Gå til innhold

Trenger hjelp til å utvide musikksmaken min!


TheSoapmaker

Anbefalte innlegg

Ey! Sitter nå og hører på techno/trance(vættfaen hva forskjellen er), og syns noe av det faktisk er fett. Jeg har bare hørt på Metal og Punk i 3-4 år, og vil få noe nytt inn i øra også. Trenger ikke være techno/trance.. Kan også være rap.

 

Vil helst ha noe som ligner dette. Legg gjerne til noe annet og. Kan godt hende jeg liker det og ;) Når det kommer til techno og trance osv; Helst instrumental! :)

Deadmau5 - Strobe Radio Edit

Justice - Genesis

LMFAO - I'm In Miami Bitch

Endret av Anarkorken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ey! Sitter nå og hører på techno/trance(vættfaen hva forskjellen er), og syns noe av det faktisk er fett. Jeg har bare hørt på Metal og Punk i 3-4 år, og vil få noe nytt inn i øra også. Trenger ikke være techno/trance.. Kan også være rap.

 

Vil helst ha noe som ligner dette. Legg gjerne til noe annet og. Kan godt hende jeg liker det og ;)

Deadmau5 - Strobe Radio Edit

Justice - Genesis

LMFAO - I'm In Miami Bitch

Sexy Bitch - david gueta, AKon

Lenke til kommentar

MEEEEEEEEEETALICA

lool... er jo metallica-fan :new_woot:

 

Ey! Sitter nå og hører på techno/trance(vættfaen hva forskjellen er), og syns noe av det faktisk er fett. Jeg har bare hørt på Metal og Punk i 3-4 år, og vil få noe nytt inn i øra også. Trenger ikke være techno/trance.. Kan også være rap.

 

Vil helst ha noe som ligner dette. Legg gjerne til noe annet og. Kan godt hende jeg liker det og ;)

Deadmau5 - Strobe Radio Edit

Justice - Genesis

LMFAO - I'm In Miami Bitch

Sexy Bitch - david gueta, AKon

Nee... Spyr litt når jeg hører Akon.. :p

Lenke til kommentar

Når du først nevner rap, så syns jeg albumet The Blueprint av Jay-Z er - tro det eller ei - et utrulig bra album. Ja, tekstene er til å spy i vinkel av, men jeg kan også verdsette et velprodusert album, og er det noe The Blueprint har så er det velkomponerte låter som det oser kreativitet av. Hvis du derimot er ute etter rap med knallbra tekst og mening, så anbefaler jeg deg å fyre opp litt Aesop Rock, El-P og Saul Williams.

 

Jeg starta med å høre på Sage Francis for å ta et opprør mot mine egne fordommer mot rap, så mulig dette er et greit sted å begynne.

Lenke til kommentar

Når du først nevner rap, så syns jeg albumet The Blueprint av Jay-Z er - tro det eller ei - et utrulig bra album. Ja, tekstene er til å spy i vinkel av, men jeg kan også verdsette et velprodusert album, og er det noe The Blueprint har så er det velkomponerte låter som det oser kreativitet av. Hvis du derimot er ute etter rap med knallbra tekst og mening, så anbefaler jeg deg å fyre opp litt Aesop Rock, El-P og Saul Williams.

 

Jeg starta med å høre på Sage Francis for å ta et opprør mot mine egne fordommer mot rap, så mulig dette er et greit sted å begynne.

Jeg har nok hørt mye rap. Var en hardbarka "gangster" før. Hehe. Men når jeg først hører på rap så går det mye i Dead Prez, Mos Def, Immortal Tech. ol...

Lenke til kommentar

Skader aldri å sjekke ut litt eldre musikk, gamle skivene til The Cure, David Bowie, Kate Bush, The Who, THe Rolling Stones, Neil Young. Ingen spesifikk sjanger her, bare ramset opp noen random gode band/artister.

 

e:Ellers ligger det masse fine albumguider her på forumet, bare å se litt der

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Jeg har en variert rapliste du kanskje kan se igjennom? :)

 

http://open.spotify.com/user/oyvind95/playlist/3CyViGn09iUZkB5em8zpOh

 

 

 

Ellers, Se på disse artistene: 7L & Esoteric, King Syze, Vinnie Paz, Planetary, Apathy, Chief Kamachi, AOTP, NWA, Cunninlynguists, Tommy Tee, Ken Ring, Don Martin, Nas, Eternia & Moss, Reef the lost cauze, Jedi Mind Tricks, Promoe, Cyne, K-Otix, AZ, DJ Premier, Wu Tang Clan, Demoz, Des Devious, Ill Bill, Doap Nixon, Snowgoons, Apollo, Jus Allah, Common, KRS One, Mos Def, 2 Pac, Biggie, Dilated Peoples, Guru

 

Guru og DJ Premier har en virkelig god duo som heter Gang Starr også :)

 

Kos deg! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...