Gå til innhold

Oppjusterer skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..Og hvor høyt støynivå viftene har under belastning, får vi bare håpe og se. Men min erfaring sier meg at disse viftene vil høres ut som dette her wøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøhhhhhhhhhh

 

Trenger vi virkelig enda mer belastning for PCene våre? De av oss som har Xbox 360 ønsker ikke to slike bråkete greier. Én holder. Holder meg til vifteløst skjermkort med middels framerate.

Lenke til kommentar
..Og hvor høyt støynivå viftene har under belastning, får vi bare håpe og se. Men min erfaring sier meg at disse viftene vil høres ut som dette her wøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøhhhhhhhhhh

 

Trenger vi virkelig enda mer belastning for PCene våre? De av oss som har Xbox 360 ønsker ikke to slike bråkete greier. Én holder. Holder meg til vifteløst skjermkort med middels framerate.

 

voldsomt du skulle klage da. for de fleste er det i 2D støynivå har mest å si, siden man i spill som regal har lyd fra høytalere eller headsett. men du spiller kansje uten lyd ? lol.

 

PS. kun din egen feil at du velger feil konsoll ;)

Lenke til kommentar
..Og hvor høyt støynivå viftene har under belastning, får vi bare håpe og se. Men min erfaring sier meg at disse viftene vil høres ut som dette her wøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøhhhhhhhhhh

 

Trenger vi virkelig enda mer belastning for PCene våre? De av oss som har Xbox 360 ønsker ikke to slike bråkete greier. Én holder. Holder meg til vifteløst skjermkort med middels framerate.

 

Flere vifter fører slettes ikke nødvendigvis til mer bråk. De kan spinne saktere og flytte like mye luft som en enkelt vifte som sviver raskt. Skjønner forsåvidt ikke helt hva Xboxen din har med dette skjerkortet å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
peeent, billig også!

 

me want! :D

 

Billig?!

Det er *svindyrt* mtp hva hovedkonkurrenten HD4870 koster.

På den annen side:

Asus nøyaktig tilsvarende modell - HD4870 (ser "dønn" lik ut) koster jo mye mer enn andre HD4870 det er naturlig å sammenlikne med.

Så dersom GTX260 versjonen blir billigere så kan man vel si at det ikke er dyrt ihvertfall. :)

 

@Ulrik1:

Den vifteløsningen, dersom den fungerer som på HD4870, er nærmest lydløs og kjøler utrolig bra (sammen med god strømstyring).

Mitt HD4870 yter knallbra og er ytterst lavmælt. :thumbup:

Sånn sett vil dette da bli ett veldig bra Nvidia alternativ fra Asus.

Lenke til kommentar
Ved kjøring i 3D-modus skjer det ting under kjøleren. Spenningene til GPU og minnet øker henholdsvis fra 1,15 V til 1,18 V og fra 1,92 V to 1,93 V. I tillegg justeres kjernefrekvensen, shaderfrekvensen og minnefrekvensen med henholdsvis 576 MHz til 700 MHz, fra 1242 MHz til 1500 MHz og fra 2000 MHz til 2300 MHz.

 

 

er dette skryt om bra "powerplay" ?? eller er det overklokking?

 

til sammenligning klokker mitt 4670 seg fra 800mhz til 160 mhz sånn ca.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg lignende GTX 285 produkter. I det minste muligheten for å stille volt. Jeg må til med sølvledende lakk til enkle voltmods fra 1.16v opp mot 1.26v på mitt GTX 285 snart.

 

Jeg synes skjermkort henger kraftig etter i OC vennlighet. På HK fronten har vi hatt mulighet til å stille volt i snart et tiår eller mer? Jeg synes dette vitner om at skjermkortmarkedet nok oppererer etter gammeldagse prinsipper "vi skal lage alt ferdig overklokket til dere og ta betalt, vi ønsker ikke særlig frihet til brukeren".

 

Et par jumper på skjermkortet for å stille noen spenninger et par tre hakk er vel ikke så kostbart å få til? Altså det man gjorde på HK for over ti år siden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Theo:

Jeg tror grunnen er at skjermkort(GPU) er langt mer følsomt/sårbart vor Voltjusteringer. Enn CPU/hk-komponenter.

Det skal ikke mye til før det "tar kvelden" ved heftig belastning overklokket/overvoltet.

Mener jeg å huske fra en rekke GPU-varianter og tråder om tema i oc-fora.

På den annen side har jo både ATI(AMD) og Nvidia OVP på de dyreste modellene svjv, samt at funksjonalitet for å "slå av" GPU (bryte strømtilførsel) burde være like greit her som for CPU.

Lenke til kommentar

Er enig i det ja TL1000S og det har alltid vært årsaken til at jeg har slått meg til ro med denne "mangelen" på GFX siden. Men jeg skulle ønske de lagde noen modeller mer myntet på OC entusiastene hvor man hadde disse mulighetene uten å måtte ty til fysiske og definitivt harry voltmods :) EVGA har såvidt begynt, men jeg synes det er for dårlig ennå.

 

Selvfølgelig må all OC aktivitet og overvolting gjøres på egen risiko, så jeg forventer ikke at de selger med OC garanti heh.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
..Og hvor høyt støynivå viftene har under belastning, får vi bare håpe og se. Men min erfaring sier meg at disse viftene vil høres ut som dette her wøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøhhhhhhhhhh

 

Trenger vi virkelig enda mer belastning for PCene våre? De av oss som har Xbox 360 ønsker ikke to slike bråkete greier. Én holder. Holder meg til vifteløst skjermkort med middels framerate.

 

hører ingenting jeg ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...