Gå til innhold

Bruk mobilen din som PC-tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så utrolig knotete. Hvem er det som gidder å nedgradere til så dårlig skriveergonomi helt frivillig? Jeg liker ikke å skrive meldinger på mobilen på grunn av de knotete tastaturene som finnes på mobiltelefoner. Jeg kobler heller mobilen til PCen så jeg kan skrive meldinger med et skikkelig tastatur.

 

Det nye programmet <..> Du trenger ikke å installere ekstra programvare på PC-en.

Må man installere et program eller ikke?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke den helt store nytteverdien her... Greit at du kan vise vennene dine at du kan få ting til å skje på PCen ved å trykke på telefonen, men det er vel strengt tatt ikke noe mange burde være villig til å betale for. Hvis man viser en presentasjon så kan det jo være ok å kunne hoppe til neste bilde ved et enkelt klikk på telefonen, men det er fortsatt mye enklere å bruke en trådløs mus.

Lenke til kommentar

Ja det er visst ganske dyrt.. . . lurer på om det var tilbud da jeg kjøpte det dog. .

 

Ganske kjekt program, men man bør vel ha et behov før man kjøper det. (Noe jeg ikke egentlig har :whistle: )

 

Prøvde å få det til å funke over mobilnettet i går, men da bestemte ruteren vår at det var på tide den låste seg totalt. Tok nesten en time å få den igang igjen. Har ikke turt prøve etter det :)

Lenke til kommentar

Hei Simen1!

 

Sitter du kun og sender smsér på jobb eller heime,eller fyrer du opp laptopen/minien på trikken/bussen/eller når ein sitter i rushtrafikken med bil? :p

 

Bare tullet litt,eg og skjønner at brukeropplevelsen kanskje ikkje er den beste ved ein slik løsning.Det er vel meir ein "show off"/proof of consept,eller noko eg ville brukt til dagen forutsatt at eg hadde brukt ein Windows Mobile mobiltelefon.

Men,om eg først hadde koplet meg opp med mobilen til pcen så hadde eg sendt IM-meldinger til dei eg kunne om det ikkje hastet eller om det var til Bestemor eller andre bekjente som ikkje bruker internetts mange løsninger ;)

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hei Ariston!

 

Det var nettopp ein studieutført av Pinch Media som viser at iPhone brukere ofte går fort lei av programma/spillene dei laster ned fra App Store :)

 

OM ein ikkje har iPone/iPod touch kan ein likevel bruke mobilen som mus,ein trenger KUN ein "dum mobiltelefon (det motsatte av ein smarttelefon), som har bluetooth og HID profil støtte.Det finnes HID profiler for ein rekke pc-program t.d powerpoint eller lignande presentasjonsprogram,Meidaspillere,kalkulator,Firefox,Opera,Adobe Reader etc. det er bare å bruke ein søkemotor for å sjå om noen har laget ein til DITT mest brukte pc-program,eller laget lage HID profiler sjølv.

 

Det bruke kanskje være mulig å få til ein tastatur-løsning via HID også (høgttenking..)?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...