Gå til innhold

Facebook vant 6 milliarder fra spammer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
syns egntlig at det er litt rart at ein kan vinne ein rettsak på Walkover..

"Adam Guerbuez møtte aldri i rettssaken, og Facebook vant derfor uten videre. "

 

Rart? Synes det virker helt fornuftig. Slik burde det vært i Norge også, så hadde det ikke vært like greit å stikke utenlands når man ble forfulgt av rettsapparatet.

Lenke til kommentar
Er det det samme som å få 48 livstidsdommer? Går liksom aldrig å få en fullverdig dom.

 

Ta fra dem alt av verdier! Hus, bil, klær, forsikringer osv osv.

 

La dem arbeide resten av livet med luselønn (tvunget) med å plukke søppel.

 

Så på grunnlag av noe en person har gjort som ikke har voldet noe økonomiske tap så skal livet hans være over ?

 

Dette søksmålet er bare ett i rekken av idiotiske avgjørelser som aldri kunne funnet sted i f.eks Norge. Synes faktisk det er latterlig at de vant i det hele tatt, det han har gjort er å sende elektroniske meldinger som mest sannsynelig aldri har skadet noen.

Saken med at han har overtatt noen facebook kontoer er imo helt latterlig, hvilken skade gjør det at uønskede har tilgang til din facebook konto ?

Lenke til kommentar
Så på grunnlag av noe en person har gjort som ikke har voldet noe økonomiske tap så skal livet hans være over ?

 

Dette søksmålet er bare ett i rekken av idiotiske avgjørelser som aldri kunne funnet sted i f.eks Norge. Synes faktisk det er latterlig at de vant i det hele tatt, det han har gjort er å sende elektroniske meldinger som mest sannsynelig aldri har skadet noen.

Saken med at han har overtatt noen facebook kontoer er imo helt latterlig, hvilken skade gjør det at uønskede har tilgang til din facebook konto ?

Så du mener at det kun er økonomiske tap som skal straffes? Hva med drap?

Hvis en spammer sender 1 milliard spam-meldinger og det brukes gjennomsnittlig 2 sekunder å slette denne for alle som får den, vil det ha kostet verden 2 milliarder sekunder i bortkastet tid. Det tilsvarer ca et menneskeliv! Dette mener du er nærmest uproblematisk, og ikke grunnlag for alvorlig straff?

Lenke til kommentar

Og hva er beløpet basert på? Tenk på det største tallet du kan? Folk bruker daglig maaaaaaange sekunder på reklame. Ingen har hittil hevdet at reklame er straffbart. Hvorfor skal det koste 6 milliarder at noen ser denne reklamen, mens all den andre reklamen som vi blir neddynget i hver eneste dag er helt greit? Jeg vil gjerne ha 6 milliarder fra elkjøp og expert for å levere søppelreklame til meg daglig siden jeg ble født. De har aldri spurt meg, og jeg bruker stadig vekk av mine sekunder på å kvitte meg med det.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Og hva er beløpet basert på? Tenk på det største tallet du kan? Folk bruker daglig maaaaaaange sekunder på reklame. Ingen har hittil hevdet at reklame er straffbart. Hvorfor skal det koste 6 milliarder at noen ser denne reklamen, mens all den andre reklamen som vi blir neddynget i hver eneste dag er helt greit? Jeg vil gjerne ha 6 milliarder fra elkjøp og expert for å levere søppelreklame til meg daglig siden jeg ble født. De har aldri spurt meg, og jeg bruker stadig vekk av mine sekunder på å kvitte meg med det.

 

Ifølge Facebook fikk Guerbuez tilgang til mange brukeres Facebook-kontoer ved å lure dem til å oppgi sitt passord.

 

Det er nok ikke spammen som er det verste. Han krenker personers privatliv, og det er i høyeste grad ulovlig uansett hvor på kloden man er.

Lenke til kommentar
Og hva er beløpet basert på? Tenk på det største tallet du kan? Folk bruker daglig maaaaaaange sekunder på reklame. Ingen har hittil hevdet at reklame er straffbart. Hvorfor skal det koste 6 milliarder at noen ser denne reklamen, mens all den andre reklamen som vi blir neddynget i hver eneste dag er helt greit? Jeg vil gjerne ha 6 milliarder fra elkjøp og expert for å levere søppelreklame til meg daglig siden jeg ble født. De har aldri spurt meg, og jeg bruker stadig vekk av mine sekunder på å kvitte meg med det.

Jeg tipper beløpet er basert på en viss pengesum multiplisert med antall spam-meldinger. Å sende spam er straffbart i de fleste siviliserte land.

Elkjøp og Expert bruker lovlige reklamekanaler, og de betaler faktisk mye for å få reklamen sin ut til folk.

Lenke til kommentar
Og hva er beløpet basert på? Tenk på det største tallet du kan? Folk bruker daglig maaaaaaange sekunder på reklame. Ingen har hittil hevdet at reklame er straffbart. Hvorfor skal det koste 6 milliarder at noen ser denne reklamen, mens all den andre reklamen som vi blir neddynget i hver eneste dag er helt greit? Jeg vil gjerne ha 6 milliarder fra elkjøp og expert for å levere søppelreklame til meg daglig siden jeg ble født. De har aldri spurt meg, og jeg bruker stadig vekk av mine sekunder på å kvitte meg med det.

 

Han gjorde flere ting etter det jeg forsto, sende ut spam samt få tilgang til brukeres kontoer. Begge deler er stafbare og skaper problemer for facebook. De saksøkte han for en lite beløp pr melding, siden han har sendt ut millioner på millioner blir det store krav.

 

Syntes overhode ikke synd på han, han var fulstendig klar over hva han gjorde, han gjorde det over lang tid for å tjene penger. mener det er riktig å ta spamere hardt.

 

Det går ikke å sammenligne spam med vanlig reklame, vanlig reklame koster det penger å sende ut, dette begrenser mengden, det er også mulig å reservere seg.

Spam koster så si ingenting å sende ut og skaper store problemer for epost systemet, ikke servere med hos de som skal mota og forholde seg til mailene.

Lenke til kommentar

Jeg er reservert i de riktige registerene og har nei takk på døren og postkassen. Men driten havner på dørmatten min likevel. Og det følger med flere kg med papirsøppel i avisen min hver uke. Og jeg får flere ganger i uken oppringninger fra selgerfnask. Hvor er milliardene mine? Jada han fikk tilgang til noen fjortisser sine lister over venner, 6 milliarder er likevel helt på bærtur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...