Gå til innhold

Aprilfest 2010 - Trondster - Bare barnemat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er Løvetannsesongen - som alle hageeiere er så glade i.. :) ..Eller "Melkebøtte", som det heter her nede..

 

Ble ikke så mye tid i går, men jeg stakk ut på badet og tok et

 

19. April - SL portrett

post-71211-1271794856,0628_thumb.jpg

ISO 400, 125mm, f/2.5, 0.8s

 

Måtte skyte på full åpning - ellers ble det stygge refleksjoner fra speilet, med "ghosting" av de lyse bokstavene..

Lenke til kommentar

Fort og gæli i dag - seriøst dårlig tid.. :ermm:

 

Tatt håndholdt, med for lang lukker - måtte også ganske så høyt i ISO på full åpning. Håndholdt i krøkkete posisjon med lange brennvidder er ikke lett.. Motivet er rett borti veien, da. :)

 

 

20. April - Geocaching

post-71211-1271795192,6751_thumb.jpg

ISO 6400, 125mm, f/2.5, 1/40s

 

 

Dro ned eksponeringen litt i etterbehandlingen, men har ikke brukt noe støyfjerning.

(..og det er også støy i de vannrette linjene på selve etiketten - det er ikke bare sensoren. ;) )

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

I dag blir det en gammel kjenning, som ville være med på Aprilfesten. Vel - egentlig ikke, men jeg fanget ham nede i det mørkeste og fuktigste hjørnet av vaskekjelleren (eller "hula" eller hva man skal kalle det, mange mange meter under jordoverflaten, og så hadde han ikke så mye valg.

 

 

21. April - Gollum

post-71211-1271880507,9643_thumb.jpg

ISO 100, 125mm, f/4, 1/50s

Lenke til kommentar

En raritet jeg ikke har sett i Norge - det er tross alt en annen flora her nede..

 

Dette er smokketreet i full blomst - eller "sut-træet", som det heter her nede. Har sett flere mer eller mindre gråtende barn hjelpe til med å "dandere" et av disse trærne. Dette er strategisk plassert rett utenfor en Fætter BR-butikk, og man skal ikke se bort fra at enkelte får en liten something something der inne som kompensasjon for å kvitte seg med sine siste kjære smokker...

 

22. April - Ikke lenger barnemat

post-71211-1272053383,0769_thumb.jpg

ISO 200, 125mm, f/2.5, 1/500s

Lenke til kommentar

Har mange av disse i hagen, og tenkte jeg skulle fange noen av disse sarte, gule fargene før det ble alt for mørk til å ta bilder. Men - når jeg så får blåst dem opp litt større enn i virkeligheten, så ser jeg mange brune flekker og annet på blomstene. ..Og nå er det alt for sent å ta flere bilder. Jaja - the perils of Macro/Close up Photography, I guess.. ;)

 

23. April - Up close

post-71211-1272054096,5324_thumb.jpg

ISO 1600, 125mm, f/5, 1/160s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...