Gå til innhold

Aprilfest 2010 - Trondster - Bare barnemat


Anbefalte innlegg

Bruker: Trondster

Utfordring: Bare barnemat - å ta bilder i April i det hele tatt er mer enn utfordring nok denne gangen..

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Det jeg har. Litt mer fokus*) på den nydelige Voigtländeren, kanskje?

Tilleggsutfordring: At det ikke bare blir nødløsninger.

 

Sliter med fritiden for tiden - som nybakt tvillingfar går det meste av tiden til barna - hjelper hverken med splitter ny pc, hi-fi/hjemmekino i kjelleren eller å ha en bag med en del kvalitetsoptikk, når man ikke har tid til å bruke noe av delene..

 

Skal prøve å gjennomføre aprilfesten, da. Kanskje jeg også får overskudd til noen ordspill og komponering på noen av bildene? :)

 

 

*) Manuell fokus, altså.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hihi - dette har nok ikke noe med barnemat å gjøre - å ta bilder er noe jeg gjør (vel - prøver å gjøre) innimellom all barnemating og bleieskift..

 

Dette er nærbilde av et par glødende kubber i kjøkkenovnen til svigers - litt justert i fargene. Litt mer "tradisjonell" hvitbalanse:

 

post-71211-1270223521,5517_thumb.jpg

 

 

Morsomt med justeringer - i DPP har man enda større muligheter for å justere hvitbalansen enn man har i ACR:

 

post-71211-1270223528,6516_thumb.jpg

 

Edit: ..Siste der ble det noe undervann-aktig over, synes jeg. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Det var noen få minutter med solskinn i Kongsberg i dag innimellom regn, snø, sludd og hagl, og jeg kastet meg ut i hagen for å skyte små spirer.

Tok noen makrobilder av sopp på en stubbe i hagen, da jeg kom over de nydelige små dråpene her i et bitte bitte lite edderkoppnett - tror dette er et sted opp mot 1:1..

 

2. April - Vårdugg

post-71211-1270224354,5624_thumb.jpg

ISO 200, 125mm, f/2.5, 1/400s

 

Ellers - ikke forvent daglige bilder fra meg, og bildene nå i påskeferien blir justert på læppisskjerm - vet ikke heeelt hvor nøyaktige farger og kurver blir.. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Tusen takk for fine kommentarer! :blush:

 

Ellers er jeg bortskjemt med fargerike ting som titter fram fra snøen - tipper snøklokkene i hagen har blomstret av innen jeg kommer hjem. Men - fant da noe fargerikt som tittet frem her i Kongsberg også!

 

3. April - Vårfisk

post-71211-1270306646,925_thumb.jpg

ISO 200, 24-70@63mm, f/2.8, 1/320s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...