Gå til innhold

Apple tablet med 15" skjerm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får håpe man kan surfe hvor man vil da, og ikke bare på Apple godkjente sider, med Apple godkjent innhold.

Takk for omtanken, men så lenge sidene holder seg til standarder og ikke inneholder noe proprietær dritt fra Microsoft så går det nok bra skal du se... :roll:

 

Ville ikke vært for sikker. Du vet, Apple liker å gjøre det vanskelig for forbrukeren og kontrolere kundenes bruk.

 

Men jeg håper du har rett, selv om jeg ikke føler meg trygg før jeg ser det med egne øyner. Det er jo ganske typis Apple og skulle kontrolere alt. Vi får krysse fingrne.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

kul dings.. synd den kjører kjipt os.. :(, kunne da i det minste valgt android, men det gir neppe den kontrollen over brukerne som apple må ha .. ja ja.. rålekker om bildene stemmer, sikkert like dårlig på media som ipod/iphone er :( synd.. vel.. kan jo håpe på VLC player om den kjører fult OS X.. dog, jeg tvivler.. da kan jo brukeren la være å bruke iTunes...

Lenke til kommentar
kul dings.. synd den kjører kjipt os.. :(, kunne da i det minste valgt android, men det gir neppe den kontrollen over brukerne som apple må ha .. ja ja.. rålekker om bildene stemmer, sikkert like dårlig på media som ipod/iphone er :( synd.. vel.. kan jo håpe på VLC player om den kjører fult OS X.. dog, jeg tvivler.. da kan jo brukeren la være å bruke iTunes...

Tydeligvis en som ikke har mac, siden du sier sånt :)

Lenke til kommentar
kul dings.. synd den kjører kjipt os.. :( , kunne da i det minste valgt android, men det gir neppe den kontrollen over brukerne som apple må ha .. ja ja.. rålekker om bildene stemmer, sikkert like dårlig på media som ipod/iphone er :( synd.. vel.. kan jo håpe på VLC player om den kjører fult OS X.. dog, jeg tvivler.. da kan jo brukeren la være å bruke iTunes...

Tydeligvis en som ikke har mac, siden du sier sånt :)

 

Tydeligvis en som HAR mac siden du sier sånt :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe utpreget Apple fan, men jeg er spesielt skeptisk til denne enheten.

 

Grunnen til det er at jeg kan ikke skjønne annet enn at denne må bli rar å bruke:

Å holde den i en hånd vil uten tvil gjøre den hånden sliten etter en nokså kort stund.

Å holde den med to hender vil hindre deg i å bruke skjermen.

Å sitte med den foran seg på et bord vil være veldig rart for nakken over tid siden du må se rett ned i bord flaten. (Mulig den får en støtte som blant annet Nokia N96, med bøylen derimot må du være ganske forsiktig når du trykker på skjermen?)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Denne så nok interesant nok ut denne her. Hvis Apple slipper iPoder, lurer jeg på hvordan de blir seende ut. Foreløpig blir det nok harddisk i iPodene, men etterhvert som prisene går ned på ssd, vil dette finne veien inn til iPodene(ja jeg vet at enkelte av spillerene har flash-basert minne, men i de "store" iPodene er det mer 200gb lagring som gjelder, og da blir ssd-diskene litt dyre foreløpig)

Lenke til kommentar
Får håpe man kan surfe hvor man vil da, og ikke bare på Apple godkjente sider, med Apple godkjent innhold.

Takk for omtanken, men så lenge sidene holder seg til standarder og ikke inneholder noe proprietær dritt fra Microsoft så går det nok bra skal du se... :roll:

 

Ville ikke vært for sikker. Du vet, Apple liker å gjøre det vanskelig for forbrukeren og kontrolere kundenes bruk.

 

Men jeg håper du har rett, selv om jeg ikke føler meg trygg før jeg ser det med egne øyner. Det er jo ganske typis Apple og skulle kontrolere alt. Vi får krysse fingrne.

Det er ganske typisk deg å komme med denslags tullprat. Skaff deg en annen hobby enn å spre FUD om ting du åpenbart ikke har peiling på. Jeg sitter her og skriver dette på en Mac, har mange års fartstid på Mac, og typisk nok så har Apple aldri forsøkt å kontrollere hva jeg installerer på maskinen, hva jeg bruker den til eller hvor jeg surfer. Aldri.

