Gå til innhold

Setter ned prisen på bærbar PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, dv9000... Foreldrene mine har en slik og selv om de ikke er noe datafrelst og bruker pcen kun til surfing, så får jeg mang en gang høre at den pcen er noe dr***.

Kan ellers trygt si meg enig med Royboytoy... Kjøpte en Pavilion for en stund siden og endte med at jeg ikke fikk bruke den 75% av tiden jeg hadde den i besittelse (blant annet fordi jeg måtte vente i 6mnd på å få en gjenopprettingscd...). Alt for mye elendig programvare, ræva BIOS og selv om hardwaren kan se konge ut, så får de det til å gi kunden dårlig ettersmak (om man krever at maskinen skal funke kjapt og fint).

Nei da, holder meg til min Fujitsu-Siemens Amilo D 6800 (så fort jeg får skiftet ut baklysene i skjermen :p). Konge bærbar :p

Lenke til kommentar
Holder meg unna HP. Ville ikke brukt en HP-PC om så jeg fikk den gratis. Makan til søpple-pcer skal du lete lenge etter!

Du kan gjerne skrive hvorfor HP er søppel.

Det kan jeg godt gjøre.

HP hadde for en tid tilbake enorme mengder feilproduserte maskiner(HP Pavilion dv6xxx og dv9xxx), med spesielt mye feil knyttet til hovedkortene og skjermkortene. Dette førte til at verkstedene fikk alt for mye og gjøre, og service tok svært lang tid. Det hører også med til historien at HP i Norge var sene til å inrømme store problemer ovenfor forhandlere, noe som igjen førte til mange sure kunder da de ikke fikk utlånsapparat etc.

 

I det siste har maskinene blitt mye bedre, og HP har til og med endret modellnavn på sine maskiner.

Lenke til kommentar
Jeg sitter på en HP 8710w og storkoser meg på den. Rask og stabil og god mekanisk kvalitet.
Så er bedriftsmaskinene til HP noe helt annet enn de "hjemmebruker"-maskinene. Bedriftsserien til HP er knallbra.

 

Forresten, det råder tydeligvis forvirring i denne tråden. Det er ikke snakk om minibærbare her. Les første post! Når det er sagt virker det som om nyhetsnotisen ble oversatt maskinelt :closedeyes:

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Du kan gjerne skrive hvorfor HP er søppel.

 

Jeg kan, jeg kan! Har hatt først en privatmaskin: zv ett eller annet. Treg og dårlig på tross ok spesifikasjoner på prosessor, minne og disk. (Ikke noe til å rope hurra for, men jeg hadde en FSC Amilo L6820 el. noe i den duren rett før, og den fungerte nydelig med tilsvarende specs og Win XP)

 

 

Så er bedriftsmaskinene til HP noe helt annet enn de "hjemmebruker"-maskinene. Bedriftsserien til HP er knallbra.

 

Etter den fiaskoen var jeg smart nok til å kjøpe bedriftspc fra hp, en nc6320. Den er også treg og henger i alle kanter, men vel og merke bare med windows. Det morsomme er at den har Core 2 prosessor og 2 GB minne, så den skulle være helt OK, og det er den også, med Linux ... Skylder i dette tilfellet ikke på MS, men gjetter på at det er driverproblemer. Kommer forholdsvis ofte noe som jeg tror er en windowslyd for innkobling og utkobling av usb-enheter, selv om jeg ike har holdt på med noe slikt, og det er ingen hint om at noe er galt ellers, bortsett fra at alt går litt sakte. (De som er unge og gidder slikt vil sikkert rynke på nesen av at jeg installerer fra OEM-cd, men jeg er for voksen til å laste ned og cracke en skikkelig XP, og deretter begynne å lete etter drivere. Ikke er det lov, og ikke gidder jeg, så da blir det Linux. Det tar 30 min å installere, og i motsetning til XP-en jeg hadde så kommer det fikser for driverproblemer o.l. Ja, og så er jeg priviligert for tiden, siden jeg programmerer php og java på fulltid, og dermed kan velge OS på øverste hylle :) )

 

Fordelen med å kjøpe bedriftspc er at en får bedriftssupport. Virker som InfoCare er to helt forskjellige firmaer alt etter om du er "bedriftskunde" eller "privatkunde". Jeg, som nå har proff-laptop (kjøpt gjennom komplett som privatperson) blir sendt videre til bedriftssupport med en gang de hører modellbetegnelsen, og får hjelp i løpet av to virkedager. Andre jeg kjenner (nær familie, så jeg har dette på første hånd) opplever at det tar ukevis å få tilbake pc, og at InfoCare roter vilt.

 

(Forresten har et par av søskena mine hatt hp som har fungert nydelig, så jeg tror ikke at HP er dritt. Bare at jeg har vært uheldig med to maskiner etter hverandre.)

Lenke til kommentar
Du kan gjerne skrive hvorfor HP er søppel.

