Gå til innhold

Ny tablet fra Archos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg har sansen for tabler-PCer, og slik pris gjør det ikke akkurat mindre attraktivt. Skulle gjerne sett en test av denne når den kommer ut.

 

Crazymech: Så sinsykt bra at du måtte rette på Tommegreia, Skjønner ikke hvorfor de brukter tommebetegnelsen når de skriver norske artikler, kansje vi burde adoptere at den vil koste ca 500 dollar og en "halvfjers"??

Så du ønsker å se artikler som "Ny 106cm flatskjerm testes", eller "Archos er snart klar med en 23-centimeters tablet-PC"? Tommer blir brukt i mange sammenhenger, og personlig så ser jeg overhodet ikke problemet med å bruke enheten. For meg virker det som at det er ordet "tommer" som blir reagert på, hadde det blitt brukt tegnet " så ville det nok ikke bli kommentert. Som MMM nevner så er tommer en standard måleenhet, og det gjelder nok de fleste steder.

Lenke til kommentar
Jeg liker tablet-trenden, vurderer å skaffe meg noe slikt som fjernkontroll.

 

AtW

fjernkontroll? vi snakker om en full pc her...

 

At det er en full PC fører med seg noen fordeler og ulemper, men det utelukker den da ikke som fjernkontroll? Den er fleksibel software-messig, har en stor touch-screen, et fint fundament for en fjernkontroll. Ikke er den særlig mye dyrere enn logitechs heftigere varianter heller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg liker tablet-trenden, vurderer å skaffe meg noe slikt som fjernkontroll.

 

AtW

fjernkontroll? vi snakker om en full pc her...

 

At det er en full PC fører med seg noen fordeler og ulemper, men det utelukker den da ikke som fjernkontroll? Den er fleksibel software-messig, har en stor touch-screen, et fint fundament for en fjernkontroll. Ikke er den særlig mye dyrere enn logitechs heftigere varianter heller.

 

AtW

ah, vel da så, var ikke klar over hva priser logitech hadde lagt seg på så det virker som en alvorlig sløsing med penger...

Lenke til kommentar
Må si jeg har sansen for tabler-PCer, og slik pris gjør det ikke akkurat mindre attraktivt. Skulle gjerne sett en test av denne når den kommer ut.

 

Crazymech: Så sinsykt bra at du måtte rette på Tommegreia, Skjønner ikke hvorfor de brukter tommebetegnelsen når de skriver norske artikler, kansje vi burde adoptere at den vil koste ca 500 dollar og en "halvfjers"??

Så du ønsker å se artikler som "Ny 106cm flatskjerm testes", eller "Archos er snart klar med en 23-centimeters tablet-PC"? Tommer blir brukt i mange sammenhenger, og personlig så ser jeg overhodet ikke problemet med å bruke enheten. For meg virker det som at det er ordet "tommer" som blir reagert på, hadde det blitt brukt tegnet " så ville det nok ikke bli kommentert. Som MMM nevner så er tommer en standard måleenhet, og det gjelder nok de fleste steder.

 

 

Vanlig er å bruke det på skjermstørrelse, men ikke på tykkelse. Eg går ikke i butikken og ser på tv'er og spør hvor mange tommer tykk denne tv'en er. Dessuten er tommer veldig greit å forholde seg til når de er fulle tommer 1"=2.54cm, som er lett å regne på i hodet, men 0,68 tommer blir ikke så åpenbart.

Lenke til kommentar

Virker relativt rimelig.

 

Kunne tenkt meg noe sånt for å se tv-episoder eller lese på f.eks. i senga. Da er det viktig å kunne dimme lysstyrken mer enn tradisjonelle laptops kan. Mangelen på hw-tastatur gjør at jeg ikke tror en slik vil erstatte min N810, fordi jeg chatter mye på enheten min.

 

Noe tung i forhold til en pocketbok, grei vekt i forhold til netbooks.

Lenke til kommentar

Detta så interressant ut. Har lurt lenge på en webpc til å ha i bilen, men det her er jo akkurat det jeg trenger til slikt bruk. Så mye mulig det blir en sånn en her i huset også. Hendig størrelse og mangle fler muligheter enn en GPS, og i tillegg billigre med denne og en usb-gps enn for en skikkelig GPS med gode media-spiller egenskaper.

Lenke til kommentar

Virker til og kunne bli et intresant produkt, vis det er snakk om enkelkjerne Atom prosessor, blir det fort fjernkontroll som er bruksområdet, med dobbelkjerne får den fort flere muligheter sammen med om den kommer med mulighet for mer ram, 2GB+.

(blir det enkelkjærne N270-N280 og Max 1 Gb ram, blir funksjonene fort lett surfing og fjernkontroll).

 

Med dobbelkjerne mulighet og 2-4 GB ram, kan du jo bruke maskinen til noe større oppgaver...

 

Men blir som sagt spennende og se det endelige produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...