 

Du må ha et skikkelig vrengebilde av virkeligheten for å kunne hevde at et selskap som har brukt de siste 30 åra på å utvikle og produsere det som er alment akseptert som de mest brukervennlige produktene innen sine sjangere "liker å gjøre det vanskelig for forbrukeren og kontrolere kundenes bruk". Så vennligst finn deg en annen tråd å trolle i.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hvilken planet du kommer fra. Men her på jorden er det alment kjent at Apple ønsker ekstremt stor kontroll over hvordan deres pordukter kan brukes og hva de brukes til. Hvilke program deres produkter brukes til/med, og hvilke produkt deres programmer kan brukes på.

 

Det er derfor vi har noe som kalles for Jailbreak, søksmål som dette, og hatt saker som dette.

 

Dersom dette er noe du kaller brukervennlig er det du som må ha et skikkelig vrangbilde av virkeligheten.

 

Jeg håper ikke slike begrensninger kommer til et slik produkt, da det virker som et veldig spennende produkt, et produkt jeg godt mulig kan tenkte meg, men det hadde ikke vært ulikt apple.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Eldar: Man skjønner at du ikke har vært mye borti Mac OSX før, men kun jailbreaking for å få gratis spill uten internett tilgang på iPhone / iPod Touch. Men allmennheten liker Apple og deres produkter; Mac OSX, Mac maskiner og iPhone´sa / iPod Touch´ene.

 

Jeg føler jeg har all frihet på Macbook Pro´en min med Mac OSX 10.6 og Windows 7 i Boot Camp, nye drivere for Windows nå på den nye Snow Leopard CD´en er det ikke det?

 

Jeg tror en touch tablet med OSX 10.5 vil være brukervennelig, og det hadde vært kult om man kunne brukt de som tegnebrett med fingra i feks Photoshop CS4 :D:ninja:

Lenke til kommentar

nah, litt meningsløst med slik dings egentlig. skal man surfe, har man nettpc/ vanlig bærbar, skal man se på film i farta, har man også bærbar! skal man høre på musikk har man mp3/mobil osv. Og hva er poenget med den her? Hvor digg er ikke det å surfe med en keyboard ? eller? Ogå en ting til, om man skal se på film, hvor gøy er det å holde en skjerm i 2 timer ?! ja siden, den kan ikke stå selv på et bord. isåfall må denne ligge på knærne, eller et bord = vond nakke :( ser også en forumbruker har skrevet et innlegg overfor, om samme problemet. Bare applefreaks ikke tar dette opp?

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Får håpe man kan surfe hvor man vil da, og ikke bare på Apple godkjente sider, med Apple godkjent innhold.

Takk for omtanken, men så lenge sidene holder seg til standarder og ikke inneholder noe proprietær dritt fra Microsoft så går det nok bra skal du se... :roll:

 

Ville ikke vært for sikker. Du vet, Apple liker å gjøre det vanskelig for forbrukeren og kontrolere kundenes bruk.

 

Men jeg håper du har rett, selv om jeg ikke føler meg trygg før jeg ser det med egne øyner. Det er jo ganske typis Apple og skulle kontrolere alt. Vi får krysse fingrne.

Det er ganske typisk deg å komme med denslags tullprat. Skaff deg en annen hobby enn å spre FUD om ting du åpenbart ikke har peiling på. Jeg sitter her og skriver dette på en Mac, har mange års fartstid på Mac, og typisk nok så har Apple aldri forsøkt å kontrollere hva jeg installerer på maskinen, hva jeg bruker den til eller hvor jeg surfer. Aldri.

 

Du må ha et skikkelig vrengebilde av virkeligheten for å kunne hevde at et selskap som har brukt de siste 30 åra på å utvikle og produsere det som er alment akseptert som de mest brukervennlige produktene innen sine sjangere "liker å gjøre det vanskelig for forbrukeren og kontrolere kundenes bruk". Så vennligst finn deg en annen tråd å trolle i.

 

beklager men det du sier her " de mest brukervennlige produktene innen sine sjangere "liker å gjøre det vanskelig for forbrukeren og kontrolere kundenes bruk" Dette er bare ren bullshit :) Tror du misforstår hva som menes med brukervennlighet. Nå prater ikke om hvor lett grensesnittet det er på apple produktene ala "menyene til Iphone er lette å bruke, åå så brukervennlig!".

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...