stua. Aviser og denslags kan leses på begge.

Jeg skjønner ikke helt hva jeg skulle brukt et nettbrett til som en laptop ikke gjør bedre.

Men vil helst ha en hybrid mellom mobil og nettbrett. Alt i en dings! :new_woot:

Før lo ungdommen av folk med "murstein mobil", nå vil de sjæl ha så diger mobil som mulig. Galaxy Tab er da for svær til å frakte rundt på fornufig vis, ihvertfall om sommer'n.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...