Gå til innhold

Test: Huawei U8230 Social


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi ignorerer den absolutt ikke. Såvidt vi er kjent med er ikke HTC Wildfire testet av norske nettsteder ennå. Ifølge vår pressekontakt i HTC ble anmeldereksemplaret sendt ut i går.

 

Wildfire er som sterkeste konkurrent til Huawei U8230 snarere en av de viktigste telefonene i øyeblikket, og den vil gå direkte til test når den kommer. Forhåpentligvis har vi en test klar på den i løpet av kommende uke :)

 

Huawei var i hyllene hos Elkjøp og Lefdal, men de skal såvidt jeg har skjønt ha blitt tomme. Neste forsyning inn til Norge skal være på plass i løpet av kort tid. Det er ikke uvanlig med noe hikke rett etter en nylansering. Spesielt ikke når det dreier seg om en såpass gunstig priset telefon.

 

Selv til 2500 som Elkjøp og Lefdal nå selger den til forsvarer den forsåvidt prisen greit. Til 1900 er den rett og slett fantastisk.

 

At vi testet denne først er altså av den enkle grunn at den kom inn til test først :)

Lenke til kommentar

mandela: Det er litt usikkert. Komponentene som skal muliggjøre så billige telefoner skal jo være på vei, men noen ytterligere nyheter omkring dem har ikke vi fanget opp ennå.

 

Det er jo ofte slik at det tar litt tid fra referansekomponenter er klare til noen har ferdige produkter basert på dem. Det er også usikkert om disse billigkomponentene er like kapable som utstyret vi finner i U8230.

 

Om de er det skal man ikke se bort fra at produsenter kalkulerer med at et produkt er godt nok til å selges dyrere i en periode. Man skal ikke glemme at produsenter ønsker å tjene penger der de kan.

 

Uansett er nok U8230 et godt steg på veien, ved å flytte ned blant annet en stor kapasitiv skjerm til begynnersjiktet :)

Lenke til kommentar

Den beste sammenligningen til denne telefonen som jeg kan komme på må være Samsung Spica.

 

Android 2.1, samme skjerm og stort sett samme funksjonalitet.

 

Med en pris på ca. 900,- så må vel den være et mye bedre kjøp?

 

-KJ

 

EDIT:

 

Hvis du lurer på hvor jeg får den til 900,. så er det med hos Telenor, med abbonnementet Super. (Da er månedsprisen i ett år innregnet i totalen...)

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Vi tar ikke hensyn til kampanjetilbud med abonnement når vi tester telefoner. Vi går ut fra vanlig utsalgspris for telefonen uten abonnement. Kun på telefoner som ikke er tilgjengelig på andre måter bruker vi pris inkludert abonnementsavgift.

 

Likevel er det ingen tvil om at man kan få telefoner til billigere totalpris med abonnement. Jeg vet at Samsung Wave har blitt solgt til en krone her og der, med abonnement til 129 i måneden. Totalprisen blir da rundtom 1550 kroner. Dermed slår egentlig det tilbudet fletta av det meste annet jeg kommer på.

 

Problemet med operatørkampanjer er at utsalgssteder, vilkår, abonnement, tilknyttede tjenester endres svært raskt. Og slik, svært spesifikk info har ikke prisguide fullt oppdatert info på.

 

Det spørs dessuten om ikke man kan få denne også ganske billig med abonnement når først salget har begynt å rulle. Huawei samarbeider ganske tett med Telenor.

Lenke til kommentar

Nå har jo ikke denne telefonen samme skjerm som spica, siden den har 3.2 og huaweien har 3.5, så den vil stille seg i skjermstørrelsesligaen til iphone.

 

Sendte en epost til huawei og spurte om denne telefonen er planlagt for videre oppdateringer.. eks: android 2.2.

Får se om jeg får noe svar på det.. :)

Lenke til kommentar

Vi tar ikke hensyn til kampanjetilbud med abonnement når vi tester telefoner.

...

Problemet med operatørkampanjer er at utsalgssteder, vilkår, abonnement, tilknyttede tjenester endres svært raskt. Og slik, svært spesifikk info har ikke prisguide fullt oppdatert info på.

Nå skal det sies at i tilfellet Galaxy Spica har tilbudene vart i godt over en måned, med både Telenor og Djuice til priser under 1000 kr.

 

Jeg forstår holdningen deres angående å forholde seg til uten-abb priser når mulig, men her hadde leserne virkelig tjent på å bli informert om superprisen på Galaxy Spica. Om ikke prisguide.no har oversikt kan en oppegående Amobil-skribent få det på et par minutter.

