Gå til innhold

Multicom med Atombasert mediacenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskinen mangler IR-mottaker, det er en showstopper.

 

Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har bygd min egen (med Antec 430-kabinett), så ville jeg seriøst vurdert denne, men kastet ut DVD-spilleren til fordel for et LCD-panel med fjernkontrollstøtte.

 

Flott at den selges uten Windows. XBMC er riktig programvare for denne, siste versjon av XBMC skal støtte HD-avspilling via grafikkortet, hadde vært artig med noen tester av om det funker som det skal på denne maskinen.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt skummelt å velge en prosessor som ikke yter nok til å dra dagens HD-filmer... Hva da om 12mnd når det sikkert har kommet enda mer krevende filtyper...?

 

Ellers, billig og fint, men tror mange ser seg blinde på prisen og ikke har særlig tekisk kompetanse til å vurdere kvaliteten og ytelsen de har behov for. Og når den leveres uten operativsystem i tillegg, da kan det fort bli mange skuffa kunder.

Lenke til kommentar

Får jo linux distroer spesialtilpasset XBMC, som kjører HW aksellerert HD med nvidia så det suser.

Men såklart vet man jo ikke hva som dukker opp bak neste sving, men tror nok 1080p kommer til å være en standard lenge fremover.

Noen så VELDIG mye mer komprimert en man har idag tror jeg ikke vi får se så lenge denne boksen er aktuell.

Mangelen på IR mottager er litt dumt.

Fint for den som vil ha det ferdig, planlegger å bygge selv.

Lenke til kommentar
Ellers, billig og fint, men tror mange ser seg blinde på prisen og ikke har særlig tekisk kompetanse til å vurdere kvaliteten og ytelsen de har behov for. Og når den leveres uten operativsystem i tillegg, da kan det fort bli mange skuffa kunder.

 

Hvis du absolutt vil ha inn Windows på den, så er det bare å huke av for det i konfigurasjonen, så får du det mot et ekstra pristillegg.

Lenke til kommentar
Personlig vegrer jeg meg litt for å ha en HTPC der CPU ikke er nok til å spille av HD-filmer. Det er stadig noe krøll med slike hardware-akselererte løsninger.

Uten GPU-aksellerasjon skal man vel ha rimelig heftig CPU for å klare å spille av 1080p. Særlig hvis det skal gjøres noe avansert med videostrømmen i f.eks fddshow.

 

Men når det er sagt så har jeg stor tro på at Ion skal klare å tygge unna 1080p-filmer som bare det selv om CPU er svak.

 

Er det ikke litt skummelt å velge en prosessor som ikke yter nok til å dra dagens HD-filmer... Hva da om 12mnd når det sikkert har kommet enda mer krevende filtyper...?

Nå er det jo vanligvis ikke CPU men GPU som drar HD-filmer. CPU kan godt være ennå tregere bare man har en skikkelig GPU til å gjøre jobben. Hvilke filtyper er det som skal lanseres om 12 måneder?

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett en versjon uten DVD. Kunne kanskje spart en 100 lapp. Hadde denne kostet 2500kr hadde jeg bestilt en i dag. Det er ikke det at jeg ikke kan spandere på 500kr til, men mer om det psykiske aspektet med å runde 3k, da er det ikke lenger billig som i "jeg tar to mens jeg er i gang".

Lenke til kommentar
prisen for laveste er jo allerede nesten dobbelte av det jeg betalte for min popcorn hour som spiller "alt" (alt jeg har truffet på hittil ihvertfall).

popcorn hour og en 1500gb disk i den så er det likt med billigste modellen.

 

Og popcorn hour er også langt mer begrenset.

 

AtW

 

Personlig vegrer jeg meg litt for å ha en HTPC der CPU ikke er nok til å spille av HD-filmer. Det er stadig noe krøll med slike hardware-akselererte løsninger.

Uten GPU-aksellerasjon skal man vel ha rimelig heftig CPU for å klare å spille av 1080p. Særlig hvis det skal gjøres noe avansert med videostrømmen i f.eks fddshow.

 

Men når det er sagt så har jeg stor tro på at Ion skal klare å tygge unna 1080p-filmer som bare det selv om CPU er svak.

 

Jeg vet ikke om jeg er enig i bruken av ordet rimlig heftig, men det krever en viss CPU, det er det liten tvil om. Jeg tror også ION klarer å tygge unna, men det er ofte problemer med denne type akselerering, at den ikke støtter all funksjonaliteten den burde, eller begrenset software-støtte er typiske eksempler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser veldig fin ut denne, hvis den klarer å dra full HD. Litt synd den ikke har trådløst og IR ja.

 

Så det var en over her som nevnte 780G + 4850E, og det vil jo være en mye kraftigere løsning som fortsatt er ca lydløs og bruker i underkant av 100W. Eller man kunne kanskje gått for et eldre og billigere kort uten integrert GPU og brukt et vifteløst HD4350 (200-300kr) som fint klarer full HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...