Gå til innhold

Test: Corsair TX850W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen. Enda en PSU test. Begynner å bli lei disse.

Når de andre PSUene i fra corsair er gode i tester skulle det egentlig ikke trengs å teste enda en. Da kan dere heller teste en modddel fra en serie dere ikke har testet. Da det som regel ikke er særlig store forskjeller innen for en serie da det som regel dreier seg om samme komponenter bare litt større dimmensjonert.

Lenke til kommentar
Fy faen. Enda en PSU test. Begynner å bli lei disse.

Når de andre PSUene i fra corsair er gode i tester skulle det egentlig ikke trengs å teste enda en. Da kan dere heller teste en modddel fra en serie dere ikke har testet. Da det som regel ikke er særlig store forskjeller innen for en serie da det som regel dreier seg om samme komponenter bare litt større dimmensjonert.

 

PSU-testen er jo blant de testene som holder ganske god kvalitet på hw.no, man kan jo bare hoppe over de om man vil. Forøvrig så bruker corsair flere forskjellige levrandører. Flere av de andre modellene er jo seasonic, som er veldig bra, denne er antakelig CWT.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er Channel Well ja. Denne plattformen som TX850 bygger på ligger opp i mot øvre kapasitetgrense ved 800-850W, så det var vel kanskje derfor resultatene ble såpass. [H]ardOCP og Jonnyguru fikk ikke så slemme resultater på 3.3 og 5V-rippel da, men det kan kanskje variere en del fra fra hvert testeksemplar. Vet at Corsair vurderer andre plattformer for neste (muligens modulære) modell, en representat nevnte det på JGs forum. Skulle likt om den bygde på Seasonics M12D.

Lenke til kommentar

Er så fantastisk når noen poster utsagt som dette (knopflerbruce

) uten begrunnelse. Kan like gjerne hoppe over det og lese videre. :innocent:

 

Er fantastisk at folk ikke engang kan finne en test selv uten å sutre og klage - den ligger faktisk her på HW-nettverket.

 

http://www.hardware.no/artikler/pc_power_c...cer_750/42199/1

 

Støymessig aner jeg ikke om den er bedre, siden det ikke står noen tall noe sted.

Lenke til kommentar
På tide å børste støv av testapparatet deres kanskje? :)

 

Fin test, men kunne gjerne sett mer sammenligning av andre strømforsyninger.

 

Er det noe galt med testbenken vår?

 

En sammletest er definitivt aktuelt, og det står på to-do listen min :-)

 

Fy faen. Enda en PSU test. Begynner å bli lei disse.

Når de andre PSUene i fra corsair er gode i tester skulle det egentlig ikke trengs å teste enda en. Da kan dere heller teste en modddel fra en serie dere ikke har testet. Da det som regel ikke er særlig store forskjeller innen for en serie da det som regel dreier seg om samme komponenter bare litt større dimmensjonert.

 

Så hissige vi er da. Les testen du selv kommenterer. Det var akkurat det motsatte av ditt utsagn som ble avslørt i denne testen...

 

Det jeg gjerne skulle sett i strømforsyningstestene er hvor mange ampere du belaster hver linje med ved de forskjellige belastningene.

 

Eksempelbilde fra JonnyGURU.

 

Som det står i artikkelen for testrutiner, blir alle linjene belastet med samme prosent. Vi har kuttet vekk mye kjøtt fra disse testene den siste tiden, men om det er et stort ønske kan jeg sikkert legge til de nøyaktige verdiene :-)

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar
Det jeg gjerne skulle sett i strømforsyningstestene er hvor mange ampere du belaster hver linje med ved de forskjellige belastningene.

 

Eksempelbilde fra JonnyGURU.

 

Som det står i artikkelen for testrutiner, blir alle linjene belastet med samme prosent. Vi har kuttet vekk mye kjøtt fra disse testene den siste tiden, men om det er et stort ønske kan jeg sikkert legge til de nøyaktige verdiene :-)

 

Ja det hadde vært fint.

 

Jeg vil i samme slengen pirke på et par andre ting som jeg mener kan forbedres.

 

Det hadde vært fint om du kunne bruke et informasjonsbilde som du får all informasjonen på, alla det som brukes på JonnyGURU.

 

Den store "avik fra ideell spenning" grafen er fin, men den lille grafen er vel strengt tatt ikke nødvendig da den ikke viser noe annet enn den store.

 

"Spenninger" grafene er alt for grove så det er ikke mulig å lese av den nøyaktige spenningen som er målt. Spenningene er heller ikke oppgitt med tall som vil gi en nøyaktig verdi.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...