Gå til innhold

Hittil tynneste 42-tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greie med at fokuset har gått helt bort fra best mulig bygge og bildekvalitet over til så tynn som overhode mulig?

Hvorvidt TVen bygger 1mm ut fra veggen eller 1" bryr meg egentlig fint lite, tar seg godt ut der den henger uansett!

 

Ønsker større fokus på optimalisering av bilde og panelkvalitet og ikke et massivt race og konkurranse rundt "min TV er tynnere enn din!"

 

 

Men klart, flertallet der ute bryr seg vell faktisk mer om det visuelle og hvordan TVen tar seg ut, kontra hvordan det som faktisk blir vist på skjermen tar seg ut? Takk gudene for at kjæresten setter kvalitet langt fremfor design!

 

Hvorfor kommer det ikke flere komplette LED-baserte skjermen og bare Edge-baserte løsninger?

Lenke til kommentar

Synes artikkelen var litt uklar.

 

LG unveiled today a 2.6mm ultra-thin LCD Panel in the size of 42-inches marking with it the new world's thinnest LCD display. LG will build a 42-inch edge LED backlit TV around the 2.6mm thin panel that will weigh less than 4kg.

 

Det er altså panelet som er 2,6mm tynt, og ikke det ferdige produktet/prototypen. Det er ikke skrevet direkte feil i artikkelen, men burde vert presisert bedre. F.eks:

Panelet måler kun 2,6 mm i dybden, veier under 4 kilo og benytter LED-baklys.
Panelet måler 2,6 mm i dybden og veier 4 kg uten LED-baklys. Baklyset er ikke en del av LCD-panelet - som er nyheten her.

 

Uansett er det rekord, og stor sjanse for at dette også resulterer i tynneste ferdige produkt.

Lenke til kommentar
Produsentene har vel ikke tenkt tanken på at så tynne TV'er vil også lettere gå i stykker...!? Spør du meg så er 1 tomme tynn nok!

Jeg er også bekymret for at den kan bli for skjør, men på den andre siden så klager ikke folk over å ha bilder på veggene med bare et tynt glass og en tynn treramme.

Lenke til kommentar

Hvor tynn tv-en er spiller da for pokker ingen rolle. 3cm eller 3mm er "stor" forskjell, men det har da fortsatt ingenting å si..

 

Hvordan er sharp 700 46" i forhold til Samsung UE46B6050?

Har sånn nesten bestemt meg for Samsung, men må titte litt rundt på andre ting og.

Lydkvalitet spiller ingen rolle, for jeg skal ha hjemmekino anlegg.

Lenke til kommentar
Hvis noen vil se hva LED-teknologien kan prestere i bildekvalitet anbefaler jeg en titt på Sharps 700-serie. :new_woot:

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...sharp-46-lcd-tv

Jeg kan ikke "se" hvordan bildekvaliteten er utfra den lenken din, men jeg fant noe på YouTube som i hvertfall er visuelt:

 

 

Denne TV-en er forresten 3000 kroner billigere hos Netshop: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=139477

Lenke til kommentar
Produsentene har vel ikke tenkt tanken på at så tynne TV'er vil også lettere gå i stykker...!? Spør du meg så er 1 tomme tynn nok!

Jeg er også bekymret for at den kan bli for skjør, men på den andre siden så klager ikke folk over å ha bilder på veggene med bare et tynt glass og en tynn treramme.

Simen1...om et bilde detter ned fra veggen så tror jeg ikke folk blir så lei seg som hvis en TV til 25000 kr detter ned. Om man ikke har et bilde som er dyrere enn en TV da :p

Lenke til kommentar
Hvis noen vil se hva LED-teknologien kan prestere i bildekvalitet anbefaler jeg en titt på Sharps 700-serie. :new_woot:

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...sharp-46-lcd-tv

Jeg kan ikke "se" hvordan bildekvaliteten er utfra den lenken din, men jeg fant noe på YouTube som i hvertfall er visuelt:

 

 

Denne TV-en er forresten 3000 kroner billigere hos Netshop: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=139477

 

 

Da er den nesten garantert parallellimportert og du vil ikke finne et serviceverksted i Norge som vil røre TV-en. I tillegg kan det gi problemer med f.eks. språkvalg på TV-en, tekst-TV-problemer osv.

 

Å vise bildekvaliteten til en så god TV på YouTube er så godt som meningsløst. Det beste man kan gjøre er å stikke til nærmeste elektrovarehus og spørre om de har TV-en (noe alle varehus med respekt for seg selv bør ha)..

Lenke til kommentar
Ikke kjøp noen ting før det går noen år... Ny teknologi er både skrøpelig og mindre godt laget.

 

Med den holdningen og dagens utviklingstempo blir man sittende med den gamle bilderørs-TV-en ganske lenge ;)

 

Når det er sagt er LED og LCD langt fra "nye" teknologier, begge deler har eksistert i et par tiår, men det er først de senere årene at de har begynt å få skikkelig utbredelse og avanserte oppgaver. Kvaliteten på produkter i dag er minst like avhengig av folks krav om "billigere, billigere, billigere" som ny (ung) teknologi. Jo lavere pris, jo billigere komponenter, jo mer varierende kvalitet.

Lenke til kommentar
Denne TV-en er forresten 3000 kroner billigere hos Netshop: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=139477

Da er den nesten garantert parallellimportert og du vil ikke finne et serviceverksted i Norge som vil røre TV-en. I tillegg kan det gi problemer med f.eks. språkvalg på TV-en, tekst-TV-problemer osv.

Merkelig utsagn. Mener du virkelig at NetShop ikke kan drive service på en slik TV? Isåfall er det en opsiktsvekkende nyhet, fordi de da ikke har lov å selge den. Enhver butikk som selger slikt må ifølge loven kunne ta imot produktet for service. Og hvorfor skulle det ikke være norsk språkvalg på denne TV-en? Så vidt jeg vet er det lagt inn fra fabrikken og det ville vært unaturlig om de skulle fjerne dette før de sendte TV-ene til Norge.

 

Å vise bildekvaliteten til en så god TV på YouTube er så godt som meningsløst. Det beste man kan gjøre er å stikke til nærmeste elektrovarehus og spørre om de har TV-en (noe alle varehus med respekt for seg selv bør ha)..

Det er jeg enig i, men min lenke var i hvertfall mer visuell enn din. Det var du som refererte til bildekvaliteten med din lenke, jeg sa kun at jeg ikke kunne vurdere den utfra den lenken du oppga. Hvis du mente at man skulle gå til Elkjøp og vurdere kvaliteten, hvilket jeg er helt enig i, så var det ikke det du sa. Du henviste til en lenke og mente at vi kunne "se" bildekvaliteten via den.

 

> byttet nick fra Filthpig..

 

Gratulerer med et fornuftig valg.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...