Gå til innhold

Test: Antec Twelve Hundred


Anbefalte innlegg

Har sjølv kabinettet og er nøgd med det sjølv om eg fekk det i 2008. Legger ikkje merke til ulemper sida winamp køyrer alltid i bakgrunnen :Þ

 

 

P.S. AllColor Kva AVG rapportera som fraud site er jo ikkje vetig informasjon, er så lei av falske alarmar der MSE sin er alltid korrekt. Kven brukar no AVG lenger når MSE er og gratis og eiger det i ytelse og sikkerheit..... er berre å google avg vs mse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kabinettet selv..

TUNGT og unødig stort. Viftene kan justeres ned til minimum, og da er ok og støyer nesten ikke.

 

Montering av HDD er helt idiotisk da du må demontere en hel kasse i fronten (8 skruer ++ ) for å ta denne ut og feste harddiskene.

 

Positive er kanskje den store og stille viften i toppen og PSU-kablene som du kan gjemme bak hovedkortveggen.

Det er fullt av harddiskplasser nede, og det trengs bare 4 skruer. Det er fort gjort. Kunne godt vært vridd 90 grader slik at du bare trengte å ta av den ene døren, men det får våge seg. Er fornøyd jeg.

 

Forresten, en annen ting jeg liker med dette kabinettet er at du kan modifisere fronten slik du vil. Kan sette inn/ut vifter, ta bort alt av harddisk kassetter (5,25" til 3,5" kasetter med plass for 3 stk HDD), slik at luftstrømmen blir bedre. Jeg har tatt bort alt av kasetter, og har bare viftene, i tilleg til en 5,25" til 3,5" adapter for harddisken min og selvfølgelig et optisk drev. Det er også mye vifteplasser og ellers god plass. Jeg liker egentlig at det er stort og romslig. At den er tung bryr jeg meg egentlig ikke om. Ingen problem å frakte den heller, den er faktisk ikke så tung at det er problemer med å løfte den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

 

P.S. AllColor Kva AVG rapportera som fraud site er jo ikkje vetig informasjon, er så lei av falske alarmar der MSE sin er alltid korrekt. Kven brukar no AVG lenger når MSE er og gratis og eiger det i ytelse og sikkerheit..... er berre å google avg vs mse

 

Ja du har helt rett, brukte MSE før.....-_-

Jeg må bare a ha glemt det bort høhø

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kommentar ifm. rens av luftfilter på Antec Twelve Hundred:

 

Lag en liten slakk på strømkabelen som går til viftene i front. Disse kablene er festet til harddisk-rammen, men man kan fint løsne litt på disse feste-anordningene og gi slakk på kabel.

Når man da ønsker å støvsuge filterene i front kan man bare stikke et lite, smalt skrujern (flatt) inn på den ene siden av "filterhuset" (den rammen hvor selve filteret sitter i) og vippe forsiktig til siden. Dermed "klikker" dette filterhuset av fra harddisk-rammen og man kan løfte ut filteret og støvsuge dette.

Med andre ord: Man trenger ikke skru en dritt for å ta ut filterene i dette kabinettet!

 

Kyrre

Lenke til kommentar

Kommentar ifm. rens av luftfilter på Antec Twelve Hundred:

 

Lag en liten slakk på strømkabelen som går til viftene i front. Disse kablene er festet til harddisk-rammen, men man kan fint løsne litt på disse feste-anordningene og gi slakk på kabel.

Når man da ønsker å støvsuge filterene i front kan man bare stikke et lite, smalt skrujern (flatt) inn på den ene siden av "filterhuset" (den rammen hvor selve filteret sitter i) og vippe forsiktig til siden. Dermed "klikker" dette filterhuset av fra harddisk-rammen og man kan løfte ut filteret og støvsuge dette.

Med andre ord: Man trenger ikke skru en dritt for å ta ut filterene i dette kabinettet!

 

Kyrre

Viftefilterene sitter jo nedi en beholder i en kassett som viften er skrudd fast i? Grillen er jo også skrudd fast. Jeg vet egentlig ikke hva du mener her, men håper du har rett. Har dette kabinettet selv, skal skjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Kommentar ifm. rens av luftfilter på Antec Twelve Hundred:

 

Lag en liten slakk på strømkabelen som går til viftene i front. Disse kablene er festet til harddisk-rammen, men man kan fint løsne litt på disse feste-anordningene og gi slakk på kabel.

Når man da ønsker å støvsuge filterene i front kan man bare stikke et lite, smalt skrujern (flatt) inn på den ene siden av "filterhuset" (den rammen hvor selve filteret sitter i) og vippe forsiktig til siden. Dermed "klikker" dette filterhuset av fra harddisk-rammen og man kan løfte ut filteret og støvsuge dette.

