Gå til innhold

Noctua fornyer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tuppene på bladene er det som gjør viftene så lydløse. Vanligvis blir det små hvirvelvinder bak bladene, og det er disse som danner den "blåselyden" som vanlige vifter lager. Hakkene er laget slik at det ikke lages hvirvelvinder.

 

Og det hjelper faktisk?

 

Ja, jeg har en noctua-vifte, og jeg hører den kun hvis jeg tar øret helt inntil den. Helt utrolig lav lyd!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har tre slike Noctua vifter, men bruker bare en av dem nå. Synes de som fulgte med mitt Cosmos S kabinett er bedre faktisk.

Vurderer å kun bruke en 120mm vifte for å blåse ut varmluften siden jeg har såpass åpent kabinett. (Hull i taket på kabinettet og hull i sidedøra).

Lenke til kommentar
Tuppene på bladene er det som gjør viftene så lydløse. Vanligvis blir det små hvirvelvinder bak bladene, og det er disse som danner den "blåselyden" som vanlige vifter lager. Hakkene er laget slik at det ikke lages hvirvelvinder.

 

Og det hjelper faktisk?

 

Ja, jeg har en noctua-vifte, og jeg hører den kun hvis jeg tar øret helt inntil den. Helt utrolig lav lyd!

 

Det gjelder egentlig også vanlige vifter på et lavt turtall sålenge de ikke er inntil noe. Men disse er vel noe stillere ihvertfall.

 

Noen som vet hva som er forskjellen når det kommer til denne nye versjonen kontra den gamle.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja kansje jeg skal vurdere å bytte mine tre kabinett vifter, de der dytter jo 100,6 m³ i timen og det er en del mer enn de jeg har nå.

Får gå til innkjøp av de når jeg skal fjerne støv i pcen og slenge de inn da når pcen alikevel skal ligge i små deler pga noe annet også.

Lenke til kommentar
Tja kansje jeg skal vurdere å bytte mine tre kabinett vifter, de der dytter jo 100,6 m³ i timen og det er en del mer enn de jeg har nå.

Får gå til innkjøp av de når jeg skal fjerne støv i pcen og slenge de inn da når pcen alikevel skal ligge i små deler pga noe annet også.

 

Noctua er en av de merkene som er best på kjølere, artic cooling har noe bra her og der de og.

 

men noctua kan sakene sine ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Tuppene på bladene er det som gjør viftene så lydløse. Vanligvis blir det små hvirvelvinder bak bladene, og det er disse som danner den "blåselyden" som vanlige vifter lager. Hakkene er laget slik at det ikke lages hvirvelvinder.

 

Og det hjelper faktisk?

Mener at dette også blir brukt på ubåter(Uten at jeg vet veldig mye om ubåter). Også for å gjøre dem mer støysvake i vannet. Dette gjelder vel mest for krigsubåter...

 

Når de brukes der så tviler i alle fall ikke jeg på at det ligger noe i det, men disse "rillene" må nok lages på riktig måte, ellers vil jeg gå ut ifra at det hele kan bli verre.

 

Kjapp google ga meg dette:

http://farm1.static.flickr.com/6/5889404_258b64ba8a.jpg

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar

Nja, Noctua vifter er greie nok de, men etter å ha gått over til Delta sin EFB1212 serie koblet til en god viftestyring tror jeg det blir lenge til jeg prøver noe annet... ialtfall med tanke på hvor overpriset jeg synes Noctua vifter er her til lands.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...