Gå til innhold

Youtube sliter mot konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

We're sorry, currently our video library can only be streamed within the United States.

 

International

For now, Hulu is a U.S. service only. That said, our intention is to make Hulu's growing content lineup available worldwide.

 

 

Kan selvfølgelig omgåes, men i utgangspunktet så er ikke hulu på norsk dessverre.

Lenke til kommentar
Det var da en overraskelse :no: Jeg er drittlei av å møte denne meldinga, om at inholdet kun er tilgjengelig i u.s. Er ikke rart at ingenting slår an. Hva tjener de egentlig på å holde på på denne måten. Er det ikke det ene, så er det garantert det andre. Aldri et fullgodt alternativ.

 

Helt korrekt!

 

Derfor er denne type artikler særdeles uinteressante også. De gir informasjon som faktisk ikke er relevant for oss i det hele.

Lenke til kommentar

Nå sliter vel ikke akkurat Youtube med å skaffe innhold? Synes dette blir litt som å sammenligne epler og bananer. Man bruker Hulu til tv titting og youtube til nettverking og brukergenerert innhold.

 

Dette synes jeg var interessant lesning om amerikanernes videopreferanser på nett;

 

The online video world loves to indulge in number-crunching, and figures released today by Comscore reveal just how much we continue to stay glued to YouTube et al. In October 2008 US Internet users accessed 13.5 billion videos online, a 45% increase on the same month last year.

 

Top of the pile is, of course, Google/YouTube, with nearly 5.4 billion videos viewed, or 40% of the audience. Fox Interactive Media comes next with a humble 363 million, or 2.7% share, and for trend-watchers the interesting development is Hulu (the NBC/Fox venture concentrating on commercial TV content) coming in sixth in the ranking with 235 million videos viewed, or a 1.7% share.

 

From the figures we learn that between them the 147million US Internet users watched an average of 92 online videos during October. 53 of those videos were on Google/YouTube. Overall, Google/YouTube attracted a record 100 million online video viewers in October 2008, or more than two out of every three Internet users who watched video during that month.

 

These additional findings from Comscore have some interesting data on the length of films viewed:

 

- 77 percent of the total U.S. Internet audience viewed online video.

- The average online video viewer watched 274 minutes of video.

- More than 80 percent of the 18-34 year olds watched online video, higher than any other age segment. The average 18-34 year old online video viewer watched 4.8 hours of video during the month, also ranking above all other age segments.

- 99.5 million viewers watched 5.3 billion videos on YouTube.com (53.2 videos per viewer).

- 51.2 million viewers watched 520 million videos on MySpace.com (8.0 videos per viewer).

- The duration of the average online video was 3.0 minutes.

- The duration of the average online video viewed at Hulu was 11.6 minutes, higher than any other video property in the top ten.

 

Kilde: http://www.comscore.com/press/release.asp?press=2616

Endret av dredg
Lenke til kommentar
Er det gratis å se disse seriene på Hule? Sett at man er innenfor usa selvsagt. Og hvordan er kvaliteten?

 

Slik jeg har forstpått det er det opptil HD-kvalitet og helt gratis, men med reklame. Reklamen kommer ikke i form av avbrudd i programmet med før og etter og på siden osv.

Lenke til kommentar

Høres jo ut som en genial tjeneste i så fall, sett at videoene kommer ut like raskt som de vises på tv. Hadde noe slikt vært tilgjengelig i norge ville jeg nok sluttet å laste ned alle tv-seriene.

 

Men inntil da får jeg vel bare fortsette min piratvirksomhet. :fun:

Lenke til kommentar

Har fått meg VPS i statene, kanskje jeg skal sette opp en ssh-tunnel og sjekke ut dagens episode av House etterpå?

 

Men strengt talt er vel sikkert dette like ulovlig som piratkopiering via torrent eller lignende, så hva er poenget?

 

Kjenner jeg begynner å bli litt lei av at film og tv bransjen er så jævlig opptatt av å tviholde på gamle, utrangerte distribusjon- og inntjeningsmodeller. Hvorfor kan jeg ikke få lov til å se dagens episode når det passer meg her i Norge?

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
International

For now, Hulu is a U.S. service only. That said, our intention is to make Hulu's growing content lineup available worldwide.

 

Ironien er at alt som er lisensiert under den store amerikanske lisensen kan sendes uten problemer.

Og en ting til: Alle sider som tror internett har landegrensen, burde flitt tatt av nette until de forstår at faktisk ikke er saken.

 

Selv ser jeg på mye anime, ingenting er lisensiert over her. Og når proffe grupper som Taka slutter å legge på undertekst på show siden Viz tvang dem blir jeg forbanna, siden Viz sin visning er ekslusiv til statene omtrent.

Lenke til kommentar
Kjenner jeg begynner å bli litt lei av at film og tv bransjen er så jævlig opptatt av å tviholde på gamle, utrangerte distribusjon- og inntjeningsmodeller. Hvorfor kan jeg ikke få lov til å se dagens episode når det passer meg her i Norge?

 

Du må huske på at når det gjelder TV-serier kommer ca 90 % av produksjonsselskapenes inntekter fra salg av seriene til TV-selskaper som NRK, TV2, TV3 etc. I og med at flertallet av disse faktisk er reklamefinansiert, vil distribusjon som reduserer seertall hos disse fort strupe økonomi og produksjon av serier.

 

I tillegg er det faktisk slik at ekstremt populære serier er med å finansiere bredden i tilbud i de reklamebaserte kanalene. I tillegg mangler det jo ennå en god del på at nye distribusjonsformer vil fungere for alle.

 

Personlig så tror jeg faktisk ikke aktørene tviholder så sterkt som mange tror på gamle distribusjonsmåter. Da hadde ikke tjenester som Hulu i det hele tatt sett dagens lys. Men det å endre sammensetningen av distribusjonsmåter og inntjeningsmodeller uten å gå på en skikkelig økonomisk smell er faktisk ekstremt krevende.

 

Nå vil vel faktisk ikke inntjeningsmodeller nødvendigvis endre seg så mye. I dag er det en kombinasjon av betal-TV, reklame og lisens som er distributørenes inntekstgrunnlag, og således gir økonomi til å kjøpe inn serier. Selve produsentselskapene vil neppe begynne som distributører, og klart kreve betaling fra nett-baserte distributører som f.eks Hulu. De må uten tvil finansiere seg på samme måte som TV2, TV3 eller gjennom rene betalordninger.

 

Selv om distribusjon via internett endrer når og hvor, endrer det ikke økonomiske realiteter. En tjeneste/produkt som ikke vurderes som økonomisk bærekraftig vil uansett andre fordeler ikke bli etablert.

 

Edit: Personlig ønsker jeg klart større andel internettbasert distribusjon. Men jeg ser også klart at det med stor sannsynlighet vil medføre at utvalget av tradisjonelt distribuerte kanaler vil reduseres betraktelig eller blir langt dyrere. Det kan også medføre at "distribusjon" generelt sett blir mye dyrere.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...