Gå til innhold

Test: Chieftec Super Series 650 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere teste Zalman sine strømforsyninger med dual heatsinks?

http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=198

som heiter Zalman ZM850-HP ein ting som eg syns er ganske spesielt er denne funksjonen:

 

Standby Noise Filter Switch

The 5Vsb Noise Filter eliminates high frequency noise in standby mode.

* The Standby Noise Filter Switch is NOT a power switch. The AC Power Cord MUST be unplugged in order to turn the power supply OFF.

Endret av Ganam
Lenke til kommentar
"Sett i forhold til testresultatene, og den lovpålagte 5-års garantien, så er nok dette et godt kjøp."

 

reklamasjonstid

Garanti er noe produsenten kan gi i tillegg til reklamasjon, garantien er mye bedre å ha enn bare reklamasjon da den støtter mer.

 

Det eneste som er lovpålagt er reklamasjon, garanti er frivillig, derfor påstanden er feil.

Lenke til kommentar
er det bare jeg som synes at sidender man kobler i kablene er HELT lik Thermaltake sin toughpower? har en 850W Toughpower som døde av 238V innspenning takket være våre sugne nettlevrandør.

 

Men, uansett så er layoutet der lik

 

Jeg tviler på at 238V har tatt livet av strømforsyningen, for det er helt i tråd med standarden som er 220-240V 50Hz.

Du burde sende den inn og be om en ny, for det er neppe strømnettet som har skylden.

Lenke til kommentar

Sikkert en meget grei gamingrigg PSU, men skal litt til før jeg stoler på Chieftec ift. kvalitets PSU.

 

Det at den er stillegående på høy last er ikke nødvendigvis et godt tegn, det kan være motsatt og at den ikke kjøler tilstrekkelig på høy last over flere timer.

 

Det jeg savner i tester av PSU er å sette den på høy og start/stopp preget last over tid og se hvordan de oppfører seg. Jeg er sikker på at man kan sette de over helgen med et slikt lastbilde.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
"Sett i forhold til testresultatene, og den lovpålagte 5-års garantien, så er nok dette et godt kjøp."

 

reklamasjonstid

Garanti er noe produsenten kan gi i tillegg til reklamasjon, garantien er mye bedre å ha enn bare reklamasjon da den støtter mer.

 

Det eneste som er lovpålagt er reklamasjon, garanti er frivillig, derfor påstanden er feil.

Ah, sånt sett. Leste feil, enten skulle det ikke lovpålagt stått der eller så skulle det stått reklamasjon istedenfor garanti.

Lenke til kommentar
er det bare jeg som synes at sidender man kobler i kablene er HELT lik Thermaltake sin toughpower? har en 850W Toughpower som døde av 238V innspenning takket være våre sugne nettlevrandør.

 

Men, uansett så er layoutet der lik

 

Jeg tviler på at 238V har tatt livet av strømforsyningen, for det er helt i tråd med standarden som er 220-240V 50Hz.

Du burde sende den inn og be om en ny, for det er neppe strømnettet som har skylden.

 

Er nok desverre strømnettet, da to andre strømforsyninger har tatt kvelden, på mager belastning, lyspærer har blitt SPRENGT av sokkelen. Merk at dette er bare i gata vår, og det er jo ulike spenninger til ulike tider av døgnet. Hva det er nå eller i morra er det ingen som vet.

 

Skal klage til nettleverandør og se hva de sier, for det er for høyt her. Vet ikke hva anbefalt er på 12V på PSU, men målte 12,21V på tre ulike PSUer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har 750wattern og er kjempefornøyd med den :)

 

Og jeg har 850wattern. Til ci7-riggen.

Sålangt meget fornøyd jeg også.

For meg har chieftec vært synonymt med traust kvalitet, men det er nok mest pga at jeg har hatt noen Chieftec kabinetter. :)

Lenke til kommentar

Hvis dere allikevel måler rpm på viftene ved de forskjellige gradene av belastning, kan ikke dere lage en liten tabell på dette og? For de som har eksperimentert litt med vifter og viftekontrollere, så sier kanskje 1000 rpm på en 120mm vifte mer enn 30dB målt på en eller annen testbenk. 26,3 dBA bakgrunnsstøy er litt i meste laget for å måle de mest stillegående strømforsyningene/viftene også mener jeg. Ellers god test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...