Gå til innhold

Test: Nokia 5800 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere anbefaler heller Iphone 3G, som er forståelig!

Men hvorfor i huleste hutt-i-heiti har dere gitt denne 5 og Iphone 3G en 4?!

Iphone krever mer, og det burde dere si dere enig i, den har brakt noe helt nytt til denne verden. Folk som er imot Iphone er bare så for prikkenes blinde og vil ikke se at den ER faktisk en sykt bra mobil!

 

(kommer nok en haug med Anti-Apple og Go-HTC fans bombene med kommentarer nå altså..:) )

Endret av kiriz
Lenke til kommentar
Men hvorfor i huleste hutt-i-heiti har dere gitt denne 5 og Iphone 3G en 4?!

 

Hei!

Karaktersystemet vårt fungerer slik at telefoner etterhvert dyttes litt ned i karakter ettersom det kommer bedre telefoner på markedet. Da vi testet Iphone fikk den terningkast fem, og etter som det har kommet telefoner som Touch HD og Samsung Omnia på markedet blir poengsummen til Iphone og andre telefoner "mindre verdt".

Vi går med jevne mellomrom over testene for å se at karakterfallet står i stil til telefonen.

 

Tanken er at en telefon som f.eks Sony Ericsson K810i var en femmer når den kom i butikkene, men i dag vil den samme telefonen kanskje holde til en treer. Det er mange telefoner som er på markedet lenge, og karakteren bør gjenspeile hvordan en telefon er i forhold til konkurransen selv ett år etter at den kom i butikkene, eller av og til lengre.

 

Når det gjelder Iphone 3G, så har den muligens falt litt fort i karakter. Dette skal vi diskutere i redaksjonen og eventuelt ordne opp i når første arbeidsdag er over oss igjen.

 

Takk for innspill :)

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Dette er ingen Iphone

MÅ dere skrive det i hver eneste test av mobiltelefon med trykk-/berøringsfølsom skjerm!!! Iphone er ikke den eneste telefonen her i verden! Iphone var ikke den første telefonen med trykk-/berøringsfølsom skjerm heller. Dere kunne vel like godt skrevet: "Dett er er ikke en Samsung Omnia" eller "Dette er ikke en LG KF750". Ingen bryr seg vel! Vi veit det, det er ikke en Iphone, det vil aldri bli en Iphone. Hvis du vil ha en Iphone, så kjøp nå en Iphone da!

Lenke til kommentar
Men hvorfor i huleste hutt-i-heiti har dere gitt denne 5 og Iphone 3G en 4?!

 

Hei!

Karaktersystemet vårt fungerer slik at telefoner etterhvert dyttes litt ned i karakter ettersom det kommer bedre telefoner på markedet.

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

Lenke til kommentar
For enkelte er Nokia en hellig ku. Før var trenden hos amobils journalister også slik, men heldigvis har de fått øynene opp og ser at ikke alt som kommer fra finnene er gull. (...) Heldigvis har dette endret seg nå, og jeg opplever nå at alle får samme behandling.

Bestemt deg snart?

 

Skal du ikke klage på at denne fikk terningkast 5 uten anbefalt-stempel nå da? Sist det skjedde, som jeg fikk med meg i alle fall, så var det en SE-modell fikk terningkast fem og anbefalt-stempelet manglet pga en feil. Se, nå konspirerer Amobil mot Nokia. :roll:

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Leste testen med stor interesse!

 

Kanskje jeg ikke skulle irritere meg fullt så mye over kameraet i min E71 når jeg ser bildene fra denne telefonen. De er rett og slett ikke gode nok; helt enig med testeren. Og i motsetning til E71 er 5800 mer i retning multimedia, det er helt sikkert.

 

Synes det er helt greit med den kanten rundt skjermen. De beskytter til en viss grad, spesielt når den ligger på bordet med skjermen ned.

 

Savner mer omtale av radioen!

Lenke til kommentar
Dette er ingen Iphone

MÅ dere skrive det i hver eneste test av mobiltelefon med trykk-/berøringsfølsom skjerm!!! Iphone er ikke den eneste telefonen her i verden! Iphone var ikke den første telefonen med trykk-/berøringsfølsom skjerm heller. Dere kunne vel like godt skrevet: "Dett er er ikke en Samsung Omnia" eller "Dette er ikke en LG KF750". Ingen bryr seg vel! Vi veit det, det er ikke en Iphone, det vil aldri bli en Iphone. Hvis du vil ha en Iphone, så kjøp nå en Iphone da!

 

I "folkets" øyne er Iphone malen på en trykkfølsom telefon. Skjønner godt de bruker Iphone som sammenligningsgrunnlag, da det er den telefonen med trykkfølsom skjerm som folk flest kjenner til.

Lenke til kommentar
poe

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

Hei poe :)

 

Det første jeg tenkte da jeg så Tube var testet var "Endeliiig :D", og deretter "nå blir det interessant å se hvilken måte poe beskylder Amobil for å være korrupte". Kutt ut. Ingen tror deg lenger. Og hvis du sier ingen tror på Amobil lenger, så kan det være det samme. Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Jeg er svært enig med anmelderen. Minusene er ikke på langt nær mange og betydelige nok til at det er verdt å trekke særlig for.

