Gå til innhold

Skulle ta info om to - beslagla om 7000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle sammen, ring Høyre, send mail til høyre's representanter !

Høyre må slutte å tenke på DLD, sammen med AP kan det bety at politiet vil være like idiot med alle overvåkningsdata !!

 

AP hater ytringsfrihet og ønsker overvåkning og censur som IRAN og KINA, de er en trussel for friheten, sammen med sin frie innvandring ødelegger de landet.

 

Høyre må ta til vett !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Som var kritiske til høyreekstremistiske grupper"

Dette er jo hele GRUNNEN til at vi har en lov for ytringsfrihet.. så dette IKKE skal skje.. Hva tuller politiet med?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

"Rett skal være rett, de beslagla ikke dataene, de tok kopi av dem. Det er ikke helt det samme."

 

Prøv å fortell platebransjen det samme. "jeg stjal ikke musikken, jeg lastet bare ned en kopi".

 

DLD er dessverre en god grunn til at må innføres, men faren for missbruk er ikke bare teoretisk som vi ser, det er garantert at det blir missbrukt så lenge man sier, "Værsågod, forsyn dere. Vi regner med dere ikke tar mere enn dere har fått rettens godkjenning for."

 

Det må lages ordninger der et det ikke er politiet som kan hente ut dataene selv, men at de kun blir tildelt kopi av det de har rett til i forhold til rettsgodkjenningen.

Lenke til kommentar

Prøv å fortell platebransjen det samme. "jeg stjal ikke musikken, jeg lastet bare ned en kopi".

Prøv å bli dømt for tyveri i en norsk rettssal dersom du piratkopierer!

 

Jeg skjønner godt at politiet ikke gidder å bruke ressurser på å lete gjennom en masse data når de bare kan ta alt i samme slengen! Men det er jo dette som er problematisk også.

Lenke til kommentar

Det er vel rundt 4 år siden Mexico innførte et slags personverndirektiv i "kampen mot terror". Det skulle lages en liste over innbyggere med personnummer og en del sensitive data om bosted, arbeidsplass, kontakter osv. Allerede samme dag som dette ble satt i verk hadde en politistasjon behov for informasjon om noen personer fra denne listen. Det viste seg å være en såpass byråkratisk prosess å få tak i listen på offisiell måte at et lurt hode fant ut at han skulle søke etter det på Internett. En torrent og en liten stund senere hadde de hele listen for sitt "fylke" på maskina. Jeg har selvsagt/dessverre ikke den avisa jeg leste dette i for fire år siden og fant ikke noe via Google det første minuttet så jeg får la det stå uten kilder. Dere får tror meg eller ikke, evt hjelpe meg å finne en god kilde.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være en forbrytelse å ytre seg kritisk mot høyreekstreme grupper? Og hvorfor er det vår jobb å hjelpe til med å stoppe det?

Jeg skulle til å spørre om det samme, men du kom før meg :thumbup:

 

Er politisk ytringer nok til å bli etterforsket i Norge?

Må ikke politi i andre land forholde seg til norsk lov?

 

Og sist men ikke minst, dette er jo virkelig et tankekors når man tar ord dom DLD i munnen..

 

Hva blir det neste?

- jeg stemmer på bondepartiet og må etterforskes, eller min hobby som modelltog entusiast er en fare for rikets sikkerhet.

 

At ikke folk våkner opp skjønner jeg rett og slett ikke :dontgetit:

Lenke til kommentar

ja ja, dette politiet.... er ikke lett å følge disse lovene selv, midt oppi iveren etter å få andre til å følge dem.

 

For oss som jobber med IT er slike artikler om personvern ganske nyttig, vi kommer jo midt oppi det hele tida når folk må ha tilgang på informasjon som tilhører andre :-) Good stuff!

Endret av findon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Som flere andre her har nevnt;

Blunderen skjedde da politiet var ute etter informasjon om to bloggere. Italiensk politi etterspurte nemlig personalopplysninger om to bloggere som var kritiske til høyreekstremistiske grupper.

Dersom det ikke skal mere til enn ønske fra utenlandsk politi til før en langer over personers personlige data blir jeg skremt.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...