Gå til innhold

Bingmotoren skal brukes i Yahoo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, aldri hatt noe positivt inntrykk av enten den ene eller andre. Men trodde nå at Yahoo søkemotoren var bedre enn dette?

 

Bing og Yahoo skal fremdeles fremstå som to ulike søketjenester ut mot brukerne, det er altså kun selve søkemotoren som deles.

Dette betyr at man komer til å få like søkeresultater på begge to? Ettersom begge har samme søkemotor? :roll:

Lenke til kommentar

Cananda er sikkert et vakkert land.

 

Min erfaring er at Bing er dårlig i forhold til Google, uten at jeg har undersøkt om det er dårlig indeksering eller dårlig søkealgoritme i indekseringen som er årsaken. Jeg har ivertfall erfart fra egne prosjekter at Google er mye raskere og hyppigere til å indeksere sidene jeg har vært borti.

 

Bing og Yahoo skal fremdeles fremstå som to ulike søketjenester ut mot brukerne, det er altså kun selve søkemotoren som deles.

Dette betyr at man komer til å få like søkeresultater på begge to? Ettersom begge har samme søkemotor? :roll:

Det spørs om de deler indeksering.
Lenke til kommentar

Bing er faktisk ikke så ille. Google har med å favorisere egne tjenester i søkene sine (like til div youtube klipp osv). Ikke at det er noe direkte galt i dette, men syntes bing til tider kan være et greit alternativ, da den ofte plukker opp relevante ting google ikke fant.

 

Yahoo derimot har jeg aldri hatt noe suksess med. Like greit at de merger for min del. Yahoo's markedsandel har jo bare gått nedover de siste årene, så kanskje det er like greit for Yahoo også, å få en liten dytt.

Lenke til kommentar

Forresten det og favoritesere Youtube som kommenteres lenger oppe. Det er 100% possitivt, selv når jeg trenger guides å sånt så liker jeg og ha visuell hjelp. Det at bing ikke integrerer youtube er totalt negativt. Og uansett Google er mye bedre en Bing, dem har flere treff, mer minimalistisk og sjappere på søk

 

Jeg kunne desverre ikke redigere, kan ikke se en slik knapp men Bing finner aldri mer relevante ting en Google, om det så gi meg et søkeord så skal vi nok se, nei Google har mye mer innholds rik info tilknyttet nyttige sider, Bing hadde veldig få treff på min VG skole mens Google hadde et par sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...