 

Mener du virkelig de få minusene som er bør trekke ned en hel karakter fra en telefon?

 

Hva hadde poe ment om karakteren om det var en SE?

Lenke til kommentar
poe

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

Hei poe :)

 

Det første jeg tenkte da jeg så Tube var testet var "Endeliiig :D", og deretter "nå blir det interessant å se hvilken måte poe beskylder Amobil for å være korrupte". Kutt ut. Ingen tror deg lenger. Og hvis du sier ingen tror på Amobil lenger, så kan det være det samme. Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Jeg er svært enig med anmelderen. Minusene er ikke på langt nær mange og betydelige nok til at det er verdt å trekke særlig for.

 

Mener du virkelig de få minusene som er bør trekke ned en hel karakter fra en telefon?

 

Hva hadde poe ment om karakteren om det var en SE?

Elendig kamera trekker en god del ;) .

 

Jeg tror dette kommer til å bli en best selger mtp prisen :) .

Lenke til kommentar
poe

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

Hei poe :)

 

Det første jeg tenkte da jeg så Tube var testet var "Endeliiig :D", og deretter "nå blir det interessant å se hvilken måte poe beskylder Amobil for å være korrupte". Kutt ut. Ingen tror deg lenger. Og hvis du sier ingen tror på Amobil lenger, så kan det være det samme. Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Jeg er svært enig med anmelderen. Minusene er ikke på langt nær mange og betydelige nok til at det er verdt å trekke særlig for.

 

Mener du virkelig de få minusene som er bør trekke ned en hel karakter fra en telefon?

 

Hva hadde poe ment om karakteren om det var en SE?

 

Dersom folk ikke tar Amobil på alvor, er det fritt for å kutte ut å lese produkttestene.

 

Jeg er ikke alltid enig i hva de skriver, og det er nyttig å lese forumdeltakeres korreksjoner til eventuelle feil, og deres tilleggsopplysninger. Men de lager utførlige tester og jeg synes testene er troverdige.

 

Amobil driver seriøst, og jeg velger bestemt å tro at de ikke har noen vinkling for eller imot enkelte mobilprodusenter, noe de av og til beskyldes for. En test skal gjennomføres med det formål å gå et produkt etter i sømmene, og komme med styrker og svakheter med produktet. Hvem som er produsent, er selvsagt irrelevant.

 

Amobil jobber året rundt, og det må være svært få dager i året de ikke publiserer nyheter. De følger meget godt med i tiden, og jobber virkelig intenst for å tilby leserne stadig bedre tjenester. Kan for eksempel vise til siden Tek.no, hvor man kan finne nyheter fra de Amobil samarbeider med. Jeg synes alt dette er flott, jeg!

 

Jeg regner med at de aller fleste leserne er fornøyde med det arbeidet som legges ned, og ingen skal si at de ikke virkelig har prøvd!!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
poe

 

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

 

Hei poe :)

 

Det første jeg tenkte da jeg så Tube var testet var "Endeliiig :D", og deretter "nå blir det interessant å se hvilken måte poe beskylder Amobil for å være korrupte". Kutt ut. Ingen tror deg lenger. Og hvis du sier ingen tror på Amobil lenger, så kan det være det samme. Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Jeg er svært enig med anmelderen. Minusene er ikke på langt nær mange og betydelige nok til at det er verdt å trekke særlig for.

 

Mener du virkelig de få minusene som er bør trekke ned en hel karakter fra en telefon?

 

Hva hadde poe ment om karakteren om det var en SE?

 

Elendig kamera trekker en god del ;) .

 

Jeg tror dette kommer til å bli en best selger mtp prisen :) .

Elendig kamera er likevel ikke nok til å trekke to hele karakterer, hvis hele resten av telefonen stort sett er pluss.

Lenke til kommentar
poe

 

 

Karaktersystemet til amobil er slik at hvis telefonen har Nokia trykket på seg, så vips hopper den opp ett eller to øyne på terningen. iPhone hadde fått 7 hadde det vært en Nokia...

 

Hei poe :)

 

Det første jeg tenkte da jeg så Tube var testet var "Endeliiig :D", og deretter "nå blir det interessant å se hvilken måte poe beskylder Amobil for å være korrupte". Kutt ut. Ingen tror deg lenger. Og hvis du sier ingen tror på Amobil lenger, så kan det være det samme. Du er tilsynelatende den eneste som mener det utifra hva jeg har sett.

 

 

Jeg er svært enig med anmelderen. Minusene er ikke på langt nær mange og betydelige nok til at det er verdt å trekke særlig for.

 

Mener du virkelig de få minusene som er bør trekke ned en hel karakter fra en telefon?

 

Hva hadde poe ment om karakteren om det var en SE?

 

Elendig kamera trekker en god del ;) .

 

Jeg tror dette kommer til å bli en best selger mtp prisen :) .

Elendig kamera er likevel ikke nok til å trekke to hele karakterer, hvis hele re-sten av telefonen stort sett er pluss.

Jeg vet ikke hvordan det er hos deg, men hos meg viser terningen en 5'er ;) .

 

post-99953-1230244784_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...