Gå til innhold

Core i5 "Lynnfield" utsatt til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"På grunn av finansiell uro i markedet har Intel besluttet utsette lanseringen av Core i5"

 

Virker litt snodig å utsette en billig modell/platform pga. finansiell uro i markedet... Dette skulle vel heller motivere til å få den fortere ut, slik at disse som sliter idag fortsatt kan få seg noe nytt og raskt....

Lenke til kommentar
"På grunn av finansiell uro i markedet har Intel besluttet utsette lanseringen av Core i5"

 

Virker litt snodig å utsette en billig modell/platform pga. finansiell uro i markedet... Dette skulle vel heller motivere til å få den fortere ut, slik at disse som sliter idag fortsatt kan få seg noe nytt og raskt....

De er nok mer bekymret for å brenne inne med gamle systemer på lager.

Lenke til kommentar
Utsatt? Har det ikke hele tiden vært planen å lansere Lynnfield i 3. kvartal?

Jo jeg var også av den oppfatningen, men det har vel tidligere vært spekulasjoner om lansering til sommeren?

 

Ditto, satt også med det inntrykket. Var planen for meg å vurdere et i5-oppsett når CPUen skulle lanseres til høsten. :hmm:

 

Hva blir prisen, og er dette for mannen i gata, og hvordan blir ytelsen sammenlignet med 7i ?

 

Har vel bare lekket noe småtteri om ytelsen, som jeg tar med en klype salt. (Superpi, 3Dmark og sånt). Prisen skal visstnok starte fra US$196 for den minste modellen. Link

Lenke til kommentar
Hva blir prisen, og er dette for mannen i gata, og hvordan blir ytelsen sammenlignet med 7i ?
As it was expected, the CPU is slower than Core i7 920 but it's quite enough for the 3.2GHz clocked Phenom II X4 955

http://www.fudzilla.com/content/view/13848/1/

 

Klokke for klokke vil nok ytelsen ligge litt under Core i7, men ikke mye. Hovedforskjellen er at Core i7 er rettet mot high-end arbeidsstasjoner, og har en ekstra minnekontroller. Etterhvert vil man også få flere kjerner på Core i7 platformen.

 

 

Core i5 hovedkortene kommer til å bli mye billigere enn Core i7 kortene. Det er Core i5-platformen som skal erstatte LGA775 og Core2.

Lenke til kommentar

Core i5 hovedkortene kommer til å bli mye billigere enn Core i7 kortene. Det er Core i5-platformen som skal erstatte LGA775 og Core2.

Viktig poeng. Det er mange som er av den oppfatning at i7 skulle være en en mainstream løsning, mens det egentlig er en workstation/defeatured server rettet mot entusiast markedet. En mulig fordel med i7, foruten den høyere ytelsen, er større sannsynlighet for fremover kompatibilitet siden den i realiteten er en Xeon UP prosessor og de har som oftest to generasjoner i samme sokkel.

Lenke til kommentar

Core i5 hovedkortene kommer til å bli mye billigere enn Core i7 kortene. Det er Core i5-platformen som skal erstatte LGA775 og Core2.

Viktig poeng. Det er mange som er av den oppfatning at i7 skulle være en en mainstream løsning, mens det egentlig er en workstation/defeatured server rettet mot entusiast markedet. En mulig fordel med i7, foruten den høyere ytelsen, er større sannsynlighet for fremover kompatibilitet siden den i realiteten er en Xeon UP prosessor og de har som oftest to generasjoner i samme sokkel.

 

Core i7 er også rettet mot hardcore gamere.

 

Core i5 har så vidt jeg vet kun 1x PCIe 16x som er innebygget. Noe som betyr at man er begrenset til 2x PCIe 8x. Det er langt fra optimalt for CF/SLI, og 3 eller 4 kort er utelukket.

Nå finnes det riktignok løsninger fra 3. part som kan gi et hovedkort flere PCIe lanes, men de er noe omdiskutert.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg ikke jeg orker å vente på i5, går heller for i7 nå, eller en vanlig Core, erfaringmessig går det minste 3-4 månder fra produktet er Tilgjengelig" til man ahr godt utvalg av produkltet og hovedkort, og da er det snart jul, får heller kose meg med ny PC til sommeren :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Vil tro at om man brenner av extra cash på et i7, så vil systemet kanskje leve lenger enn om man går for budsjettmodeller. Med intel sitt hyppige bytte av sokler så er jo oppgraderinger litt mer begrenset.

 

Men nå er kanskje ikke cpu det folk har mest behov for lenger.. og kjøpe nye ting er jo altid gøy :)

Lenke til kommentar

P57 hørtes spennende ut.

Ellers har jeg hatt Ci7 siden januar og er strålende fornøyd. Gleder meg dog til å se hva som skjer videre med LGA1366 :).

 

P55 og P57 er dog interesant og er helt enig med GDI og flere at det er Ci5 som vil erstatte LGA775. Ellers kjøpte jeg senest i går et LGA775 HK til hjemmeserveren så det lever fortsatt i beste velgående siden Ci7 er mer for extreme/workstation brukerne.

 

Kjøpte Asus P5Q-E P45 som skal kjøre med en X3220 og 8GB DDR2 (hjemmeserver).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vil tro at om man brenner av extra cash på et i7, så vil systemet kanskje leve lenger enn om man går for budsjettmodeller. Med intel sitt hyppige bytte av sokler så er jo oppgraderinger litt mer begrenset.

 

Men nå er kanskje ikke cpu det folk har mest behov for lenger.. og kjøpe nye ting er jo altid gøy :)

 

i7 har egentlig bare to ulemper, og ingen av de er prisen på CPU (i mine øyne), litt labert utvalg skalige hovedkort til saklig pris, og ingen modeller med litt lavere effekt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...