Gå til innhold

Chrome blir stadig mer populær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste forskjellen jeg merket var extension men mulig det er noe mer enn det.

Det er nøyaktig extentions som trekker opp. Stilt ved siden av Firefox så er det jo helt klart at chrome er raskere, med extentions på. Firefox har jo mye flere ext. men de viktigste har blitt portet over til Chrome.

 

Jeg brukte Opera før 4.0 og kan ikke si at jeg ønsker å bytte tilbake. Blir kanskje værre når Opera 10.5 kommer.

Lenke til kommentar

Jeg fatter fortsatt ikke at folk sier Chrome er raskere..

 

Placebo til tusen.

 

Firefox er fortsatt den nettleseren som leser kildekoden riktigst.. Det i tillegg til sikkerheten, det åpne utviklermiljøet og Tree Style Tab plugin gjør Firefox uslåelig. Heldigvis ser fortsatt flesteparten det. Rett og slett unødvendig av Google å satse så storstilt på ny nettleser.. Som koder får en bare mere å forholde seg til..

 

For en storbruker av www, gjerne med 30 tabs oppe samtidig, er det fortsatt ingenting som slår ryddigheten og organiseringsmulighetene en har i Firefox. Chrome er ikke i nærheten.

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Det burde også være obligatorisk å ikke bare referere pressemelding fra en aktør som måler dette, men også sjekk om tendensen er lik hos andre aktører, f.eks StatCounter.

 

Det er noe som tar 5 minutter om man kan jobben sin. At det faktisk er samme tendens i andre kilder er faktisk en realitet. Men det merkverdige er at Chrome 3 øker, så versjon 4.0 er ikke eneårsak. Det er ellers Europa som drar opp økningen mest.

Lenke til kommentar

IE blir brukt av så mange fordi den er standard i Windows. Nå skal man derimot kunne velge standard nettleser selv, og jeg vil da tro at IE sin markedsandel faller betraktelig.

 

Selv bruker jeg Chrome på skole-pcn, og Opera på hjemme-pcn. Føler ikke at forskjellen på disse to er så stor, men jeg er jo ingen nett-kjenner...

Endret av HanAndreTomaten
Lenke til kommentar

@ morten_s: Har du ikke prøvd Chrome en gang eller? Det er mye bedre fane alternativer i Chrome og jeg snakker med erfaring. Den er den beste nettleseren i sikkerhet. Så snakker du i vei om utvidelser igjen. Det er akkurat som å høre en iPhone fanboy snakke om at man "bare" trenger og stikke innom Apple Store for å skaffe en application. Firefox er ikke ryddig og når jeg har brukt det kommer det stadig opp et nytt vindu om at du må oppdatere ditt og datt. Chrome har utvidelser nå og det vil bli laget flere fra nå av. Prøv og undersøk litt før du roter i vei om slike ting.

Lenke til kommentar
Jeg fatter fortsatt ikke at folk sier Chrome er raskere..

 

Placebo til tusen.

 

Firefox er fortsatt den nettleseren som leser kildekoden riktigst.. Det i tillegg til sikkerheten, det åpne utviklermiljøet og Tree Style Tab plugin gjør Firefox uslåelig. Heldigvis ser fortsatt flesteparten det. Rett og slett unødvendig av Google å satse så storstilt på ny nettleser.. Som koder får en bare mere å forholde seg til..

 

For en storbruker av www, gjerne med 30 tabs oppe samtidig, er det fortsatt ingenting som slår ryddigheten og organiseringsmulighetene en har i Firefox. Chrome er ikke i nærheten.

 

Hvordan kan du si at Firefox er fortsatt den nettleseren som leser kildekoden riktigst? Hvordan kildekode skal tolkes er bestemt av organisasjonen w3c.org.

Ref: w3c

 

For å teste en nettleser sin evne til å tolke kildekode riktig så brukes en test kalt Acid 3. Ref: Acid3

 

Tar du en titt under Acid3 linken så ser du at Google Chrome er den nettleseren som har definitivt best statistikk på støtte av web standarder siden lansering. Til og med første versjon av Chrome var bedre til å støtte etablerte web standarder enn hva firefox er i dag.

 

Ønsker du å teste din nettleser med acid3 gå her: Acid3

 

Firefox er bra på dette punktet, men ikke best.

 

For litt humor, prøv acid3 med IE6 eller ie 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...