Gå til innhold

Youtube snart lønnsom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det egentlig de skal gjøre det mer lønnsomt? Bare fylle på med ennå mer reklame enn det de allerde har? Har jo bare blitt mer og mer med årene føler jeg. Håper i vertfall ikke det ender med at man må kjøpe noe alla premium account eller noe i den duren for å være medlem fremover. Er det ikke mulig å melke litt penger ut av alle de store selvskapene som er der?

Lenke til kommentar

Solid og solid fru blom. Annenhver film jeg titter på er treig, eller laster ikke i det hele tatt. Mens andre videoer lastes ned på få sekunder.

 

Mistenker at dette har noe med at noen av deres videoservere er overbelastet eller bare treige. Internettilkoblingen min skal det iallefall ikke stå på, laster jo ned med 1.2 megabyte i sekunder.

Lenke til kommentar

Den tekniske utviklingen er nok det som vil senke driftsutgiftene ganske drastisk. Tipper kostnadenee går med med rundt 50% i året hvis de ikke øker videokvaliteten.

 

De har nylig økt til 1080p, så det har nok spist opp den tekniske utviklingen for et par år framover.

 

1080p? De har nylig økt til 2000p..

 

Om de heller feks. Øker frameraten på videoene, TROR jeg de ville fått mindre utgifter.

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at det her dreier seg om at Youtube etter hvert kan bli CF-positiv, reel lønnsomhet (dvs meravkastning på investert kapital) er de langt unna. Håpløst mange tullete oppkjøp i teknologibransjen, mon tro hvem det egentlig er som planlegger alle sammen? Skremmende mye imperiebygging.

 

Google gir jo i alle fall inntrykk av å være uavhengig av investeringsbankers mer eller mindre kreative pitching, selvdrevet IPO er ikke akkurat normen ...

Lenke til kommentar

Til dere som klager over at youtube er treg, sikker på at problemet ikke ligger på deres egen side? Jeg er en svært hyppig "tuber" og har sjelden problemer med at ting lagger/ikke loader osv, selv om jeg alltid bruker 720 eller høyere kvalitet. Og dette til alle døgnets tider.

 

En jeg kjenner har 4-5MB download fart, og 2-3opp.

 

Han klager like mye som meg.

 

Sikkert du som stjeler all farta.

Lenke til kommentar

Til dere som klager over at youtube er treg, sikker på at problemet ikke ligger på deres egen side? Jeg er en svært hyppig "tuber" og har sjelden problemer med at ting lagger/ikke loader osv, selv om jeg alltid bruker 720 eller høyere kvalitet. Og dette til alle døgnets tider.

Internettilkoblingen min skal det iallefall ikke stå på, laster jo ned med 1.2 megabyte i sekunder.

Når jeg går inn på youtube, får jeg alltid den dårligste kvaliteten. Selv om innstillingene på profilen min sier at de skal alltid velge den beste tilkoblingen. Det irriterer grenseløst.

Lenke til kommentar

4-5MB, altså tilsvarende 40-45mbit og 25 opp? Jeg har forøvrig 25/10.

 

Farten avhenger også veldig av hvilke videoer du ser på, og hvilke youtube servere du streamer fra. Så vidt jeg har forstått avhenger servervalget blant annet av hvor du befinner deg hen i verden.

 

 

edit:

 

@Slimda: Greasemonkey + dette scriptet løser den saken.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

4-5MB, altså tilsvarende 40-45mbit og 25 opp? Jeg har forøvrig 25/10.

 

Farten avhenger også veldig av hvilke videoer du ser på, og hvilke youtube servere du streamer fra. Så vidt jeg har forstått avhenger servervalget blant annet av hvor du befinner deg hen i verden.

 

Jeg gidder ikke se en ole brum video fordi den laster kjappere..

 

Heller ikke å flytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaaanskje, og bare kanskje, partner-accounts får mer.. fart. Er noe begrenset av disse.

 

Det kjipe er at 80% av de bare har MW2.......

 

Men iallefall de som har innsett av det suger en del kommer nok til å "bytte" til CoD: Black Ops.

 

Også gode playtrhorugh-folk, som feks darksydephil har det. Alt man trenger er jo bare masse views, subs og popularitet.

Lenke til kommentar

I mine øyne så har tjenesten tapt seg kraftig. Det er mer et irritasjonsmoment å se filmer enn å la være.

Ting som skal være 'smarte' for eksempel. Før hadde jeg ikke full HD-skjerm, så jeg se på 720p og det hendte i flere tilfeller at jeg klargjorde (lot filmene laste) flere filmer på en gang mens jeg gjorde noe annet som jeg skulle se på i fullskjerm når jeg kommer tilbake. Neida, smarte youtube setter da 1080p som standard når det er fullscreen, så da må den laste IGJEN. #/()=%789 . Og hvorfor kan en ikke alltid be om å få høyeste oppløsning OPPTIL en oppløsning? 240-480 er mer eller mindre bortkasta med mindre en særegent vil ha den oppløsningen.

 

Alt i alt, så virker tjenesten tungvind og det at den skal gjøre alt for meg, gjør at jeg mister kontrol på hva som skjer. Jeg skjønner ikke hvordan jeg får ting til å spille av en liste som er laget, eller hvordan jeg lager en, eller hvordan jeg kan ditt og datt. For mye styr for meg.

 

Nå skal de jo komme med streaming og? Håper de blir bedre enn Ustream, da Ustream har mer eller mindre satt standarden av streaming-sider.

 

Og når det gjelder hastighet, jeg velger heller å prestreame flere videoer enn å håpe på en god server (som sjeldent kommer) da det ikke er noen kømulighet. Jeg har null ønske om å bruke den tregeste serveren og venter heller 3-4 min på en nærme da det går kjappere.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...