Gå til innhold

Test: Antec Twelve Hundred


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt dette kabinettet, og det suger, upraktisk og lite for seg gjort. Byttet det ut med et Corsair Obsidian 800D

800D corsair smiley

 

Bare for å ta ett eksempel, skal man virkelig måte fjerne begge side panelene, så skru løs og dytte ut 3 forskjellinge brønner bare for og rengjøre støvfilterene ...

 

Heller var det ikke nok plass bak bakplata for kablene uten at side panelet bulte utover.

 

Og det er ikke så godt egnet med tanke på vannkjøling.

 

P.s AVG rapporterer denne siden til meg som: Fraud site....-_-

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Jeg har dette selv, og er enig i hva dere skriver. Men, viftene er faktisk ganske stillegående når de står på "Low" og da kjøler det dog fortsatt veldig bra. Det er faktisk litt tungvindt å montere for eksempel optiske drev og harddisker fordi alt må skrus fast manuelt. Jeg har ikke noe imot det, så derfor ser jeg ikke det som en ulempe for meg. Dette har jo med smak og behag å gjøre. Når det gjelder viftene så har jeg tenkt å bytte dem ut med Noctua vifter fordi de er faktisk ganske bråkete, ivertfall når de står på "High". Alt i alt elsker jeg kabinettet.

Lenke til kommentar

Vilka andra kabinetter kan ha en stående 3X120mm++ radiator i push/pull i front, och fortfarande ha gott om plats kvar? För 1400 spänn?

Det kanske inte är det estetiskt snyggaste chassit i världen, men vafan? Det står ju under skrivbordet i alla fall. På low är det inte mycket ljud som kommer ut.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Twinflower:

Ulempe A: Kablene blir bøyd ganske kraftig.

Ulempe B: Må opp med begge dekslene for å koble i en enhet.

Ulempe C: Det blir veldig mye styr med kabelrot dersom man skal koble inn/ut enheter.

 

^^.

 

 

Hehe, touche!

 

Men som tilsvar: A, jeg bruker bare vinklede satakontakter. B, I det Lian Li-eksemplet jeg så kunne man dra ut harddiskbrønnen fra ene siden, og C, nei :)

Lenke til kommentar

Har dette kabinettet selv og må si meg svært fornøyd. Visst er det litt mye styr med skruer om man skal ha inn noen nye komponenter, men det kan man leve med. Når det gjelder rensing av støvfilter til frontviftene har jeg unnlatt å sette inn skruene på "baksiden", slik at jeg ikke trenger å ta av begge side-dekslene for å gjøre dette. Syns ikke viftene lager mye støy på laveste hastighet. Pipingen som nevnes hadde jeg ikke vært borti inntil helt nylig, mistenker at dette er noe som kan fikses med f.eks. en dråpe .556

Lenke til kommentar

Bytta ut dette kabinettet mot et SS TJ07, angrer ikke en døyt :) 1200 er fint for sitt bruk, men for lite for intern vannkjøling om man ikke vipper frem dremelen.

 

En annen ting som irriterer meg med kabinettet, er at det ikke er langt/dypt nok. Får jo ikke plass til 9 HDD'er + grafikkort..

Lenke til kommentar

har kabinettet selv..

TUNGT og unødig stort. Viftene kan justeres ned til minimum, og da er ok og støyer nesten ikke.

 

Montering av HDD er helt idiotisk da du må demontere en hel kasse i fronten (8 skruer ++ ) for å ta denne ut og feste harddiskene.

 

Positive er kanskje den store og stille viften i toppen og PSU-kablene som du kan gjemme bak hovedkortveggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...