 

Jeg kan, jeg kan! Har hatt først en privatmaskin: zv ett eller annet. Treg og dårlig på tross ok spesifikasjoner på prosessor, minne og disk. (Ikke noe til å rope hurra for, men jeg hadde en FSC Amilo L6820 el. noe i den duren rett før, og den fungerte nydelig med tilsvarende specs og Win XP)

 

 

Så er bedriftsmaskinene til HP noe helt annet enn de "hjemmebruker"-maskinene. Bedriftsserien til HP er knallbra.

 

Etter den fiaskoen var jeg smart nok til å kjøpe bedriftspc fra hp, en nc6320. Den er også treg og henger i alle kanter, men vel og merke bare med windows. Det morsomme er at den har Core 2 prosessor og 2 GB minne, så den skulle være helt OK, og det er den også, med Linux ... Skylder i dette tilfellet ikke på MS, men gjetter på at det er driverproblemer. Kommer forholdsvis ofte noe som jeg tror er en windowslyd for innkobling og utkobling av usb-enheter, selv om jeg ike har holdt på med noe slikt, og det er ingen hint om at noe er galt ellers, bortsett fra at alt går litt sakte. (De som er unge og gidder slikt vil sikkert rynke på nesen av at jeg installerer fra OEM-cd, men jeg er for voksen til å laste ned og cracke en skikkelig XP, og deretter begynne å lete etter drivere. Ikke er det lov, og ikke gidder jeg, så da blir det Linux. Det tar 30 min å installere, og i motsetning til XP-en jeg hadde så kommer det fikser for driverproblemer o.l. Ja, og så er jeg priviligert for tiden, siden jeg programmerer php og java på fulltid, og dermed kan velge OS på øverste hylle :) )

 

Fordelen med å kjøpe bedriftspc er at en får bedriftssupport. Virker som InfoCare er to helt forskjellige firmaer alt etter om du er "bedriftskunde" eller "privatkunde". Jeg, som nå har proff-laptop (kjøpt gjennom komplett som privatperson) blir sendt videre til bedriftssupport med en gang de hører modellbetegnelsen, og får hjelp i løpet av to virkedager. Andre jeg kjenner (nær familie, så jeg har dette på første hånd) opplever at det tar ukevis å få tilbake pc, og at InfoCare roter vilt.

 

(Forresten har et par av søskena mine hatt hp som har fungert nydelig, så jeg tror ikke at HP er dritt. Bare at jeg har vært uheldig med to maskiner etter hverandre.)

 

 

Tror ikke du er den eneste som har vært "uheldig" her. Dama til brodern har hatt laptopen sin på verksted i de 6 månedene hun har "eid" laptopen sin. Også en HP. Volum knappen henger seg opp konstant og skrur opp volumet som følger en tikke lyd, og det tikker og tikker hele tiden. Skiftet deksel, HK, tastatur og hva blir det neste? HP burde vel gjøre noe mer med saken kanskje enn å bare "tro" at de har fikset en maskin og sende den tilbake og få sure kunder på døra dagen derpå? Off sier jeg bare.

 

EDIT: Blir i hvert fall ikke HP laptop på meg uansett om de skrur ned prisen eller ikke.

Endret av nadezico
Lenke til kommentar

Jeg har en 3.5 år gammel HP nc6120 med 2GB RAM. Det er en bedriftsmodell kjøpt av meg som privatperson hos Komplett i 2005. Dette har vert en helt ypperlig PC uten noen problemer og holder sikkert 2 år til med Linux. Jeg vurderer en bedriftsmodell neste gang også, så får jeg bedre support og enklere og mere gjennomtestet hardware. Modeller beregnet på privatmarkedet inneholder ofte mere fancy hardware (og stadig nye revisjoner av hardware) med tilhørende driverproblemer og varmeutvikling. Kombinert med hardt prispress skjønner jeg godt at driftkvaliteten på disse ikke nødvendigvis er på høyde med bedriftsmodeller.

 

Bedriftsmarkedet har skjønt denne problemstillingen for mange, mange år siden.

 

Det er fort gjort å generalisere ved å sverte et merke, grunnet 1 stk. dårlig erfaring med en modellserie. Det er derfor litt useriøst (og lite informativt) å henge ut et merke uten å oppgi nøyaktig modelltype og operativsystem.

 

PS : Jeg bruker ikke PC til spill. Spillboks og flatskjerm fikser den jobben mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg sitter på en HP 8710w og storkoser meg på den. Rask og stabil og god mekanisk kvalitet. Men koster noen kroner da...

 

Sitter på en HP HDX16 nå. Råskinn av en laptop :) Ikke merket noe dr**t med denne enda :)

 

Syns HP i nyere tid er den PC produsenten som har kommet med nyvendninger (Med tanke på TouchSmart og medfølgende MediaSmart på HDX16 og HDX18)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...