Gå til innhold

Test: Nokia N97


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du virka voldsomt uentusiastisk over telefonen, det skal seies, kanskje til og med litt skuffa også. Så skal det no også seies at det virker som om Nokia er litt uentusiastiske også...

 

Ellers ser det ut som ein grei telefon som går etter dei samme designprinsippene som man hadde for 5-10 år sia som konkurrerte med WinMo 5, berre oppdatert teknologi, pluss litt snadder. Strengt talt ein kjedelig telefon som dekker business-behov, men det er alt.

Lenke til kommentar

Ser dere ikke er helt fornøyd med batterikapasiteten. Finnes det egentlig mobiler i samme klasse med bedre batterikapasitet? Den har jo mye bedre batteri enn iPhone f.eks.

 

Er også uenig i at D-paden skulle plasseres ved siden av skjermen. Det ville både sett utrolig merkelig ut og vært helt bak mål når man spiller spill på telefonen.

 

Ellers synes jeg det var en god og rettferdig test :thumbup:

 

Morghus, er det eneste kriteriet ditt for at en vippeskjerm-telefon skal ligne på en annen at den også har vippeskjerm? Det finnes ingen 5-10 år gamle mobiler som ligner på denne. Ikke i nærheten en gang.

Lenke til kommentar
Morghus, er det eneste kriteriet ditt for at en vippeskjerm-telefon skal ligne på en annen at den også har vippeskjerm? Det finnes ingen 5-10 år gamle mobiler som ligner på denne. Ikke i nærheten en gang.

 

Det var satt på kanten, men det eg meinte var berre at mobilen generelt var dønn kjedelig og ligna mest på ein blanding mellom N85 og 5800. Greitt nok at det sikkert funker, men estetikk er voldsomt viktig når ein velger telefon. Kanskje ikkje for alle, men eit klart fleirtal er fyrsteinntrykket, det visuelle, rimelig make or break.

Lenke til kommentar

Jeg vet at det ikke er en råeste egenskapen noen sinne, men jeg har lest flere omfattende tester som ikke nevner det innebygde kompasset. Finnes dette i det hele tatt, eller var det bare en del av forhåndshypen? Jeg synes i hvert fall det hørtest interessant ut med et kompass som gjorde at kartet vrir seg ut ifra hvilken retning du går når du bruker GPS.

Lenke til kommentar
Jeg vet at det ikke er en råeste egenskapen noen sinne, men jeg har lest flere omfattende tester som ikke nevner det innebygde kompasset. Finnes dette i det hele tatt, eller var det bare en del av forhåndshypen? Jeg synes i hvert fall det hørtest interessant ut med et kompass som gjorde at kartet vrir seg ut ifra hvilken retning du går når du bruker GPS.

Dette med kompasset kan forfatter og innehaver av N97 sjekke, men han er på kjøretur fra Bergen til Oslo akkurat nå. Under device details på Nokias utviklersider er imidlertid kompass nevnt, men akkurat hvordan det fungerer i forhold til Nokia Maps eller Ovi Maps vet jeg ikke på stående fot.

 

( http://www.forum.nokia.com/devices/N97 )

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg denne telefonen, men ikke fått brukt den så veldig mye ennå.

 

Men en ting jeg reagerer på, noe som dere skrev sist dere skrev om telefonen også. At D-paden skal plaseres avsiden av skjermen. Det hadde jo vært helt ubrukelig og sett helt ræva ut. Skjønner ikke hvordan dere tenker dette.. Tastaturet er veldig godt å skrive på, men jeg kunne tenkt meg egne ÆØÅ taster.

 

Skulle det vært gjort noe med D-paden så måtte det vært å flytte den over på høyresiden. Slik som på f.eks E90. Det er nok en vanesak men jeg syns det er bedre å bruke høyre hånda.

 

Det jeg savner er at den nye hvilemodusen hadde hatt mulighet til å ha mer enn 6 programmer (1 er klokke og dato så du kan velge 5). Dette er helt genialt konsept, men får ikke plass til at jeg ønsker. Kunne gjerne tenkt meg å kunne bla mellom forskjellige slike hvilemodus skjermer. Det er også veldig genialt at dette kan sjules kjapt.

 

Veldig fornøyd.

 

Samt kunne jeg tenkt meg at det fulgte med en veske/pose e.l for å beskytte den litt mer. Vet at flere touch telefoner leveres med dette.

Det blir veldig fort fingermerke på min. Jeg har svart utgave.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Fikk telefonen i dag og er faktisk positivt overrasket. Bra førsteinntrykk!

 

Men! Ett problem, stappet i Minnekortet, men telefonen finner ikke kortet og jeg får heller ikke kortet ut av telefonen igjen...

Er sikker på jeg har satt det riktig vei, men når man presser det inn får å slippe låsen, så slipper den ikke....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...