Med andre ord: Man trenger ikke skru en dritt for å ta ut filterene i dette kabinettet!

 

Kyrre

Viftefilterene sitter jo nedi en beholder i en kassett som viften er skrudd fast i? Grillen er jo også skrudd fast. Jeg vet egentlig ikke hva du mener her, men håper du har rett. Har dette kabinettet selv, skal skjekke når jeg kommer hjem.

 

Den delen hvor selve viften og filteret sitter i ("beholder" som du sier) er ikke skrudd fast i resten av kabinettet. Den er bare klipset fast. Hvis du gir slakk på strømkabelen (strømkabelen er festet til harddisk-brønnen innenfor viften) kan du klipse denne "beholderen" av fra resten og trekke "beholderen" langt nok ut til at du kan løfte opp filteret. Såre enkelt. U see?

Lenke til kommentar

Den delen hvor selve viften og filteret sitter i ("beholder" som du sier) er ikke skrudd fast i resten av kabinettet. Den er bare klipset fast. Hvis du gir slakk på strømkabelen (strømkabelen er festet til harddisk-brønnen innenfor viften) kan du klipse denne "beholderen" av fra resten og trekke "beholderen" langt nok ut til at du kan løfte opp filteret. Såre enkelt. U see?

Tja, jeg hadde rett. Men det hadde også du. ;) 5,25" grillen i fronten var skrudd fast i selve kabinettet, men hvis jeg setter disse i uten skruer så går det jo å bare trekke den ut, og sette den inn igjen (slik du sa). Den sitter ikke like godt fast uten skruer, men så det skal gå fint, siden maskinen bare står der.
Lenke til kommentar

Den delen hvor selve viften og filteret sitter i ("beholder" som du sier) er ikke skrudd fast i resten av kabinettet. Den er bare klipset fast. Hvis du gir slakk på strømkabelen (strømkabelen er festet til harddisk-brønnen innenfor viften) kan du klipse denne "beholderen" av fra resten og trekke "beholderen" langt nok ut til at du kan løfte opp filteret. Såre enkelt. U see?

Tja, jeg hadde rett. Men det hadde også du. ;) 5,25" grillen i fronten var skrudd fast i selve kabinettet, men hvis jeg setter disse i uten skruer så går det jo å bare trekke den ut, og sette den inn igjen (slik du sa). Den sitter ikke like godt fast uten skruer, men så det skal gå fint, siden maskinen bare står der.

 

HMM.... Jeg tror vi prater forbi hverandre nå. Jeg mente ikke bare selve grillen i front, men hele enheten med vifte + filter + grill. Denne delen er vel ca 5 cm dyp (?) og det er hele denne som er klipset fast til hdd-brønnen. Hvis du åpner kabinettet ditt (ta av begge side-dører), og løsner en av brønnene (som sitter fast med 8 stk. blanke tommelskruer) så ser du dette veldig lett. Jeg mener altså at man løsner hele viften + filter + grill (la oss kalle dette viftehuset) med skrujern-trikset jeg nevnte tidligere. Hmm...Det ble vanskelig å forklare. Jeg skal prøve å ta noen bilder senere i dag. Det skal sitte akkurat like godt fast som orginalt, garantert. Hvis noe virker slarkete/løst har du gjort det feil ...

Lenke til kommentar

Jeg har skrudd i dette kabinettet utallige ganger, og bør nevne at jeg har tatt ut HDD-brønnen/kasetten. Det eneste jeg har i front er vifte + viftebeholderen + viftefilter og 5,25" grill. Har ingen planer om å remontere disse HDD-brønnene/kasettene, pga jeg ikke bruker dem (har HDD-5,25" kjøler) og vil ikke ha noe som ødelegger luftstrømmen. Men det fungerer greit å bare ha de løse. De sitter godt nok.

Lenke til kommentar

Jeg har skrudd i dette kabinettet utallige ganger, og bør nevne at jeg har tatt ut HDD-brønnen/kasetten. Det eneste jeg har i front er vifte + viftebeholderen + viftefilter og 5,25" grill. Har ingen planer om å remontere disse HDD-brønnene/kasettene, pga jeg ikke bruker dem (har HDD-5,25" kjøler) og vil ikke ha noe som ødelegger luftstrømmen. Men det fungerer greit å bare ha de løse. De sitter godt nok.

 

Aha, du har ikke HDD-brønnene montert i. Da funker ikke det som jeg nevner nei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...