 

Og når vi först er i gang, Spica har bedre byggekvalitet, Android 2.1, 3,5mm minijack +++, og altså under halve prisen, ulåst.

 

Lenker for de som ble interessert:

Djuice, 901 kr

Telenor, 907 kr

NetCom, 1549 kr

Endret av genser
Lenke til kommentar

HTC Wildfire er ikke en konkurrent til denne, ikke med så latterlig lav oppløsning. Jeg var postitiv til Wildfire selv, men nå ser jeg at den kun er en oppfølger til Tattoo...

 

U8230 er faktisk et godt kjøp hvis ikke kamera og 3.5mm plug er viktig for deg (desverre er det viktig for meg...)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt tre 3 stk av denne; først to til ungdommene i huset og så en til meg selv. Begge ungdommene hadde iPhone 2G fra før; men disse var i ferd med å slutte å virke skillelig. Dyrt å kjøpe to nye. Særlig eldste var svært skeptisk. Derfor fikk den yngste først. Hun ble veldig begeistret. Etter at eldste også fikk prøve, ble hun også veldig imponert og ville også ha. Og til slutt kjøpte jeg selv også. Fikk den første til 1995 på Elkjøp, den andre til 1895,- og til slutt utstillingsmodellen til 1500,-. Det går an å prute på Elkjøp. Vi er alle veldig fornøyde med den. Jeg lastet ned epostklienten TouchDown for å få tilstrekkelig sikkerhet til å bruke den mot jobben. Alt i alt en veldig god telefon

Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt LG Optimus her. Koster kun 1699 kr u/abbo, har android 1.6 (Som i følge LG vil bli oppdatert til 2.1/2.2 i sommer), 480x320 skjerm, og er blandt de raskeste androidtelefonene (i middelklassen, vel og merke).

PhoneArena og flere andre er i hvertfall svært fornøyd med den, og sammenligner den med HTC Legend og Hero hastighetsmessig.

 

PhoneArena sin test.

LG sin side om telefonen

Lenke til kommentar

Denne mobilen sug totalt! Jeg kjøpte meg en for 3 dager siden og den klarte ikke å lagre kontoene for internet og mms. det endte med at jeg fikk bytte den mobilen jeg hadde kjøpt til en annen av samme sort og det viste seg at det var samme problem på denne også. så jeg fikk velge meg en annen mobil og da kjøpte jeg meg HTC WILDFIRE! og tro meg den er bare rå! :D takk til elkjop som var så hjelpsom!

Lenke til kommentar

jeg har et spørsmål som jeg synest er veldig bra. hvordan kan dere si at en telefon har full tatatur når det ikke er tastatur på den. sist jeg skjekket var det et kriterie at den faktisk hadde det før man kan si at den har det. dere bør virkelig rette opp slike ting i prisguiden. hvertfall for meg og flere andre jeg kjenner er full tastatur et fysisk tastatur som du vipper, bretter, skyver eller på en eller annen måte får "ut" av telefnen lignende nokia n97 og n900 hvis dere mener at et skjerm tastatur er full tastatur kan dere få låv til å spille mmo-er med skjerm tastatur i windows. annet en det en god test og kansje en fremtidig telefon for min del. men en annen ting er jo underlig at dere ikke har greid å putte mer info om den i pris guiden ettersom at dere faktisk har hatt den mellom fingrene. dere må da gerie å legge inn f.eks. tilkoblinger ol. og på en andoid telefon vil jeg si at det å nevne prosessor og hvor kraftig den er et must. sammen med minne og lagrings kapasitet. så om dere greier å fikse infoen i pris guiden hadde det vert fint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har et spørsmål som jeg synest er veldig bra. hvordan kan dere si at en telefon har full tatatur når det ikke er tastatur på den. sist jeg skjekket var det et kriterie at den faktisk hadde det før man kan si at den har det. dere bør virkelig rette opp slike ting i prisguiden. hvertfall for meg og flere andre jeg kjenner er full tastatur et fysisk tastatur som du vipper, bretter, skyver eller på en eller annen måte får "ut" av telefnen lignende nokia n97 og n900 hvis dere mener at et skjerm tastatur er full tastatur kan dere få låv til å spille mmo-er med skjerm tastatur i windows. annet en det en god test og kansje en fremtidig telefon for min del. men en annen ting er jo underlig at dere ikke har greid å putte mer info om den i pris guiden ettersom at dere faktisk har hatt den mellom fingrene. dere må da gerie å legge inn f.eks. tilkoblinger ol. og på en andoid telefon vil jeg si at det å nevne prosessor og hvor kraftig den er et must. sammen med minne og lagrings kapasitet. så om dere greier å fikse infoen i pris guiden hadde det vert fint.

GSMArena

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...