Gå til innhold

Alvorlig feil i AVG 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som ønsker en veldig bra gratis internet security antivirus med firewall så er comodo den beste

 

http://www.comodo.com/home/internet-security/free-internet-security.php

 

Hvis noen vil kjøpe en bedre virus sjekker så er Norton og Kaspersky best syns jeg. Bitdefender er den biligste av de top 5.

 

Se her på tester

 

http://internet-security-suite-review.toptenreviews.com/

 

Denne testen er for 2010 utgaven ikke 2011.

Lenke til kommentar

Sluttet med antivirus for lenge siden. Har ikke hatt virus, trojaner, keylogger eller liknende heller. Blir pc'en din infisert er det nesten altid din egen feil og ofte kan ikke et antivirus program hjelpe deg. Et antivirusprogram burde være siste forsvarslinje, ikke første slik mange behandler det som.

Lenke til kommentar

Comodo er og blir best for den mer erfarene brukeren.

 

Dem utfordret Norton til en duel for en liten stund siden. Norton vant med 2% og norton valgte skadevarene.

 

Testeren viste ikke hvordan Comodo sandbox fungerte og ga derfor Comodo dårlig kritikk på noe som var feil.

 

Comodo bruker Default Deny og advarer deg om ALT som har noe betydning for PCen, eg Registry Key, eller at et program kobler til nettet.

 

For den litt mer erfarne brukeren kan så og si ingen ting slippe forbi comodo. slepper noe gjennom Norton :) ja så lykke til.

Lenke til kommentar

Kaspersky er et fantastisk program men kan sleppe gjennom skadevare som falske anti virus som kan så og si få PCn din ned på knærne. Men om du er i tvil om et program, kan du åpne en virituell PC gjennom kaspersky (den åpner så og si en ny desktop) og kjøre hva du vil der. Om den krasjer ved åpning så er det nok virus :). Og om det ikke fungerer kan du bare gå ut av den virituelle Pcn og alt du gjorde der er slettet.

Lenke til kommentar

Sundan :). Den testen der må du aldri forholde deg til. De fleste "Uavhennige" test sider får FORSKJELLIGE resultater. Utifra resultatene bruker denne testen veldig gammel malware som utgangspunkt som du nok aldri kommer over.

 

Dette er noen av programmene jeg personelig ville holdt meg unna

- IOBit 360

- Avira (dårlig på rootkits og falske anti virus)

- Spybot S&D

- Super Anti Spyware (er utrolig skuffet over dens ytelse på nyere malware)

- AVG

 

Jeg anbefaler

- Avast (generell dårlig på nyere falske anti virus men bedre nett beskytelse enn avira)

- Microsoft Security Essentials

- Comodo Internet Security (for den mer erfarne bruker)

(Husk, man kan BARE kjøre 1 ANTI-VIRUS om det ikke spesifiseres noe annet på hjemmesiden)

 

Til og supplementere alternativene over ville jeg hatt

- Malwarebytes

- HitmanPro

Begge disse gir fenomenal ytelse, og fantastisk beskyttelse.

Lenke til kommentar

Sluttet med antivirus for lenge siden. Har ikke hatt virus, trojaner, keylogger eller liknende heller. Blir pc'en din infisert er det nesten altid din egen feil og ofte kan ikke et antivirus program hjelpe deg. Et antivirusprogram burde være siste forsvarslinje, ikke første slik mange behandler det som.

Om du ikke har det, hvordan vet du at du ikke har hatt virus?

Lenke til kommentar

MSE er no dritt sammen med f.eks utorrent dog. Må disable realtime protection, ellers øker DPC latency såpass at det ikke blir artig å bruke maskinen til multimedia :)

MSE funker strålende med utorrent, jeg har aldri hatt problem med det. Sikker på at det ikke er noe rart med pc'en din?

Ikke bare meg nei: http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/msestart/thread/0519ba5e-f3d8-4caa-a193-01fea178aa4f

Synes denne kommentaren er så trivelig: Scroll through and note that Microsoft has acknowledged this to be a known issue in some cases and they are working to resolve it. They will not tell you or us when it will be fixed.

 

Også morsomt å se hvor vanskelig det var å få microsoft til å godta at det var en bug i MSE :)

Lenke til kommentar

Måten dem testet på har ingen ting og si. Hva dem testet har det. Det finnes flere tester som bruker virus som egentlig ikke er skadelige i det HELE tatt, dem gjør absolutt ingenting, dem tar ikke opp CPU eller noe. Slike kan ha en effekt på resultatet, i tilleg så tipper jeg minst 70% av disse virusene er noe shit vi ALDRI kommr til og komme borti.

Lenke til kommentar

Sluttet med antivirus for lenge siden. Har ikke hatt virus, trojaner, keylogger eller liknende heller. Blir pc'en din infisert er det nesten altid din egen feil og ofte kan ikke et antivirus program hjelpe deg. Et antivirusprogram burde være siste forsvarslinje, ikke første slik mange behandler det som.

Om du ikke har det, hvordan vet du at du ikke har hatt virus?

 

Ingen mistenkelig oppførsel. Formaterer relativt ofte. Bruker firefox med adblock og flashgot. I tillegg laster jeg ned et par forskjellige antivirus og antspyware programmer en skjelden gang hvis jeg mistenker noe. Aldri funnet noe som helst. Så lenge man bruker hodet vil det ikke være et problem.

Lenke til kommentar

Sluttet med antivirus for lenge siden. Har ikke hatt virus, trojaner, keylogger eller liknende heller. Blir pc'en din infisert er det nesten altid din egen feil og ofte kan ikke et antivirus program hjelpe deg. Et antivirusprogram burde være siste forsvarslinje, ikke første slik mange behandler det som.

Om du ikke har det, hvordan vet du at du ikke har hatt virus?

 

Ingen mistenkelig oppførsel. Formaterer relativt ofte. Bruker firefox med adblock og flashgot. I tillegg laster jeg ned et par forskjellige antivirus og antspyware programmer en skjelden gang hvis jeg mistenker noe. Aldri funnet noe som helst. Så lenge man bruker hodet vil det ikke være et problem.

 

Det er litt synd at du er uviten om handlingene et virus kan gjøre. Desverre så tar det ikke lang tid før man lager et virus som ikke kan bli funnet på en stund.

 

Formateringen har nok mye og si på om du har hatt virus eller ei, hvorfor formaterer du ofte forresten?, kjør et par gode programmer og da holder PCen seg fin.

Lenke til kommentar

Sluttet med antivirus for lenge siden. Har ikke hatt virus, trojaner, keylogger eller liknende heller. Blir pc'en din infisert er det nesten altid din egen feil og ofte kan ikke et antivirus program hjelpe deg. Et antivirusprogram burde være siste forsvarslinje, ikke første slik mange behandler det som.

Om du ikke har det, hvordan vet du at du ikke har hatt virus?

 

Ingen mistenkelig oppførsel. Formaterer relativt ofte. Bruker firefox med adblock og flashgot. I tillegg laster jeg ned et par forskjellige antivirus og antspyware programmer en skjelden gang hvis jeg mistenker noe. Aldri funnet noe som helst. Så lenge man bruker hodet vil det ikke være et problem.

 

Det er litt synd at du er uviten om handlingene et virus kan gjøre. Desverre så tar det ikke lang tid før man lager et virus som ikke kan bli funnet på en stund.

 

Formateringen har nok mye og si på om du har hatt virus eller ei, hvorfor formaterer du ofte forresten?, kjør et par gode programmer og da holder PCen seg fin.

 

Jeg tviler sterkt på at jeg trenger noen opplæring ifra deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...