Gå til innhold

Kjølersnadder fra Noctua


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Gleder meg til å se test resultatet til denne :love: .

Kunne se ut som det var noe bedre plass til minnebrikker og kjøleribber til chipset o.l. på denne kjøleren, i motsetning til en standard tårn-kjøler.

Lenke til kommentar

Noctua er jo dyrt. Men de betaler for kvaliteten du får.

Ikke nødvendigvis. Noctua NH-D14 er veldig billig, med ytelse, støy, ekstrautstyr og konkurentenes tilbud tatt i betraktning. Med en pris på 160-180 NOK synes jeg heller ikke at 12mm og 14mm viftene deres er så fryktelig dyre. Du får tross alt super kvalitet, og det følger alltid veldig mye med. Noctua NH-D14 er vel kanskje det billigeste produktet de har, med tanke på hva du faktisk får.
Lenke til kommentar

Noctua er jo dyrt. Men de betaler for kvaliteten du får.

Ikke nødvendigvis. Noctua NH-D14 er veldig billig, med ytelse, støy, ekstrautstyr og konkurentenes tilbud tatt i betraktning. Med en pris på 160-180 NOK synes jeg heller ikke at 12mm og 14mm viftene deres er så fryktelig dyre. Du får tross alt super kvalitet, og det følger alltid veldig mye med. Noctua NH-D14 er vel kanskje det billigeste produktet de har, med tanke på hva du faktisk får.

 

Nærmere 200 for vite er ikke nærheten av en fornuftig pris, ikke ser ja at Noctua har så fantastisk mye bedre kvalitet på viftene sine heller.

 

Denne kjøleren er også i overkant dyre, men den dekker en interessant nisje.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal prøve meg på denne. Har kjørt TRUE i snart to år så kanskje å tide å prøve noe nytt bare for å ha gjort det.

 

Den eneste grunne til å bytte fra TRUE må være fordi du er lei av den :tease: Har selv NH-D14 som kjøler en i7-950 på 4GHz, og en kompis jeg bor med har samme prosessor på samme hovedkort og RAM. Han kjøler med en TRUE med 2stk 12cm vifter i push-pull, og den kjøler minst like bra som min NH-D14, om ikke hakket bedre. Hvis det er termisk ytelse du er ute etter er det lite du kan bytte ut TRUE med som ikke er vannkjølt :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv NH-D14 som kjøler en i7-950 på 4GHz, og en kompis jeg bor med har samme prosessor på samme hovedkort og RAM. Han kjøler med en TRUE med 2stk 12cm vifter i push-pull, og den kjøler minst like bra som min NH-D14, om ikke hakket bedre. Hvis det er termisk ytelse du er ute etter er det lite du kan bytte ut TRUE med som ikke er vannkjølt :thumbup:

Noctua NH-D14 er faktisk bedre enn Corsair H70 vannkjølingen. Må nok mye opp i pris for å få noe bedre. Har dere helt likt system, og lik romtemperatur? Det er nok mange feilkilder som gjør denne påstanden usikker. NH-D14 er bedre enn True i følge tester, hvor testoppsettet er identisk for hver test. Jeg har NH-D14 og er ingenting annet enn storfornøyd.
Lenke til kommentar
Nærmere 200 for vite er ikke nærheten av en fornuftig pris, ikke ser ja at Noctua har så fantastisk mye bedre kvalitet på viftene sine heller.

 

Denne kjøleren er også i overkant dyre, men den dekker en interessant nisje.

Prisene er nærmere 150 NOK og ikke 200 NOK som du sier. Jeg skrev dog litt feil priser selv. Noctua NF-P12-1300 får du for 145 NOK, Noctua NF-S12B ULN får du for 149 NOK, Noctua NF-S12B FLX får du for 159 NOK og Noctua NF-P14 FLX får du for 179 NOK. Synes slettes ikke dette er en dårlig pris.

 

De er veldig stillegående (på lave hastigheter) og flytter i tillegg veldig mye luft. Det følger veldig mye med som ikke alltid følger med andre vifter og kvaliteten skal være en del bedre. Jeg merker f.eks. god forskjell på Antec og Noctua vifter, med tanke på kvaliteten samt støy og luftstrøm etc. Garantien er på 6 år. Det sies at de bruker en teknologi som gir mindre støy og støyer mindre etter tid. Dette skal jeg ikke påstå at stemmer fordi jeg har ikke noe bevis på det, men jeg tviler ikke på at det stemmer.

 

Når det kommer til Noctua NH-D14 så er ihvertfall den utrolig bra priset. Du får veldig god ytelse, lavt støynivå, ganske mye ekstrautstyr i forhold til konkurenter. Det kan du ikke nekte for. Det er dog tester som beviser dette.

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Har selv NH-D14 som kjøler en i7-950 på 4GHz, og en kompis jeg bor med har samme prosessor på samme hovedkort og RAM. Han kjøler med en TRUE med 2stk 12cm vifter i push-pull, og den kjøler minst like bra som min NH-D14, om ikke hakket bedre. Hvis det er termisk ytelse du er ute etter er det lite du kan bytte ut TRUE med som ikke er vannkjølt :thumbup:

Noctua NH-D14 er faktisk bedre enn Corsair H70 vannkjølingen. Må nok mye opp i pris for å få noe bedre. Har dere helt likt system, og lik romtemperatur? Det er nok mange feilkilder som gjør denne påstanden usikker. NH-D14 er bedre enn True i følge tester, hvor testoppsettet er identisk for hver test. Jeg har NH-D14 og er ingenting annet enn storfornøyd.

 

Bor på rommet ved siden av ham, så skulle mene vi har relativt like temperaturer og slikt :) Er storfornøyd med min egen NH-D14, det skal ikke stå på det. Kom til å tenke på at han bruker en dyr kjølepasta med diamant i, mens jeg bruker den som følger med fra Noctua. Muligens der det ligger. Er uansett bare snakk om etpar grader :cool:

Lenke til kommentar
Bor på rommet ved siden av ham, så skulle mene vi har relativt like temperaturer og slikt :) Er storfornøyd med min egen NH-D14, det skal ikke stå på det. Kom til å tenke på at han bruker en dyr kjølepasta med diamant i, mens jeg bruker den som følger med fra Noctua. Muligens der det ligger. Er uansett bare snakk om etpar grader :cool:

Ifølge tester skal NH-D14 være bedre enn True. :) Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar
Bor på rommet ved siden av ham, så skulle mene vi har relativt like temperaturer og slikt :) Er storfornøyd med min egen NH-D14, det skal ikke stå på det. Kom til å tenke på at han bruker en dyr kjølepasta med diamant i, mens jeg bruker den som følger med fra Noctua. Muligens der det ligger. Er uansett bare snakk om etpar grader :cool:

Ifølge tester skal NH-D14 være bedre enn True. :)

Skulle bare mangle? Nh-d14 er jo så godt som 2xTRUE

Lenke til kommentar
Bor på rommet ved siden av ham, så skulle mene vi har relativt like temperaturer og slikt :) Er storfornøyd med min egen NH-D14, det skal ikke stå på det. Kom til å tenke på at han bruker en dyr kjølepasta med diamant i, mens jeg bruker den som følger med fra Noctua. Muligens der det ligger. Er uansett bare snakk om etpar grader :cool:

Ifølge tester skal NH-D14 være bedre enn True. :)

Skulle bare mangle? Nh-d14 er jo så godt som 2xTRUE

 

Må ikke glemme at TRUE er ren kobber, og dobbelt så tung som NH-D14. Det hjelper på varmeoverføringsraten :) Mener altså ikke å krangle her, er svært fornøyd med min egen. Sier bare at det ikke kan være rare poenget i å bytte ut TRUE med NH-D14.

Lenke til kommentar

True Cobber er i kobber, ikke vanlig True :yes:

 

Har førstnevnte, og du får True som ikke er i kobber også.

 

Og de fleste tester viser True Cobber ikke er noe poeng...den er for tung og ha i et vanlig kabinett, den kjøler omtrent ikke noe bedre.

 

Den gir ikke noe stort bedre temps enn Noctua, så vil aldri anbefalt True cobber.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

True Cobber er i kobber, ikke vanlig True :yes:

 

Å det var jeg ikke klar over, legger meg flat :blush:

 

Skal sies at TRUE copper er veldig tung. Kompisen min som har den har støttet den opp med ståltråd fra toppen av kabinettet for å hindre for mye stress på hovedkortet :!: En gyldig grunn til å kjøpe true copper er hvis du har trangt med plass i kabinettet, for NH-D14 er svææær :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...